Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Valg af hingst
Forfatter: 
Dato:  01-07-2019 22:11
Hejsa.

Jeg vil have min dv hoppe ifolet næste år.
Hun er efter Tailormade Lancelot (Far)
Morfar er Milan. Mormors far er Don Schufro.
Min hoppe er stor, ca 176 hun har super lækker gang, med masser af bagben, hun er nem at sidde på, meget ridelig, skimmel. Hun er desværre skadet, så kan kun eksteriør kåre hende ?
Af en hingst ønsker jeg:

God gang, dressur betonet, et godt hovede, sort eller skimmel.
Føllet er til mig selv og skal bruges til dressur og spring, men er ikke interesseret i, at få en springhingst på hende, medmindre den er dobbelt begavet.

 

 

 

Hesteklipning på Bornholm tilbydes. Skriv en Besked.

0
1
Svar på denne tråd
 
 Fürsten-look?
Forfatter: 
Dato:  02-07-2019 14:18

Nu er der jo ingen garanti for hverken sort eller skimmel, din hoppe er født brun og er brun bagud i alle led lige udover skimlen.

 

Jeg var selv begejstret for vores Fürsten-look afkom, hun er ædel, velgående og med et rigtigt fint temperament. Hun er dog ikke så stor og jeg fornemmer at Fürsten-look avler lidt spredt. Man skal også være opmærksom på at han bærer WFFS, og når der er Don Schufro i din hoppe så skal hun testes for WFFS.

 

Sidste år fik vi et hingsteføl efter Libertad, et stort, storrammet og velgående føl, meget afbalanceret temperament, han måtte desværre aflives pga vækstforstyrrelser.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

1
1
Svar på denne tråd
 
 hingst og farve
Forfatter: 
Dato:  02-07-2019 19:57

Jeg tror, du skal tænke ud af boksen i forhold til farve. Intet er sikkert i avl. Jeg kombinerede brun hoppe og brun hingst og fik et rødt føl med flere aftegn end både mor og far. Nu er jeg ikke interesseret i farve, så det var mig ligegyldigt, men hvis det betyder noget, er man nødt til at købe, så man ved, hvad man får;-)

Af sorte/meget mørke brune higste med godt temperament er fürstenball oplagt, men der er også skimlen som Hesselhøj formidler. Men om det bliver for tæt på med D-blod ved jeg ikkke.

1
0
Svar på denne tråd
 
 god tid
Forfatter: 
Dato:  03-07-2019 09:28

Når du er startet med at kigge hingst, så har du godt tid til at finde den rette hingst.

 

Generelt så har en kåret hingst gode gangarter i dag, ellers bliver de slet ikke kåret.. men hvordan de er stærke i deres gangarter er en helt anden sag.. nogle er stærke med haseaktion, andre smidig overlinje mv.

Selv troede jeg at valg af hingst til min hoppe var en smal sag da hun er uden D,W L, F mv blod.. og super forædlet, men jeg blev klogere.. jeg skulle bruge store rammer, ikke for stor en hingst selvom hoppen kun er 165 så er der på morsiden store familiemedlemmer, og haseaktion.

jeg er vild med Fürsten Look, men tænker min hoppe har brug for mere garant for bagben..

Valget faldt på Kremlin, han er super smart, super godt temperament og ridelighed, ok aktion selvom han afvikler hurtigt og en rigtig lækker galop. Jeg forventer et super smukt føl, med en super skridt og galop, men god taktfast trav med en motor der kan bære og derved laves traven.. hvis jeg får det bedste fra begge forældre.

men nu du har tiden, så vil jeg råde dig til at studere din hoppes afstamning, hvordan er de i størrelse, type, gangarter, hvad går igen og hvordan avler moderen.. det giver bedre indblik i hvad du rent faktisk skal finde for at få det bedste.

og evt. læse følbeskrivelser fra hingstene, det kan også give en god vejledning.


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

2
0
Svar på denne tråd
 
 Valg af hingst
Forfatter: 
Dato:  03-07-2019 10:29
Tak for jeres svar. Jeg ved godt, at der ikke er nogen garantier for farver, men vil bare se om jeg kunne være så heldig at få en i de ønskede farver, men selvfølgelig ikke hvis jeg skal gå på kompromis med ridelighed osv. Jeg vil nærstudere hendes stambog og se hvad jeg kommer frem til.

 

 

 

Hesteklipning på Bornholm tilbydes. Skriv en Besked.

1
1
Svar på denne tråd
 
 skimmel....
Forfatter: 
Dato:  03-07-2019 21:14

Highfive Fuglsang skimmel står på hesselhøj e. grand galaxy/De Niro og den har lige gået PAVO og DRF Champ. for ungh. 4-års dressur kval. indl. (C) og sluttede nummer 2 ud af 14 startende.

 

En anden skimmel er Tørveslettens Sylvester e. sezuan/stedinger

 

1
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider