Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Dynamite Charko
Forfatter: 
Dato:  01-05-2001 19:26
Hej alle sammen.
Er der nogen derude der kender Welsh cob sec. D vallaken Dynamite Chrrko?
Han er en sort vallak på 148 cm. i stang, med en stjerne i panden og to lave sokker på begge bagben. Han er født d. 27-4-1992 hvad alså gør ham til 9 år i dag. Hans far er Twyford Dane og hans mor er Dynamite Shila. Han blev opdrættet hos Jes weinreich og blev så solgt vidre som åring til nogle jeg ikke kender. efter 3 år solgte de ham vidre til hestehandler Eliasen (ikke helt sikker på hvordan det staves), som så solgte ham vidre til frederikssunds rideklub for 22.000 kr. de har haft ham lige siden. i frederikssunds rideklub hedder han spar knægt.
hvis der er nogen der kendte ham dengang han hed dynamite charko vil jeg meget gerne hører om det.

Med venlig hilsen Christine
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Dynamite Charko
Forfatter: 
Dato:  09-05-2001 11:30
Hej Christine!!!

Jeg kender ikke den hest du hentyder til, men jeg ville bare lige fortælle dig at jeg selv har et føl efter sammen opdrætter Jens Weinreich.
Hvis du er interesseret i at høre nærmere, så er du velkommen til at kontakte mig på mail.

Håber at høre fra dig, da det kunne være sjovt, at kende en hest der kommer samme sted fra som min.

Venlig hilsen
Trine Madsen.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Dynamite Charko
Forfatter: 
Dato:  12-05-2001 14:48
Hej Trine.
ja det kunne det, men hvis du læser indlæget over dette kan du læse at jeg ikke er sikker på at "min" hest kommer fra Jens, men jeg går stærkt ud fra at "min" hest er efter Twyford Dane og Dynamite Shila.
jeg skriver til dig så snart jeg er 100% sikker.

Med venlig hilsen Christine
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Dynamite Charko
Forfatter: 
Dato:  14-05-2001 12:02
Hej Christine.

Jeg glæder mig til at høre fra dig, men det lyder som om at den kommer derfra, men jeg kan spørge om de stadig har Shila, eller bare har haft, da jeg skriver sammen med datteren.

Trine
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Dynamite Charko
Forfatter: 
Dato:  15-05-2001 21:37
Hej Trine.
Nu har jeg fået 2 billeder af den tidligere ejer, og jeg er sikker på at "min" hest kommer fra Jens. Han hedder Dynamite Charko, men jeg kalder ham Spar Knæg. det er en lang historie den kan du altid få ved lejlighed.
hvem er din hest efter? hvad hedder den?


med venlig hilsen Christine
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Dynamite Charko
Forfatter: 
Dato:  16-05-2001 09:17
Hejsa...

Ja så er sagen jo afgjort. Du var bare lidt hurtiger end jeg. Jeg har tjækket hans stamtavle, og den er ret god.

Far: Twyford Dane
Mor: Dynamite Shila
Farfar: Sixoaks Prins David
Farmor: Twyford Diadem
Morfar: Dyfnog Valiant
Mormor: Tregare Rosie.

Hvis du ikke ved det så er han født den 27/04-1992
Ifølge hestedata har Jens stadig Shila,mens det er en Alison (hvis nók fra Welsh) der har faderen.

Min hest er en hingsteplag fra 21/04-2000, så han er lige et år. Han hedder Dynamite Robin. Han er efter
Perc Rosie og Geler Cymro Du. Han er brun uden aftegn af nogen slags.
Det ville interessere mig meget at høre historien, men du kan jo skrive til mig hvid du har lyst. Enten per mail eller per post på

Trine Madsen
Løgumklostervej 33 1tv
6200 Aabenraa

Hvis det er du har lyst, så kunne vi måske begynde at skrive fast sammen, det er jo lidt sjovt at havde en hest fra samme sted.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Dynamite Charko
Forfatter: 
Dato:  16-05-2001 12:04
Hej

Dynamite Shila bor ved Ringsted nu, tror faktisk at hun står hos Ringsted Sports Rideklub. Min far har fået brev fra hendes nye ejer!!!

Alison Mountain har avlet Twyford Dane og han blev importeret i hans mor mave, vi købte ham som to års, hvor jeg tilred ham og har startet utrolig mange springstævner på ham, nu bor hos Rikke Søgaard, Asnæs. Hun både rider og avler også med ham. Hende e-mail er Rikke_soegaard@hotmail.com.

Tregare Rosie, som også var en importeret hoppe har vi også haft, men hun er død nu og jeg ved at Dyfnog Valiant er død for flere år siden.

Skriv hvis jeg kan hjælpe mere.

Hilsen

Jette
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Dynamite Charko
Forfatter: 
Dato:  18-05-2001 11:37
Hej Jette.
Hvor gammel er Twyford Dane? Hvilke klasser har du startede på ham? Jeg starter LC2 og KLB i dressur, og LC mini og mikoro i spring på Charko.
Hvilke klasser har Shila startede?
Er hans afstamning god? Kender du hans kåringsbeskrivelser? Har du eller dine forældre et kopi af Charkos papirer? Klubbens bestyrelse har hvis smidt dem væk.
Ved du hvad Charkos søskende starter? Har Charko en helbror/søster eller er det "kun" halv brødre og søstre?

Vi skrives ved.

Med venlig hilsen Christine
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Dynamite Charko
Forfatter: 
Dato:  20-05-2001 09:35
Hej

Dane er født i 1988, og jeg tilred ham da han var 3 år. Jeg startede hesteklasser på ham, hvor han sprang LC, så kom der småheste-klasser her startede jeg LC/LB, da det var det højeste de udskrev. Det svarer til LA/MB for ponyer. I dressur har han kun gået LC2/LB mener jeg. Jeg har startet "DM for småheste i spring" på ham her blev vi nr. 3, det var mit sidste stævne på ham.

Shila solgte vi da hun ikke var ret gammel og her nåede jeg kun at starte en LC/LC2 for 4 års ponyer og jeg vandt dem begge med en høj %. Hun var en meget stærk men stabil pony, jeg ved ikke rigtig hvad det endte med de nye ejere startede på hende, men ved at de red landsstævner på mange af deres ponyer, så måske også hende.

Charko er ikke kåret, så han har ikke nogen beskrivelse. Han har kun en halvbror og han hedder Dynamite Duke, jeg mener at han står ved Ketilstorp Rideklub i Odsherred området. Hvad Duke starter, ved jeg faktisk ikke.

Håber du kan bruge det til noget, ellers skriv igen.

Hilsen

Jette
0
0
Svar på denne tråd
 
 Dynamite Charko
Forfatter: 
Dato:  11-09-2017 11:10

Hej

 

jeg købte Charko hos Jens Weinreich, Stutteri Dynamite som 1 års og havde ham til han var 2,5 år, hvorefter han blev solgt til en herre der henvendte sig til mig, da han havde set ham på Roskilde dyreskue og han havde en anden med matchende aftegn mm, så han skulle bruge ham til kørsel.

Charko er den eneste jeg har haft, der kunne finde på at lægge sig ned og spille død foran dommerne på Roskilde dyreskue (ret pinligt) og det gav mange klapsalver med på vejen :)

Men ellers var han bare ne almindelig fjollet plag og vi havde meget grin af ham

 

Mvh Malene Andersen

Dankirkeby Welsh Cobs


www.Dankirkeby.dk

Welsh ponyer sælges


Vi kan findes på Facebook

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider