Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 hvilken farve
Forfatter: 
Dato:  30-05-2019 09:29

Er der nogen der kan sige hvilken farve hoppeføllet får? Moren en skimmel som selv er født brun ,morens far er rød. Faren er mr. golden watson som er palomino. føllet på billeder er to dage gammel.

Billede

 

Billede

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Farve...
Forfatter: 
Dato:  30-05-2019 10:15

Hun ser ganske rød ud, hvis du ser på forpiberne så er de lysere end kroppen og halen har lyse faner, begge tegn på at hun ikke bliver skimmel,


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  31-05-2019 17:26

Jeg havde håbet på at vil sige at der kunne være en chance for at den kunne skifte til palomino farvet

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-06-2019 16:40

Desværre. Jeg tror heller ikke den er palomino. Men et nuttet føllebarn!

 

Mvh


Tina

 

 

Autoriseret hesteinseminør

 

Lionell DVH 571 - grand old man og still going strong

 

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

1
0
Svar på denne tråd
 
 Utrolig flot føl
Forfatter: 
Dato:  13-06-2019 21:29

Jeg er enig med TinaVe. Palomino er jeg også i tvivl om, men tillykke med føllet, utrolig flot.


Find den rigtige frisør til dine behov, om det er i Jylland, fyn, eller frisør Lyngby :-) Skriv hvis du har nogen spørgsmål.

1
0
Svar på denne tråd
 
 umiddelbart
Forfatter: 
Dato:  14-06-2019 09:02

jeg vil tilslutte mig koret og sige rød..

 

Jeg stod engang ved et føl, der også så meget rød ud men ejer var meget sikker på den endte med at blive palomino (en garvet palominoavler) (den der nonsenseble eller hvad det nu hedder).

 

og han fik ret.. da den blev et år gammel havde den fået lys man og hale..

men for den skal have denne farve mener jeg de skal være abrikosfarvet og om den er det, er svært at se på skærmen...


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-06-2019 10:02

Mange tak for svarene og smukke ord. ok så er der stadigvæk en spinkel chance for palomino prøver at tage nye .

0
0
Svar på denne tråd
 
 Farveskifter
Forfatter: 
Dato:  15-06-2019 16:12

Først - tillykke med følungen - den ser skøn ud

 

Min røde har igennem årene skiftet farve en del gange, bevares ikke på kroppen - men man og hale, hvide pletter og stikkelhår er kommet og gået - de seneste år er hun dog gået tilbage til sin barndoms farve - nemlig ganske almindelig rød

 

Som spritny og knap tør:

Billede

 

Som 3 måneder efter at have været til følskue hele dagen:

Billede

På hendes 1-års fødselsdag - meget lys hale:

Billede

På hendes 2-års fødselsdag:

Billede

Som 2½ års, lidt mørkere man:

Billede

Som 10-årig:

Billede

 

Trine (Faxa)

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-06-2019 09:41

Mange tak. Kan godt se din føl har ændret farve i man og hale en hel del. Men så har hendes afkom givet palomino. Jeg ville vildt gerne have et palomin afkom fra min skimmelhoppe men tror ikke det lykkes .Skimmel er nok for dominerende

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skimmel
Forfatter: 
Dato:  18-06-2019 14:46

Chancen/risikoen for skimmel er 50/50. Og ikke din hoppes "skyld" at det ikke blev en palomino. Det skal komme fra faderen.


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-06-2019 16:18

Hingsten er også palomino og dens mor og far er palomino så håbede på det slog igennem

0
0
Svar på denne tråd
 
 Farve...
Forfatter: 
Dato:  18-06-2019 18:48

En palominohingst har 50% chance for at give genet videre, uanset hvilken farve dens forældre har. Vil du være 100% sikker på at få et cremegen, skal du have fat i en cremellohingst. Men stadig er der jo så 50% chance for, at moderen giver skimmelgenet videre.


2
0
Svar på denne tråd
 
 Palominoungen
Forfatter: 
Dato:  19-06-2019 07:20

Jeg var helt sikker på at palominoungen blev til en - ja, palominounge Far er nemlig cremello, så med røde til mor var der palomino og palomino at vælge imellem

 

At han så er så lys at han næsten ser hvid ud - det var så måske heller ikke lige min plan Men så er han jo heldigvis dejlig på alle andre områder

 

Trine (Faxa)


1
0
Svar på denne tråd
 
 Trine(Faxa)
Forfatter: 
Dato:  22-06-2019 21:50

Du kan ikke regne med palominofarven på et føl. Den kan nå at skifte nuance rigtig mange gange indenfor de næste 4-5 år før end den lander på den endelige kulør, især hvis den er seasonable.

 

Mvh

 


Tina

 

 

Autoriseret hesteinseminør

 

Lionell DVH 571 - grand old man og still going strong

 

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-06-2019 09:10

Tina seasonable hvad er det ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Non-seasonable
Forfatter: 
Dato:  23-06-2019 14:23

Normalt taler man om at nogle aplominoer er non-seasonable, dvs de har samme farve året rundt.

 

Hvis de er seasonable så er de normalt tydeligt palomino mørk krop/lys man + hale om sommeren og ensfarvede cremefarvede lys krop/man + hale om vinteren.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

1
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider