Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Kig her alle kloge hoveder !!
Forfatter: 
Dato:  25-08-2001 10:36

Hej allesammen :-)
Jeg har en haflinger hoppe der er i fol , sidste bedækning var d. 28/4/01.
Hun blev skannet da hun var ca. 16 dage henne , vi fik konstateret at hun var drægtig , det er vi jo kanon glade for ( da hende og vores anden hest havde kastet året før ! :-( ) , nu vil jeg så gerne spørge : hvornår begynder man at kunne mærke / høre / se føllet bevæge sig ???? -Og , hvilken dato foler hun ca. ???
Jeg bliver MEGET glad hvis der er nogen der kan svare på mine spørgsmål !!!!! :-)
Kærlig hilsen den forventnings fulde Lærke :-0
0
0
Svar på denne tråd

Re: Kig her alle kloge hoveder !!
Forfatter: 
Dato:  25-08-2001 11:10
Hej Lærke!
Til lykke med de dejllige omstændigheder!

Jeg mærkede Lulu sparke (meget svagt, men det var der!!!)i Frühmi's mave d. 01.01.01 - Frühmi blev insemineret d. 28.06.00, så dvs. efter ca. 6 mdr....
Du skal regne med at fosteret er meget lille i de første mange måneder, hvorfor der også vil gå et stykke tid før din hoppe begynder at få mave - Frühmi begyndte at blive en anelse rundere efter 4 mdr....det kommer også meget an på om det er hendes første føl, har hun haft føl før, vil det sandsynligvis være lettere at se...
Din hoppe er så omkring 4 mdr. henne nu...så er babyens indre organer dannet, og den er ca. 20-25 cm. lang....sjovt at tænke på, ikk'?

Det skal måske lige siges at jeg "snakkede" med Lulu, allerede da Frühmi kom hjem fra hingst, faktisk allerede da jeg var inde at hente "klatten" på Hovedbanegården...hehe, det kan godt være det er mig der er tosset...;0)

Det er meget forskelligt om man regner med hoppens drægtighed som værende 11 mdr, 330 dage, 340 dage....jeg regner selv med 340 dage (Frühmi folede på 342. dagen), så efter mine beregninger burde dir lille vidunder se dagen lys 2. april...spændende!

Held og lykke med resten af drægtighedsforløbet, folingen, føllerbasse...

Mange følhilsner fra Christina, Frühmi & Louvre
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  25-08-2001 14:30
Hej

6 mdr er nok ikke meget galt.
Du kan nok mærke mest når den er 7-9 mdr drægtig.
Det er lige som om at føllet bliver for stort til sidst så det ikke har plads til at sparke så meget.
Det er normalt lettest at mærke under de bagerste ribben og ned mod lysken.
Det er dog meget forskelligt hvor meget hvert enkelt føl "løber rundt".

Mvh Tina
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  25-08-2001 16:17
tusind tak !!!!! :-)
Det bliver straks noteret ! Det var dejligt at der var nogen der ville give svar , så jeg kan slappe af når jeg syntes hun ser lidt for tynd ud ( altså i forhold til at være i fol , hun er jo ikke direkte spinkel !!! det ville være synd at sige !!! ) , eller at føllet sikkert er helt forkert på den og aldrig kommer ud ( utroligt hvad man får ud af at éns to hopper kaster i første forsøg !!!! ) .
Kærlige ( OG taknemlige ) hilsner fra Lærke ( den ( næsten ) kommende føl-ejer )
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  25-08-2001 23:30
jeg har også en 12 års vallak som jeg regner med at skal fole her i næste uge..
jeg kan ikke rigtig mærke nogen sparke, men nogle gange synes jeg svagt at kunne høre en lille vrinsken....
hans mave er i hvert fald meget stor og rund...

hi hi ha ha hi hi ha ha hi hi ha ha hi hi ha ha hi hi ha ha hi hi ha ha hi hi ha ha hi hi

hilsner fra Ricke & Ruder!!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  26-08-2001 09:19
Var det en joke ???? :-)
Det håber jeg det var ! En underlig én af slagsen i hvert fald !
Hvis ikke , vil jeg da gerne høre opskriften på at få vallakker til at fole !!
Hvis du virkelig HAR en HOPPE ( / vallak * tihi * ) der skal fole i næste uge , så er det fuldt forståeligt at der kun kører småhyppere rundt på øverste etage !!!
Har selv prøvet det ( 2 gange ) SAMME år , vores to hopper kastede BEGGE to !
Kærlig hilsen Lærke
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider