|
|
| DV hingsten Loudini |
| Forfatter:  |
Susanne |
| Dato:  |
17-05-2001 23:20 |
|
Hej
Er der nogen af jer der kender noget til hingsten Loudini. Jeg så ham til hingsteparaden i Vallensbæk og jeg må sige at jeg synes godt om ham.
Jeg skal til at vælge hingst til vores hoppe som lige har folet og fået et Chopin Dane føl.
Hoppen er efter Diamond / Kabaret / Kavango
Jeg tænkte lidt på at bruge ham
Hilsen
Susanne
www.stutteriheartbreaker.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: DV hingsten Loudini |
krista |
18-05-2001 05:31 |
|
Nej jeg kender ham ikke sådan, men vi så ham da Jørgen Steen viste frem på Højagergård. Det er så absolut en stor og MEGET velgående hingst. Den ser i mine øjne ud til at være sat ret godt sammen og et rimeligt fornuftigt hoved også.
Nu ved jeg også godt at de selvfølgelig ikke ville fremvise noget skravl, men de fremviste 1 eller 2 føl efter ham fra i år. Bare nogle uger gamle. Som snydt ud af næsen på ham rent gangmæssigt. Virkede selvsikre og vævende frem over jorden. Gang, bæring, elasticitet, så meget op af bakke at det var en fryd at se. Faktisk har jeg efter hvad jeg husker ikke set så velgående føl før personligt.
Faktisk kom jeg fordi at jeg håbede på at Limelight kom, desværre ikke, men Loudini var en ret positiv overraskelse.
Håber at du kan bruge mit indlæg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Britt |
18-05-2001 09:26 |
|
vi solgte ham til vores lokale slagter....han ligger nok nede i disken som koteletter....han er lidt "sej" i kødet !
forresten please visit our homepage on: www.mesterslagteren.dk
venlig hilsen
Hou Mesterslagter
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Christina (Frühmi) |
18-05-2001 09:59 |
|
Hej Susanne!
Hmmm, bare det var mig der skulle til at vælge hingst igen...nåh, men det bliver i hvert tilfælde ikke i år - øvbøv!
Jeg stod faktisk og skulle vælge mellem Solos Landtinus og Loudini sidste år (PG's forslag begge to), jeg valgte Landtinus fordi fordi han har været i avlen 1 el. 2 (?) år længere end Loudini - men jeg må sige at Loudini er en læææææææææækker hingstebasse, der så sandelig kan gå på sine ben...og typemæssigt tiltaler han mig også særdeles godt!
Jeg tror nok han skal have lavet følbeskrivelse i år, men det kan du vel ikke rigtig bruge til noget, da du gerne skulle have ifolet din hoppe før den tid...hvad med at spørge PG om hvilke føl han har lvet på hvilken type hopper?
Held og lykke -lad os vide hvem der bliver den heldige far!
Tamtam fra Chris(:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
heidi |
18-05-2001 13:59 |
|
Hej
Jeg har set Loudini adskillige gange sådan når han var "helt privat", da han har stået i stalden hvor jeg kommer.
Han var yndlingen blandt beridereleverne og utrolig RAR.
Det har han desværre ikke altid været - men han er blevet yderst fornuftig.
Han er en gangsartsmaskine - men hvordan han avler ved jeg ikke.
Heidi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Susanne |
19-05-2001 23:49 |
|
Hej
Tak for jeres svar , jeg har ikke bestemt mig endnuda der er flere valgmuligheder , valget står mellem Heslegårds Rubin , Marengo , Bernstein , Loudino og Bøgegårdens Lantana , det er først nu efter at føllet er født at jeg er begyndt at tænke i holsteinere ellers har det helt klart været de 3 først nævnte hingste der har været i tankerne , men lad os nu lige se hvordan føllet udvikler sig , endnu er det jo kun små 3 dage gammelt , men jeg må sige at det ser godt ud og er meget stort gående.
Hilsen
Susanne
PS: Der kommer snart flere billeder på hjemmesiden af hende.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Ditte H |
20-05-2001 01:49 |
|
Ja Loudini er hamrende lækker at se på og traver som en drøm ( savle, savle...), men hans skridt er ikke for god. Jeg har set den starte La4 på Kallehavegaard med Jesper Bæk for et år siden og La5 på Lykkeshøj med Nikolai Kowalski i september. Begge gange og specielt med Nikolai var den MEGET anspændt og ulydig specielt i galoppen. Faktisk havde han store problemer bare med at få den til at springe an og hele galopprogrammet var noget juks og den endte et godt stykke nede i rækken. Den skal nok have fået mange 8 og 9 taller i travprogrammet, men også mange 2 og 3 taller i galop. Men lækker det er han, og måske er han som nævnt i de andre indlæg kommet over sine nykker. Held og lykke med hingstevalget.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|