Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Avlere af sporty new forest
Forfatter: 
Dato:  04-08-2017 11:11

Jagten på ny hest er gået i gang, og det er åbenbart ikke så lige til.

 

Derfor kunne jeg godt tænke mig forslag til stutterier/avlere der laver afkom der ikke er for brede, men stadig har det rolige ponysind.

 

Indtil videre har jeg kontakt til Dalgaarden og Kokkedal, men der er vel flere?

 


Mvh

Mette

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lene Thaulow
Forfatter: 
Dato:  04-08-2017 15:55

Jeg ville prøve Lene Thaulow Stutteri Hippios, hun er godt nok begyndt at flirte lidt med DSP, men jeg tror nu stadig hun har renstammede New Forest.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 New Foerst stutterier
Forfatter: 
Dato:  05-08-2017 13:06

Stutteri Hvedholm

Avl af Pinto, New Forest og Welsh Cob

1
0
Svar på denne tråd
 
 New Forest
Forfatter: 
Dato:  05-08-2017 13:46

Stuttwri Birkild i vestjylland har nogle ret sporty ponyer, og er meget søde. De hedder Anita og Juan Cueto, og her er deres hjemmeside: http://www.birkildsnewforest.dk/

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Abnewforest
Forfatter: 
Dato:  05-08-2017 22:24

Hvis du søger kvalitet, så skal du kontakte abnewforest.dk

Hun har avlet nogen af landets bedste (både hingst og hopper)

 


Tilbyder opstaldning og fysioterapi til ryttere

se mere på

www.staldlauenborg.dk

www.lauenborgfys.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 AB New Forest
Forfatter: 
Dato:  06-08-2017 08:09

I mine øjne er ponyerne fra AB New Forest ikke sporty, de er typiske og ponyprægede.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Helt klart
Forfatter: 
Dato:  18-08-2017 09:46

Stutteri Calandia i Nordjylland - de har hopper af både den "gamle" og den sporty type.

 

Har selv haft en pony derfra - Calandias Bright Star - virkelig skønne ponyer og avlerne er så søde.

 

De har også en facebook profil :)


- Jannie Baggesgaard Sylvan Ehlers -

 

Baggesgaards Amazing

Baggesgaards Floriziana

Baggesgaards Vinzelia

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 New Forest
Forfatter: 
Dato:  03-09-2017 23:18

Herfra takker vi for anbefalingen ovenfor, og påpeger at vi laver lidt af det hele, dvs. ponyer der gør sig i sporten og samtidig bevarer deres ponypræg. I sidste uges DSP-kval kunne vi i hvert fald sagtens være med, og vi har før haft ponyer placeret i finalen.

Sådan er det nu vist for de fleste NF avler.

 

I stedet for at søge efter stutterier der laver en bestemt type, var det nok bedre at kigge lidt på de hingste der har været brugt over en årrække, og vælge dem der videregiver den ønskede "type". Det er nok lettere at fremsøge den rette pony ud fra det kriterie. Nu er masse, samt god dybde og bredde jo en ikke uvæsentlig del af avlsmålet, så en "smal" NF er næppe noget mange stiler efter bevist ( Jeg er klar over at trådstarter ikke spurgte efter en smal, det er blot mine ord).

 

Vær opmærksom på at der, som i al anden ponyavl, har været kraftig nedgang i bedækningstallene de senere år, og at de fleste dyr forhåbentlig findes hos private ryttere / sælgere.

 

Men opsøg avlerne, de hjælper gerne! Ud over de, i tråden, tidligere nævnte ved jeg at Kjeldalsgaard, Stutteri Ellinge, Stegstedgaard, Skovlundegård og Stutteri Romeo har dyr til salg, muligvis også Stutteri Vognmandsgården samt Stald Lægård. Øvrige stutterier kan også ligge inde med dyr der kunne have interesse.

 

Sagen helt uvedkommende(beklager TS): Charlotte: Det er noget af en flirt Lene er begyndt at have så, Malthe er kåret i DSP i 2008, Poseidon nok en del før .


Hilsner

Anja

Avler af Årets NF hingst og hoppe 2015

AB Jetstream og AB Cikorie

 

www.123hjemmeside.dk/ABNewforest

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-09-2017 11:48

Tak for alle jeres input.

Jeg søger stadig, og har henvendt mig til mange at dem, I foreslår, men uden at komme i kontakt med nogle, der har det helt rigtige.

 

Har ganske vist fået svar fra nogle med ponyer til salg, men enten har de forkert køn, forkert bygning eller for gamle ift det jeg søger. Andre vælger at ignorere min forepørgsel, og det er mit temperament simpelthen ikke til.

 

Jeg er klar over at mange avler efter en god bred type, men syntes også der er kommet flere af de mere sporty, så tænker der må da kunne findes en fin hoppeplag til mig.

 


Mvh

Mette

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider