Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Det dejligste frederiksborgføl er født
Forfatter: 
Dato:  18-05-2005 20:06
Ja, ja, jeg ved da godt at enhver so syntes bedst om sine grise, men jeg syntes nu altså at vore lille ny er et helt lille vidunder. Han kom dumpende kl. 23:50 i går aftes. Diana ventede pænt til vi kom i stalden. Det kunne overhovedet ikke ses på hende at hun ville til at fole. Det ene øjeblik stod hun og spiste sin "nat" mad ude på staldgangen samtidigt med at hun blev børstet og næste øjeblik gik vandet og hun var igang med folingen.

Her i eftermiddag var Trigger så med mor på ridebanen. Det tog de begge meget afslappede.

http://www.heste-nettet.dk/lodge/billede/188272/small/
0
0
Svar på denne tråd

Et billede af vidunderet
Forfatter: 
Dato:  18-05-2005 20:22
Ups der gik noget galt med min billedindsætning så I får den lige her.

Jette
0
0
Svar på denne tråd

Billeder fra præsentationen
Forfatter: 
Dato:  18-05-2005 20:22
Håber ikke det gør noget jeg lige sætter et par billeder ind af dit vidunder - hold op en smuksak {>

Tilykke med ham :-)

Hilsen Camilla.

Velgående hoppeplag sælges - se præsentation.
0
0
Svar på denne tråd

Ok - der
Forfatter: 
Dato:  18-05-2005 20:24
var du lige hurtigerer en mig :-D

Men så en så køn lille en kan godt tåle at blive vist et par gange ;-)

Hilsen Camilla.

Velgående hoppeplag sælges - se præsentation.
0
0
Svar på denne tråd

En lækkerbuks
Forfatter: 
Dato:  19-05-2005 07:45
Tillykke med ham Jette. Han er en lille lækkerbuks, og hvis du pludselig ikke har plads i stalden mere, så siger du bare til :-D

DianaB
0
0
Svar på denne tråd

lille pus
Forfatter: 
Dato:  19-05-2005 07:49
Må jeg lige høre hvem der er faderen til den lille ny?

Han er øøøndig :-)

Ane
Ta'r du en ting med det onde. så støder du snart på grund;
ta'r du en ting med det gode, med hjerte og barnemund, så følger dig hele verden, selv den arrigste lille hund.
H.C.A.
0
0
Svar på denne tråd

smukt føl
Forfatter: 
Dato:  19-05-2005 07:50
og moderen ser ud til at ha været i en overordenlig god foderstand :-)

0
0
Svar på denne tråd

Smuksak!
Forfatter: 
Dato:  19-05-2005 08:19
TILLYKKE med den lille ny!
Han er en rigtig smuksak-frede :-)

hilsen sussie
*Møllevang*
0
0
Svar på denne tråd

Elsker.
Forfatter: 
Dato:  19-05-2005 11:23
De røde, synes de er så smukke :) Send ham bare hjem til mig, når han er gammel nok :-P

Hilsner
Lisab
0
0
Svar på denne tråd

Han bliver her hos os til evig tid
Forfatter: 
Dato:  19-05-2005 12:13

Til Ane: Han er efter Mistral og med Milton Torp som morfar.

Berit: Ja, det er ufatteligt hvor stor hun er, for hoppen har været på slankekur i 2 år. Den har ikke fået "fugls føde" det er sådan noget lignende en halv litermål valset havre i døgnet fordelt på 3 måltider og så hø. Man kan ikke se at hoppen står på spåner til dagligt.

Det er ikke foderregningerne man bruger pengene på når man har en lidt gammeldaws frederiksborgdame.

Jette
0
0
Svar på denne tråd

Stort tillykke
Forfatter: 
Dato:  19-05-2005 12:19
han ser fin ud :-)

Kan snart ikke vente til min den gamle frede foler, hun er ifolet med Ivanhoe

Skal din(e) holdes til igen i år ?

Min den gamle skal til Amadeus, og Flicka skal holdes til ved enten Gagarin(dv) eller Falsterbo(hann.) hvis hun ikke er solgt inden næste brunst.
0
0
Svar på denne tråd

jette det kan jeg
Forfatter: 
Dato:  19-05-2005 12:37
godt huske fra min den gamle som var halv frederiksborger af gammeldaws type, hun fik næsten heller ingen ting at spise, men var altid i en god foderstand også efter at hun havde folet.

men det er rigtig dejligt at se en hoppe som er ved godt huld efter og frem med føl ved siden (y)

0
0
Svar på denne tråd

flot hoppe
Forfatter: 
Dato:  19-05-2005 12:59
jeg synes hoppen er rigtigt flot. ja den er godt i stand , men hold op hvor er hun flot. bred over bringen, flot ryg og bagpart. lige min type.
tænk hvis føllet bliver lige så flot som voksen. det bliver spændende at se dem om nogle måneder. husk at sætte nye billeder ind.

Rid smukt
Rid Klassisk.

vi er ved at arrangere en tur til hestefestival i portugal til november (uge 45) for at se på Lusitano heste. læs mere på min præs.
0
0
Svar på denne tråd

Vi venter lidt
Forfatter: 
Dato:  19-05-2005 13:04
Nej vi venter nok lidt med at få flere føl. Vi syntes bare at vi var nødt til at sætte Diana i fol så hun ikke blev for gammel førstegangsfolende.
Hestene står ved naboen, så vi er ikke helt herre over hvor meget stald og græsningsplads vi kan råde over. Så vi må vente til de (Tine og Hans Kristian) har fået deres eget, før vi planlægger flere føl.

Mette: Jeg tror faktisk at vi kan have set dit føl blive lavet. Vi var nemlig på hestevognstur og overnattede undervejs ved Vistisen, Vi så Ivanhoe bedække (han er nu dejlig),og det kunne jo faktisk godt være din hopppe. Jeg kan selvfølgelig ikke huske navnet på hoppen, men det var i Juli måned.
0
0
Svar på denne tråd

Tillykke...
Forfatter: 
Dato:  19-05-2005 20:10
Han er såå.. sød. Får helt føllefeber med alle de føl.Håber selv, at få en lille næste år.:-)
Rid på det bedste - Rid frederiksborgheste ;-D
0
0
Svar på denne tråd

ja det var
Forfatter: 
Dato:  20-05-2005 13:21
sikkert min, hun blev bedækket 3 gange, sidste gang 13. juli
0
0
Svar på denne tråd

mig igen :-)
Forfatter: 
Dato:  20-05-2005 13:27
Ja, vi mødes nok til følskue - hvis alt går vel.

Hun var ved at begå selvmord i går. Havede rullet sig på en skråning og var endt med at have benene liggene opad, og kunne derfor ikke selv rejse sig op pga den stor mave hun er ved at have (hvis hun ikke havede pels ville man kunne se strækmærkerne :-D )
0
0
Svar på denne tråd

metjen...
Forfatter: 
Dato:  20-05-2005 13:56
Det bli'r spændende at se dit Amadeus-føl næste år.
Min hoppe fik for 3 uger siden et fint hingsteføl efter ham. Kan ses på min præs.

hilsen sussie
*Møllevang*
0
0
Svar på denne tråd

sussieR
Forfatter: 
Dato:  20-05-2005 14:00
Ja, meget. Men min bliver nok overhovedet ikke som din, der er i hvertfald stor forskel på vores hopper :-)

Jeg glæder mig også til at se hvad der kommer ud i år, da det er hendes 1. rene frede føl
0
0
Svar på denne tråd

Hey...har også et Mistral plag
Forfatter: 
Dato:  23-05-2005 20:21
Stort tillykke med dit dejlige føl. Måtte lige skrive, at jeg har en hingsteplag på snart 2 år efter Mistral. Han er meget meget smuk, med lys man og hale, blis og tre sokker. Super gang er pt lige 158 - 159 høj cm høj. Han har et meget livligt temp. måske lige lidt for livlig, men han er jo hingst og lige i lømmel alderen. Jeg skal se om jeg ikke kan tage et billed af ham....

hilsen Karina
0
0
Svar på denne tråd

Det vil jeg meget gerne se Karina
Forfatter: 
Dato:  23-05-2005 21:37
Ja, du må se at få gang i "billederiet" for jeg vil rigtig gerne se en hingstebasse efter Mistral.
Det der med krudtet ligger nok til dem. Der er kun 2 gear på vores basse. Enten med 180 i timen både i boksen og på marken eller også fuldstændig stilstand (snorksover) I dag har han dog været lidt mere "stille" Enten har han trådt forkert eller også har mor kommet til at træde lidt eller skubbe lidt på ham, for han humpede en anelse på det ene forben her i eftermiddag da han skulle ind fra fold.

Jette
0
0
Svar på denne tråd

frederiksborg
Forfatter: 
Dato:  23-05-2005 23:49
min veninde har også lige fået en frederiksborg føl her for en uge siden den ligner meget din, den er kommer til at hedde Icelinn, og den er bare nusser.

jeg har også selv lige fået føl her i lørdags det er bare ikke en frederiksborg men oldenborg

0
0
Svar på denne tråd

dalagers
Forfatter: 
Dato:  24-05-2005 16:16
hvem er faderen til frede føllet ??

Rigtig søde føl i øvrigt :-)
0
0
Svar på denne tråd

Ivenhoe
Forfatter: 
Dato:  24-05-2005 22:00
den er efter Ivanhoe
0
0
Svar på denne tråd

frb føl
Forfatter: 
Dato:  25-05-2005 06:43
Lige en rettelse til Kirstine (dalagers), Navnet til mit føl staves Eislinn, ikke Icelinn *GG*

lige et billed mere af den lille smuksak

Jette> sikke en fin lille føllebølle du har fået dig der ;-D (y)

/Betina
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider