|
|
| Venter på brunst |
| Forfatter:  |
lonenj |
| Dato:  |
16-05-2001 19:29 |
|
Min smukke hoppe Nicoline skal ifoles , vi går og venter/håber på en brunst. Hun er lidt dum hvad det angår, hun viser simpelthen ikke rigtig sin brunst, måske højst 2 gange i løbet af sommeren.
Hvornår har I andres hopper haft deres første brunst i 2001?
Vores anden hoppe Sofie var mere end brunstig allerede for 1 måned siden...
Det er 1. gang vi selv skal lave føl, og jeg er vildt opsat på at det virkelig skal blive til noget... Jeg sidder og sukker når jeg ser de dejlige føl billeder der er lagt ind her!!!
Venligst Lone
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Venter på brunst |
Jesper |
16-05-2001 21:57 |
|
Du kunne sætte i nærheden af en hingst, derved vil hun MEGET tydeligt vise sin brunst, en hoppe kan sagtens være i fuld brunst uden at du ser noget til det, lige indtil hun ser en hingst, så måske det var en ide?
Mine begyndte med brunst i Marts (den ene havde i Januar men viste intet i Februar og kom så igen i Marts)
Mvh.
Jesper
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Vips |
19-05-2001 13:35 |
|
Hej
Som Jesper skriver, vil det ganske sikkert hjælpe, hvis hun kunne komme til at stå i nærheden af en hingst. Altså så hun kan se og lugte ham. Vi har en hoppe, som ALDRIG viser brunst, medmindre hingsten går på en fold lige i nærheden!
Hilsen Vips
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Mille |
21-05-2001 12:42 |
|
Hej
Min hoppe har været i brunst siden januar, og hun er desværre brunstig det meste af tiden. Hun har endda præsteret at være i brunst i 6 uger i træk, det skal dog lige siges at hun er blevet tjekket af dyrlæger pga hendes konstante brunst, men der er intet fysisk i vejen med hende, men hun er også eneste hoppe i stalden med 5 vallaker, hvoraf de to er blevet kastreret meget sent.
Mille
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Tøsen |
21-05-2001 20:40 |
|
Det er ikke altid, at man har mulighed for at have en hingst i nærheden - jeg har f.eks. ikke og jeg har en hoppe der overhovedt INGEN brunsttegn viser -, så jeg lod dyrlægen give hende en hormonsprøjte, så vi vidste præcis hvornår hun var i brunst. Nu er hun blevet insemineret og er forløbig stadigvæk i fol.
Held & lykke med avlen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet