Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Lando DH 430
Forfatter: 
Dato:  20-07-2001 06:53
Sig mig engang kan Lando ikke benyttes af danske avlere mere?

Jeg ved godt at den er i Tyskland, og at det er Poul Schockemülle som har den sammen med en anden som rider den i konkurrencer, men ville lige checke om den var på listen og jeg kan ikke finde den. Noget af et tab for dansk springavl hvis det er.

Var der nogle som så de tyske mesterskaber i springning. Den blev 2.er efter Ludger Beerbaum.
0
0
Svar på denne tråd

Re: Lando DH 430
Forfatter: 
Dato:  22-07-2001 14:54
Hej Krista

Jeg kan ikke forestille mig at han er blevet afkåret i DV. Men det er jo op til den nuværende avler om de vil sælge sæd eller ej.

Flot at den blev toer til det tyske mesterskab. Har ellers hørt fra andre der har set ham blive redet, at den nye rytter ikke helt formår at ride den så følsomt som Albert Voorn.

Min gamle proffesor og vejleder fra KVL ejede Lando's mor, så jeg har altid fulgt lidt med i hvordan sønnike klarede sig.

Der hvor jeg har hest står en hoppe efter Lando, der desværre i en alder af 5 år har fået slidgigt. Ellers en dejlig hoppe.

Hej Hej
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-07-2001 06:41
Nej jeg tror heller ikke at DV har valgt at afkåre ham, det var jo guld værd at han fik sølv v OL, men jeg mener bare at det er synd at vores gode avlshingste skal sælges som rideheste i udlandet og ikke indgå i dansk avl mere. Og det uanset hvad race det er.

Og han står da på Poul Schockemülles hingsteliste.

Ja desværre så har jeg lidt samme mening med hensyn til ridningen af Lando, han forsøger ellers og en overgang i efteråret så det da også ud til at gå frem ad, men desværre så da jeg så sidst, så det alt andet end kønt ud. Lando er stadig aller h...køn men det er lige som om at det pæne går lidt af, når hest og rytter slås en del.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-07-2001 08:09
Jeg kan godt følge din ærgelse over at gode hingste forsvinder fra DK. Men desværre var det jo nok sådan, at der ikke var særlig mange der brugte Lando dengang han stod i DK. Han er jo sådan en lidt feminin type at se på og har derfor ikke rigtig det her hingstepræg, som mange falder på halen for. Det er først nu hvor han har været med til OL, at han er blevet interessant for de danske avlere.

Men jeg tror da, at der vil være avlere i DK der vil få sæd hjem fra ham.

Og ja han er en utrolig smuk hest. Hvad er det dog hans nye rytter hedder???

Hej Hej
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-07-2001 08:54
Han hedder Otto Becker og det er samme som har Dubel´s Cento en grå holsteiner hingst efter Capitol I

Så vidt jeg husker har schockemülle og Becker købt den sammen. Først nævnte til at bedække med og sidst nævnte mest til at bruge i internationale stævner.

Nu har jeg aldrig set Lando som feminin. Snarere en veltrimmet og adræt springhingst med masser af kapacitet, i det minste før da det var Albert Vorn som red ham. Men det foregik jo også en del på Landos præmisser. Så i ham i Herning sidste år? Da jeg selv brugte en taburet til at komme op med, så jeg intet morsomt i at han fik en skammel til da han skulle stige op, men der var da lidt latter rundt omkring. Men Albert Voorn forklarede hvorfor og så var der ingen der grinede mere.
0
0
Svar på denne tråd

Re: Krista.
Forfatter: 
Dato:  26-07-2001 22:25
Hvorfor ?
0
0
Svar på denne tråd

pga sidelæns ryk i sadlen
Forfatter: 
Dato:  27-07-2001 17:20
Ja det han forklarede og man skulle faktisk høre efter, for så let var det heller ikke at høre. Men jeg tog lige en lille genvej! Jeg optog det på video. Men løb selv lidt død i det.

Når nu man dag ud og dag ind står op fra samme side giver det faktisk et skævt træk i hele det område som gjord og sadel ligger på.

Og Albert så ingen grund til at få det oven i at han faktisk bad den om at udføre atletiske ting hen over en bom. Prøv selv at tænke på hvis du har lavet et skævt vrid i ryggen, hvordan føles den næste dag. Så lige et skævt vrid igen. Ja nogle ser man stige op og lige træde sadlen på plads igen. Av av!

Der er faktisk en del heste som har ondt i ryggen pga det.

Selv skulle jeg igang med en stor oldenborgvallak på 178 i stang som havde stået stille i 3/4 år og absolut ingen muskler havde. Og da jeg ikke er en af de højeste og ikke ville overbelaste hans ryg og evt løbe ind i problemer af den vej, valgte jeg at bruge en skammel.

Det er skisme svært at sætte ord på. Men mange gentagelser af den type vrid er nok logisk set ikke så godt. Men som så meget andet, det er måske først når man ser i bakspejlet at man ser det. Men det behøver ikke at være forsent. En veninde blev af sadelmager anbefalet at stige op skiftevis, for hun havde temlig store problemer med hans sadel i forhold til hans ryg. Det gjorde hun og har faktisk ikke problemer idag.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider