Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Nogen med forstand på dyrskuer?
Forfatter: 
Dato:  27-04-2005 18:13
Ja her sidder jeg og vil tilmælde vores lille ox araber til det lokale dyrskue...

Men kan jeg det????

- Nej det kan jeg ikke for jeg har bare ikke den fornødne forstand til at gøre det, men det kunne jo være at der var en venlig sjæl her på nettet der var villig til at hjælpe mig lidt, ja ok måske en del!!!

1- Reg.nr er det den på han stamtavle eller skal han have pas?

2- Stb.-nr hvad er det?

3- Skal han have pas for at måtte udstilles?

4- hvor kan man læse/lære at mønstre en lille sød ox- hingst?

Jeg håber inderligt at der er nogen der vil hjælpe mig, får eg har ingen forstand på det og har aldrig prøvet det før, mange tak til alle der hjelper her.

Ps. vi har også en hest mere vi gerne vil have udstillet, men vi ville godt have nogen til at tage det fulde ansvar for denne, vi betaler alle udgifter og jubler hvis i vinder noget.

Hest nr 2 er en dv med god stamtavle og han er vallak, meget omgængelig ring 2076 6980 el skriv her i aften, han skal være tilmældt senets d. 2. maj så kom lige ud af busken.
Vi bor i klovborg v/Horsens og vi transportere ham også til horsens til d. 10 og 11 Juni, men du må selv komme dertil og bruge alle timene på det, måske kan og vil du godt komme og ride ham af og til efter skuet.

Mvh

Linda
Nørreskov
0
0
Svar på denne tråd

mønstringskursus
Forfatter: 
Dato:  27-04-2005 19:04
Hej Linda,
det bedste er nok at ringe til dyrskueudvalget mht til dine spørgsmål , du kan finde kontakt til dem her:
http://www.lr.dk/kvaeg/diverse/dyrskue.htm -
og jeg vil også tro at du kan få svar hos DSAH -
mht. Mønstring afholder Palomino Sportsheste Avlsforbund et mønstringskursus d. 21 maj - den er åben for alle !
Jeg skal selv have 3-4 heste med på dyrskuet og har allieret mig med nogle kyndige unge ridepiger som ogås tager mønstringskurset og ellers øver sig indtil dyrskuet.
Du kan se oplysninger på hjemmesiden
www.palomino-psa.dk

Held og lykke med det

Avl af Palomino & Pinto-Arabere/b>
<
Rainbow Arabians
0
0
Svar på denne tråd

Hej med dig
Forfatter: 
Dato:  28-04-2005 09:34
Jeg mønstre en del og har gjort det i mange år.

Det kræver meget træning at mønstre en hest godt, og det er vigtigt at øve sig hjemmefra.

Jeg skal bl.a. mønstre en oldenborg hoppe til kåring til sommer, og jeg mønstrede også til kåring sidste år. Jeg har deltaget på dyrskuer i knapt 15 år.

Desværre bor jeg på sjælland, ellers hjalp jeg gerne.
Mvh. Gitte

Danske oldenborgheste - kan og vil

Tjek denne hjemmeside ud....
0
0
Svar på denne tråd

Reg.nr. er ....
Forfatter: 
Dato:  28-04-2005 10:33
... det registreringsnummer der står på hestens stamtavle/pas.

Stb.nr. er stambogsnr. - altså det nummer hesten får, når den bliver avlsgodkendt. Her gælder nogle specielle regler for arabere, som jeg ikke kender.

Jeg synes at du skal ringe til den arrangerende landboforening og spørge, om din hingst er berettiget til at stille på skuet.

Med hensyn til mønstring, så skal du være opmærksom på at der sikkert vil blive krævet at du har bid på hesten, selvom arabere ofte bliver showet i noget andet. Jeg har for efterhånden længe siden lavet et indlæg omkring mønstring, måske kan det også hjælpe dig: mønstringsvejledning

Nu skriver du ikke noget om, hvornår dyrskuet finder sted, men du kan jo tage afsted til en udstilling inden selve skuet, så du kan se hvordan det foregår "i virkeligheden", f.eks. det store skue på Gl. Estrup.

Hilsen Sif

Skal du med på Landsskue ? Husk tilmeldingsfristen den 2. maj
0
0
Svar på denne tråd

Vallak
Forfatter: 
Dato:  28-04-2005 11:02
Du kan ikke stille en vallak til skue, ikke til de store skuer i hvert fald, der er det kun hopper og hingste. Men kig i det reglement der hører til lige netop det skue du vil udstille til.

Karina

Stærk fortaler for organiserede avl.

Citat Kons. J. Finderup fra LR:
"Husk, at der er store chancer for at få et godt afkom på gode moderdyr, og at gode moderdyr er en afgørende forskel på succes og fiasko."
0
0
Svar på denne tråd

Mange tak
Forfatter: 
Dato:  28-04-2005 11:56
Tak alle sammen, jeg er nu ked af at jeg ikke har fundet ud af det hele før, men ville jo bare mælde til og derfor udfylde papiret igår, da fristen er 2. maj og der er jo næsten nu.

Jeg håber der kommer mere hertil så jeg kan blive klogere.

Mvh Linda
Nørreskov
0
0
Svar på denne tråd

Mere at spørge om
Forfatter: 
Dato:  28-04-2005 12:24
Jo han kan fremstilles, men så kommer det sjove, for længere nede på sedlen står der så
Far og reg.nr.
Mor og reg.nr
Det står altsammen i stamtavlen, men der står ikke reg.nr på morfar, hvad gør man så?

Ox hingste er en særregl fordi de er avls godkendte fra fødsel, der var jeg jo så bare heldig, tak Benjamin.

Jeg vlle nu gerne have ham i flere forbund er der nogen der kan hjælpe med hvor han kan komme ind og på denne tid af året.

Mvh Linda
Nørreskov
0
0
Svar på denne tråd

Ok......
Forfatter: 
Dato:  28-04-2005 13:09
Hvorfor kan han det???? Er det et specielt dyreskue????
Eller er det fordi det er araber???

Karina

Stærk fortaler for organiserede avl.

Citat Kons. J. Finderup fra LR:
"Husk, at der er store chancer for at få et godt afkom på gode moderdyr, og at gode moderdyr er en afgørende forskel på succes og fiasko."
0
0
Svar på denne tråd

ingen andre
Forfatter: 
Dato:  28-04-2005 13:10
forbund tager bare lige hingste ind, de skal stille til kåring og evt. materialprøve.

En GOD hest har ingen bestemt farve eller race, men er et resultat af seriøs dokumenteret, og kåret avl, i mindst 4 led.
Succes får du ikke af at stjæle andres ting og sager på nettet
Sunde heste bruger en reg. beslagsmed med en RIGTIG uddannelse.

0
0
Svar på denne tråd

Til Karina
Forfatter: 
Dato:  28-04-2005 13:29
Ja det er fordi han er araber og fordi de ved fødsel er avlsgodkendte.

Det er det østjyske fællesskue i Horsens, kommr du og ser til os, det kunne være sjovt,

Hesten vi taler om hedder Silviar´s Benjamin.

Mvh Linda
Nørreskov
0
0
Svar på denne tråd

Hejsa......
Forfatter: 
Dato:  28-04-2005 18:30
Nej ox arabere er ved fødsel ikke avlsgodkent, det
er de først når de fylder 2 år.

Syntes de er rigtig træls at ox arabere ikke skal
kåres før de må bedække.. Håber der kommer en regel
engang om at de skal. Ville være godt for den danske
araber avl..

Hilsen
Jani

Guldmedalje Hingsten DA Korrado e. Kubinec står til avlstjeneste i 2005.

CW Rih SORT TYPEFULD SKØNHED. Første bedæknings sæson i 2006.
Yderligere info om begge hingste, se min hjemmside.

Kvalitets Hestefotografering Tilbydes

JP Arabians DK
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider