Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Franske stambøger
Forfatter: 
Dato:  11-01-2005 16:45
Hej,

Jeg red som barn på en fransk traver, der hed Olepsic. Og jeg ved jo at de franske travere er nært beslægtet med SF-hestene selvom jeg ikke kan hitte ud af hvordan. Så jeg kom til at tænke på om der mon var nogle travinteresserede, der havde adgang til franske stambøger, og kunne hjælpe mig med at finde ud af hvilke blodlinier Olepsic kom fra.

Han døde for halvandet år siden ca, 23 år gammel, men jeg går ud fra at de også i Frankrig navngiver traverne efter årgang, så det skulle vel være til at finde ud af. Jeg kan også finde hans stamtavle, men det kræver at jeg graver lidt dybere, og jeg er nysgerrig _nu_ :-D

Håber der er nogen, der ved noget.

VH

Julie
0
0
Svar på denne tråd

Jeg kender en
Forfatter: 
Dato:  16-01-2005 23:01
som måske kan hjælpe. Har du noget mere på ham? Prøv at grave noget mere, så er det nemmere. B-)
Jeg har ikke nogen franske stambøger, men ham jeg kender har en database med flere tusinde travere. Så derfor håber jeg at han kan hjælpe. De navngiver også traverne i Frankrig efter årgang. Den franske traver har fuldblodet tættere på. Deraf tilknytningen til SF.

Håber at jeg kan hjælpe. :-)

Ellen
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider