Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Shetlands Hoppe
Forfatter: 
Dato:  17-05-2019 14:25

Hejsa

Vi har købt en shetlands Hoppe og egentlig skulle hun bare være selskabspony for min gamle Frederiksborger vallak, som står hjemme.

Men nu er vi blevet lidt interesseret i kåring af hende, da hun har rødt pas og kun er 9 år og så er hun så fin!

-Og så ville det da være ærgeligt, hvis hun ikke blev kåret :)

 

Så vi søger nogen der ved hvordan og hvor ledes man gør i praksis!?

Hvad er godt og hvad er ikke godt, insider viden evt osv ;)

 

Vi har været inde og kigge lidt på Avlsforeningen for Shetlandsponyer i Danmark

 

Mvh

Jeannett

 

Her er Luna <3

Billede

 


Mosegårdens Rex og Vestergårds Malou

FHF

&

Blandingsponyen

Sofus C.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Roskilde Dyrskue
Forfatter: 
Dato:  18-05-2019 10:55

Om knap 14 dag er der Roskilde Dyrskue, og om fredagen er der bedømmelser af alle racerne, Shetlænderne plejer at være godt repræsenteret. En bedømmelse på et dyrskue er selvfølgelig ikke helt det samme som en kåring, men kan alligevel godt give et indblik i kåringsverdenen. Så prøv om ikke du kan rive en dag ud af kalenderen og kigge forbi, du kan også møde en masse af de gamle/garvede avlere.

 

Vi har selv tilmeldt vores 2-års DSP-hingst, så han kan få en på opleveren, og vi kan høre hvad dommerne synes om ham.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

1
1
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  19-05-2019 12:53

Vi kan desværre ikke nå at tilmelde hende til Roskilde, vi ville ellers gerne...

Vi prøvede at tilmelde vores Frederiksborghoppe på 4 år, bare sådan for at se hvad dommerne sagde om hende. Hun er dog kåret.

Men vi kunne ikke tilmelde hende, med mindre det var til samling eller ridning... Og hun er ikke klar til at komme ud på dressurbanerne endnu (jeg nørder dressur ;))

Jeg ved ikke om det er det samme med Shettere??

 

Men Frederne skulle være 3 år eller gå med føl... Vi ringede og talte med dem der står for Roskilde (kan ikke huske hvad de/hun hed)

 

Og så vil vi da godt lige kunne nå at træne lille Luna lidt, så hun har en bedre chance for at falde i dommernes favør :D

 

Mvh

Jeannett


Mosegårdens Rex og Vestergårds Malou

FHF

&

Blandingsponyen

Sofus C.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Uden hest
Forfatter: 
Dato:  19-05-2019 16:01

Anmeldelsesfristen var også 1. april så det ville være for sent.

Men jeg tænkte også mere på at komme UDEN pony og se hvad de garvede udstillere gør. Når man selv har hest med så ser man INTET de tre dage det varer. Så kig, spørg og saml viden var egentligt det jeg ville foreslå.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

2
1
Svar på denne tråd
 
 Shetland...
Forfatter: 
Dato:  20-05-2019 11:08

Hej Trådstarter

 

Jeg vil anbefale dig at tage fat i Janny Sørensen fra stutteri Stjernen.

 

Hun holder til i Melby i Halsnæs Kommune og har avlet shetlandsponyer i 40 år tror jeg efterhånden det er. Hun ved alt omkring kåringer, dyrskuer og lignende.

 

Hendes hjemmeside hedder www.shetland.dk og her kan du også finde kontaktoplysninger til hende.

 

God fornøjelse - men pas på. Når man først har fået de små ind under huden, så slipper man dem aldrig igen :-)

 


HUSK!

Kun en tåbe frygter ikke konkurrence fra en shetlandspony :-)

3
0
Svar på denne tråd
 
 Kirsten
Forfatter: 
Dato:  21-05-2019 17:05

Hej Kirsten

 

Ja, jeg er også bange for at det sker

 

Tusind tak, jeg tror jeg vil forsøge at kontakte hende Janny! :)


Mosegårdens Rex & Vestergårds Malou

FHF

&

Blandingsponyen

Sofus C.

&

Shetteren Luna

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider