Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 bud på slutfarve
Forfatter: 
Dato:  06-09-2017 16:06

Hej allesammen.

Havde på store hestedag en lang snak med en af konsulenterne fra Kongeriget Danmarks Hesteforsikring. Hun spurgte ind til hvilken farve min hest har, og det er lidt sjovt for det kan jeg ikke rigtig selv finde ud af. svaret må blive lysebrun, blandet med lidt grå ?? Hun fortalte at herinde er der flere farveeksperter, så nu sender jeg lige spørgsmålet videre herinde Jeg kunne rigtig godt tænke mig et bud på slutfarven.

Billede

 

Billede

 

Billede

Det er lidt svært at se på disse billeder, men han er grålig på maven lige omkring benene. Han har enkelte hvide hår i manen.

Han er 2 år gammel

Far: Alabaster

Morfar:Buenos Aires

 

Flere har nævnt at han måske bliver skimmel, men personligt vil jeg næsten håbe han beholder sin nuværende farve ( synes selv han er ret lækker )

Kom med Jeres bud - på forhånd tak.

Christina

1
0
Svar på denne tråd
 
 forældrenes farve?
Forfatter: 
Dato:  06-09-2017 21:23

Hvilken farve har mor og far?
Han kan jo kun skimle hvis en af forældrene er skimmel.


Konflikt Fri Træning.

Arbejde fra jorden, undervisning med fokus på rytterens opstilling og ridning for lette hjælpere. Trailertræning, adfærdsproblemer.

Kører ud til dig/hesten.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 et bud...
Forfatter: 
Dato:  07-09-2017 08:38

jeg var inde på hestedata for at finde ham, men kunne ikke finde en så ung hest efter Alabaster registreret her i Danmark, ej heller passede han med de 4 hopper der findes registreret i DK efter Buenos Aires, så jeg kunne ikke finde forældrenes farve...

 

ud fra billedet vil jeg blot sige han er brun. Jeg har en i en lignende brun farve, lysebrun om sommeren og mørkebrun om vinteren.

Hvis han skulle skimle vil de kræve mindst en forælder er skimmel, er det ikke tilfældet kan han ikke skimle, men han kan evt. blive stikkelhåret (det kræver så også en forældre der giver det gen videre, men der skal man kende forældrene mere præcist).

 


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

1
0
Svar på denne tråd
 
 Mor og far
Forfatter: 
Dato:  07-09-2017 15:23
Han har grønt pas, derfor kan du ikke finde ham ❤ men hans mor er Brun og får er rød, så der nok ikke nogen chance for at han bliver skimmel så. Så håber jeg bare han beholder sin lækre lysebrune farve forevigt. Tak for svar.
Vh
Christina

@bijou_alabi

1
0
Svar på denne tråd
 
 Buckskin
Forfatter: 
Dato:  10-09-2017 20:24

Kunne han være buckskin?

Moderen er måske heller ikke brun, men buckskin?

 

Mange buckskins er lysere, men jeg har selv haft en ret mørk buckskin hoppe, som fik et par føl i samme mørke farve.


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

1
0
Svar på denne tråd
 
 Mit svar til hvad farve den er
Forfatter: 
Dato:  08-10-2017 21:52

Hej jeg hved måske ikke så meget om heste men jeg vil sige at den var brunlig med skær af grålig

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider