Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Andiamo
Forfatter: 
Dato:  12-01-2005 12:20
Hej alle sammen.
Jeg har for nylig købt en dejlig vallak efter Andiamo, med Bolero til morfar.. Er der nogen som kender til Andiamo/ Bolero??
Min hest, Adonis, er endnu ikke tilredet, da han først bliver 4 til maj..Men hvordan er deres ridelighed generelt?? Ved godt at det også kommer an på moderen, men jeg tror kun hun bliver brugt som avlshoppe..
Pt. synes jeg Adonis har et super temperament, og jeg er spændt på at skulle op og ride på ham..Han er en forholdsvis kort hest, men dejlig taktfast gående (han er købt med henblik på dressur).
Er der nogen der ved, hvor man kan finde oplysninger om Andiamo ud over Horse.dk?? Jeg vil gerne se et billed af ham!
Har fået at vide at Adonis har en helbror som står på Sjælland (nord?). Ved desværre ikke hvad den hedder, men moderen hedder Tana!! Er der nogen der måske kender den??
Mvh Ulla og Adonis
0
0
Svar på denne tråd

Andiamo
Forfatter: 
Dato:  12-01-2005 14:31
Her er link inkl billede
http://www.katrinelund.dk/
Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
0
0
Svar på denne tråd

Har en hoppe
Forfatter: 
Dato:  12-01-2005 17:12
efter andiamo. Hun har det bedste temp., men kan have sine dage hvor hun er mere på 2 ben end på 4, men aldrig når det rigtig gælder(stævne), og det er bestemt heller ikke et problem.
Har engang stødt på en avler der var helt vild med andiamo afkom pga deres temp...
0
0
Svar på denne tråd

Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  13-01-2005 12:38
Tusind tak for svarene :-)
Havde slet ikke tænkt på Katrinelunds hjemmeside. Det er et godt billed af Andiano.
Mette...Har du selv redet din hoppe til?? Var hun nem?
Du bor i Bramming? Det er ret tæt på Fanø. Vi (Fanø Rideklub) er jo venskabsklub med jer..Måske vi ses??
Det kunne være sjovt :-)
Mvh Ulla
0
0
Svar på denne tråd

næsten
Forfatter: 
Dato:  14-01-2005 07:19
hun var let ryttervant da jeg købte hende.
Jeg er alt i alt røget af 3 gange på 4 år, og de 2 hvor hun stejlede og røg bagover det var lige i starten hvor hun ikke havede styr på sig selv (4 år 176 cm og ingen muskler), når hun stejler nu er det så lavt at det næsten ikke er at stejle (gør hun kun hvis jeg samler hende for meget....

Men udover de små uheld er hun utrolig nem og meget lære villig.

Hun kan desværre ikke samles pga en skade i bagbenet (hun kan ikke holde til at komme helt ind og arb i andet end et par skridt) og er nu min dejlige avlshoppe.

Jeg er ikke tilknyttet bramming, men kongeå, da det er lidt tætter på mig og så er man sikker på at der ikke er en million ude at ride når man kommer (har hørt en masse om de problemer omkring ridehuset, man må ikke ride der når der er undervisning osv.)
0
0
Svar på denne tråd

Andiamo hoppe.
Forfatter: 
Dato:  14-01-2005 19:55
Jeg rider en hoppe efter Andiamo.
Hun har et super temp.
men det samme som Mettes går hun også nogengange på 2 ben :-P Men er meget nem at have med at gøre :-D

Har et par billeder af Andiamo....

Et i hel profil.

Et springbillede af ham :-D

Igen i profil.

Profil forfra.

Hoved profil.

Og et igen i hel profil....
------------------------------------------------------

Og så lige et profil billede af Ami. Hun har meget efter ham :-D Håber du kunne bruge det :-D
Knus lykke

*Stald DM*
<3<3 *Løths Ami* <3<3

0
0
Svar på denne tråd

har haft en Andiamo-hoppe
Forfatter: 
Dato:  15-01-2005 18:50
Jeg har også haft en Hoppe efter Andiamo.
Jeg har fået den opfattelse at mange af hans afkom er kærlige heste, men under ridning, skal de ofte prøve rytteren af. Jeg har hørt at de godt kan være lidt besværlige i deres unge dage, men man kan jo ikke generalisere.

Her er et par billeder af min den forrige hest

VH. Christina
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  16-01-2005 09:29
også et Andiamo afkom.

Han har så vidt jeg ved, været let og tilride. Han er super at ride, arbejder godt, vil gerne yde noget men samtidig fornuftig i hovedet (y)

Du kan se ham på min præsenstation.

Med venlig hilsen
Bettina

Albion dressursadel, model Style sælges.
17.5" og med medium bom (bom MM).
Se billeder på min præsenstation.
0
0
Svar på denne tråd

Nemme heste
Forfatter: 
Dato:  16-01-2005 13:38
Hejsa

Mine erfaringer med Andiamo afkom er at de er utroligt afbalancerede og nemme, men selvfølgelig spiller hoppens temperament også ind. Men de er lidt sent udviklede gangartsmæssigt, forstået på den måde at deres gangarter ikke er spjættende/pralende, men med særdeles god takt. Gangarterne udvikles efterhånden som de bliver stærkere og der kan bare lægges på og på.

Jeg har avlet 4 Andiamo afkom på to hopper, de har alle været nemme at håndtere som plage og særdeles nemme at tilride. Den ene går middelsvær i Sverige nu, fik diplom der som 4 årig som særdeles lovende unghest. En er i Tyskland (så vidt jeg er informeret), en treårs er solgt til Jylland, hvor ejeren kan ride tur alene, den sidste solgt som avlshoppe.

Alle bliver rost for deres temperament.

Mvh Dorte

Sind har det som faldskærme, det virker kun når det er åbent >o<
0
0
Svar på denne tråd

WAU WAU WAU
Forfatter: 
Dato:  16-01-2005 20:53
WAU WAU WAU....
Sikke nogle lækre heste...Puh ha,jeg blev helt rørt..Hvor er Andiamo dog smuk på de billeder..Tusind tak Lykke fordi du satte dem ind..Og Christina, det er sørme en lækker hest du havde..
Ja, jeg må se at få sat nogle billeder ind af Adonis, så i alle kan se ham..Han ligner en Andiamosøn godt nok..Helt mørkerød med 3 sokker og en blis..
Glæder mig for vildt til at skal op på ham. Har nu haft ham godt en måned, og han er nu næsten ved at være klar til at jeg skal op og hænge på ham :-)
Håber han bliver klar til at starte nogle 4 års klasser til sommer engang..Han virker ihvertfald fornuftig nok..
Det med at rejse sig..gu ved om det ligger til Andiamoafkom?? Adonis har også lidt tildens til at rejse sig, når der er noget der ikke lige passer ham..Meeen, det blir bedre og bedre - altså med at han ikke rejser sig..De sidste par gange han har været i protest har han bare slået med forbenet...he he :-) Han er en rigtig drengerøv..
Endnu engang tak fordi i har skrevet og sat billeder ind.
Kærlig hilsen
Ulla og Adonis
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider