|
|
| Fjordhesten Kronborg Heid II |
| Forfatter:  |
Mia |
| Dato:  |
25-07-2001 21:31 |
|
Hejsa !
Jeg ville lige høre om I kunne give mig nogen oplysningerne om denne hingst, idet jeg har redet et dejligt afkom efter ham!
Jeg ved godt, at han nok er død nu men det kunne være dejligt at høre noget om ham!
Desuden kunne I så ikke se om hans afkom fra 1978, den der hedder Pia, om dn har noget afkom?!
Tak på forhånd!!
Mia O.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Fjordhesten Kronborg Heid II |
jytte |
25-07-2001 22:38 |
|
der er ikke registreret nogen efter ham som hedder Pia fra 1978, data basen er ikke fuldstændig for de år, men det kan være Sif kan finde den i det hun har kun med fjordheste.
Så når den ikke er i LU databasen har den ikke registreret nogen afkom.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Fjordhesten Kronborg Heid II |
Sif |
27-07-2001 00:18 |
|
Niks - jeg kan heller ikke finde den. Jeg kan finde Pia Håsum, som er født i 1979 - kan det være hende?
I øvrigt, så kan jeg fortælle, at Kronborg Heid kommer fra min hjemegn. Rent faktisk var det min nabo, Lone Haurits, som ejede ham. Han har stået på Birken i en del år, og bedækkede også derfra, indtil Lone fik mulighed for at flytte ham hjem til sig selv.
Han var jo en gammel hingst, og derfor også af en noget solid type, men han var rigtig dejlig. Han blev både kørt og redet, og han gik for vogn sammen med en hoppe (Sussi) uden nogen problemer. Han gik også for ploven om efteråret, og han har gået med gammeldags høstmaskiner. Alt i alt en hingst med et godt sind og en dejlig arbejdsiver.
Han blev ret gammel, inden han blev aflivet.
Hilsen Sif
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet