Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

lidt hjælp?? plag.
Forfatter: 
Dato:  24-05-2005 07:23
hejsa kloge mennesker.
Jeg har købt et plag, og vil gerne have en smule hjælp til nogle spørgsmål.
1: Hun er ca 105 stg nu (1 1/2 år) hvor høj bliver hun ca??
2: Hun er lidt sky, jeg kan ikke få hænderne på siden af hoved på hende så napper hun, dvs jeg ikke kan få grimen på hende, hva gør jeg??
3: Hvor gammel skal de være før man laver føl på dem?? (Jeg har ingen planer om det nu, bare så i ikke tror jeg er tosset) ;-) Men senere hen skal hun have et.

Håber i vil hjælpe mig lidt på vej. På forhånd tak.

knuser kamilla
0
0
Svar på denne tråd

Lidt hjælp
Forfatter: 
Dato:  24-05-2005 09:56
3. Man kan ifole dem som 2 års hvis de ser klar/færdige ud, men det mest normale er når de er 3-4 år (fx er min den unge først blevet moden i en alder af 4 år)

2. Hvis hun bider ville jeg bide igen, men aldrig slå - ellers er der vel ikke andet for end at træne, fx nus hende meget i og omkring hovedet (start på halsen og arb. dig op)

1. Ingen anelse :-)

Held og lykke
0
0
Svar på denne tråd

Hoppeplag
Forfatter: 
Dato:  24-05-2005 22:25
i 1 1/2 år alderen har hesten opnået ca 70-75% af den samlede kropsmasse (ikke højden), Så jeg vil tro den bliver en 2er pony.
Du må ikke lade hende bedække før hun tidligst er 3 år.
Det lyder som om hun mangler tillid, så du må lære hende at stole på dig. F.eks ved at gå tur med hende.

Held og lykke med hende.

JEG RIDER OGSÅ TRAVHEST >o<

EN GOD HEST GENKENDES IKKE PÅ AFSTAMNINGEN, MEN PÅ DET DER ER MELLEM ØRENE :-D
0
0
Svar på denne tråd

mange tak for hjælpen
Forfatter: 
Dato:  25-05-2005 08:29
Jeg har ikke en reje forstand på det med højden, jeg håbede "nemlig bare" at hun blev mellem 125-135 stg. Så kan jeg nemlig ride den (jeg er jo selv en lille @!#$ hehe) Så det lyder bare rigtig godt. Sælger sagde til mig de regnede med hun blev 115 høj, men det virkede forkert når hun var 105 nu.
Jeg havde tænkt mig at ifole hende efter hun var tilreddet, så hun lidt over 4 år, så det passer jo meget godt. Tillid, den mangler hun meget af, hun har i sine 1 1/2 års levetid bare stået på en mark hos sælger, og først da jeg hentede hende fik hun grime på. Nogen ide til hvordan man bedst opbygger hendes tillid?? Jeg kan lige pt ikke trække, strigle hende da hun ikke har grime på.Og jeg ikke kan få den på hende. Men det skal helst gå lidt "stærkt" for hun har nemlig godt og grundigt brug for en smed til sine lange negle, men vil ikke få smed på hende før hun er vant til at løfte ben. Man ved jo hvordan de kan være de smede,hvis hesten ikke vil som dem. Og hun skal have en god oplevelse med det.

Mange tak for hjælpen.
knuser kamilla
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider