|
|
| Indberetning af bedækning. |
| Forfatter:  |
Merete (Jyde) |
| Dato:  |
27-04-2001 13:01 |
|
Hej Allesammen.
Hvem indberetter bedækningen til Landskontoret ?
Er det hoppens ejer, eller hingstestationen.
Hvis der er hoppens ejer, bliver oplysningerne så tjekket på hingstestationen.
Hilsen Merete.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Indberetning af bedækning. |
Fay |
27-04-2001 13:57 |
|
Hingsteejeren !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
jytte |
27-04-2001 14:24 |
|
Hingste ejeren har pligten til at lave bedækningeindberetning, hoppeejern ved jo i mange tilfælde ikke hvornår (dato) hoppen er bedækket,
jytte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Merete (Jyde) |
27-04-2001 14:54 |
|
Tak for svarene.
Grunden til at jeg spørger er at min hoppe er gået meget over tiden.
Derfor tænkte jeg på om hendes tidligere ejere kunne have husket forkert, så bedækningen i virkeligheden havde fundet sted en måned senere.
Hilsen Merete.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Dorthe |
27-04-2001 15:39 |
|
Man kan ikke regne med de hopper!
Vi har i dag - langt om længe - fået føl. Det er født på samme dato som hoppen blev bedækket på sidste gang, sidste år altså*s*.
1 års leveringstid har der altså været, og det selvom vi har truet, bedt og lokket den sidste måned.
Og der er nogle der snakker om den søde ventetid!
Dorthe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
jytte |
27-04-2001 19:22 |
|
Du skulle meget gerne selv have fået et stykke papir i løbet af efteråret med bedækningsdatoerne og et skema til indberetning af foling. Det sendes til Hoppeejeren af Landskontoret for hesteavl, forudsat at det er en race under LU og at hingste ejeren har indberettet det.
jytte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Christina (Frühmi) |
27-04-2001 22:25 |
|
Jeg fik først min indberetningskvittering i det nye år - efter at have rykket for den 3 gange...
Chris(:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
jytte |
28-04-2001 07:33 |
|
ja, det kan sikkert godt passe, de var temlig "sløve" på LU sidste år, mange fik regning på optagelse på hingsteliste både 2 og 3 gange, og nogel bedækninger fik de tastet første bedækning på flere gange, jeg fik sidste år papir på første bedækning på den samme hoppe 3 gange og selvfølgelig også en regning hvergang. Desuden havde de pludselig lavet min hingst om til stodhingst !!!
hilsen jytte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Christina (Frühmi) |
28-04-2001 09:24 |
|
Hehe....ja, det lyder sandsynligt! Min kvittering var også fuld af fejl da jeg fik den - jeg stod for 3 insemineringer, der var bare den detalje at Fjederfoden kom i fol i første forsøg (heldige mig!)....man skal have øjnene åbne!
Chris(:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Ulf Helgstrand |
30-04-2001 11:32 |
|
Vedr. indberetning
Hvis din hoppe har været på en autoriseret hingstestation til bedækning med frisk sæd er det hingstestationens pligt at indberette. Hvis du nu har fået tilsendt transportrsæd fra en hingst og din egen dyrlæge foretager inseminationen er det ham der indberetter, idet hingstestationen ikke har mulighed for at indberette en inseminering som de ikke med sikkerhed ved er foretaget. Så princippielt er det de person der foretager insemineringen der skal indberette.
mvh
Ulf Helgstrand
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|