Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Kan hun få et "R"
Forfatter: 
Dato:  06-10-2017 06:47
Hej derude!
Jeg har en hoppe fra 2000 som før jeg fik hende har fået 2 føl. Disse 2 føl har gjort det ret godt, den ene har alene i år startet 8 stævner i sværhedsgrad 3 til langt over 60% og den anden har startet 2 stævner i sværhedsgrad 4, dog det ene over 60% og det andet til 59,7%. (alle C-stævner)
Her kommer mit spørgsmål så!
Når en hest har startet svh 4, er den så B hest? For i så fald kan min hoppe (som er kåret i DS) jo få et R foran.
Dette ville jo være super lækkert da jeg har en lille en på vej efter hende 😊

Når i nu er her ville jeg blive super glad hvis i kunne svare på mit bonus spørgsmål.
Da jeg er ny "avler" og prøver at sætte mig ind i det hele, men syntes det er noget svært. Min hoppe er som sagt kåret i DS i Dansk Varmblod og jeg ønsker derfor også at Følle skal have som min. et rødt pas. Jeg har valgt en udenlandsk hingst, men han er godkendt af Dv så jeg har ikke problemer her. Det jeg dog ikke ved er om jeg kan registrere føllet i DV uden at være medlem af forbundet?
Jeg syntes det er pebret at skulle betale 1700 for medlemskab resten af året (2 mdr) for at kunne registrere mit føl! Jeg ved også at jeg har travlt da det skal gøres inden 1 nov. så jeg ville blive super glad for hurtigt svar her 😊

På forhånd, tusind tak for jeres tanker og gode råd!
0
0
Svar på denne tråd
 
 ikke endnu
Forfatter: 
Dato:  06-10-2017 08:34

hvis det er din Golwin, så kan hun ikke få sit R, men tæt på..

 

Den ene har helt klart opfyldt kravene ved at gå flere MB klasser til over 60%, dvs. kravet er mindst 3 MB0 til mindst 60% på C niveau.

 

Det andet afkom, står inde på Go med to MA klasser, men den ene er kun til 59%. MA er selvfølgeligt højere, men kravet et mindst 60%, og med den ene MA på 64% er den da på vej.

 

Det kræver ikke medlemsskab af DV for at få rødt pas på et føl.. det kræver blot at begge forældre er kåret i DV og hingsten er på hingstelisten... men hvis du f.eks ønsker at komme med til følskue eller andre arrangementer, så kræves der medlemsskab.


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ansøgning om brug af udenlandsk hingst
Forfatter: 
Dato:  06-10-2017 11:36

Lene har svaret meget fyldestgørende på dit spørgsmål - jeg vil bare lige understrege at hingsten skal være på hingstelisten for at føllet kan få rødt pas. Eftersom du skriver at det er en udenlandsk hingst er det nok ikke tilfældet at den er det.

Så du skal ansøge om brug af hingst, det gøres over varmblod.dk (deres webshop) - det skal gøres snart næste år vil gebyret være højere.

Men, jeg kan anbefale at ringe og tage en snak med DV hvis man har spørgsmål, de plejer at være ganske søde.

 

Desuden, der findes 1½ års medlemskaber - det plejer jeg at købe hvert andet år inden følskuet - så sparer man da lidt dér :-)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider