Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 hvor stort tidsrum
Forfatter: 
Dato:  21-06-2017 13:24

Nå jeg har en hoppe der har stået gold 9 år.

vi bedækkede den og den gik igen i brunst, dyrlæge ud og scanne(stod med lidt væske) vi tog så svaber som nu viser sig at være uren, dyrlæge babu ud og skylle, give noget til at børen trækker sig sammen og medicin ind i livmoderen. ægget var stort nok til at sprøjte af så dette bad jeg tillig med om. måtte så bedækkes mindst 6 timer efter behandling, dette har vi så gjort. dr dyr siger vi skal holde skarpt øje med om hoppen begynder at være sur på hingsten for så skal de ud og efterbehandle. men hvor længe efter kan man typisk komme i hoppen? ved godt det er svært idet vi ikke har scanner hjemme. sprøjten virker så ægget går 36-48 timer efter injektion. men ægget kan vel i princippet sagtens gå før af sig selv? 35 mm fint rundt i mandags, behandlet igår morges.

for til sammenligning sidste år var en anden hoppe uren og var løbet om 2 gange ved hingst ude i byen, og da den så scannes tom stod den os med stort æg jeg bed hende sprøjte af og hun tog svaber samtidig. som så efterfølgende dag viste sig at være positiv, da var hoppen bedækket. så vi skulle babu køre hende på klinik til behandling, der blev den scannet om morgenen og der var ægget gået. de havde den til fredag, så de må jo kunne tilgå hoppen torsdag med tænker jeg?

mest hvor meget tid man har at løbe på :S dyrlægen igår sagde så at hun normalt hvor hun havde været ansat tidligere først behandlede EFTER endt bedækning:( så det blir lidt af en udskrift. skylningen så rigtig pæn ud, lignede så godt som det så ud inden det vendte i hoppen.


OLDENBORG

Avlshingst Renti´s Zeus OLH 794

tilbyder bedækning

kun 3000kr plus attest.

lev længe- lev vel :)

Uafhængig lifewave distributør

vil du også have en bedre hverdag?, så send pb :)

0
1
Svar på denne tråd
 
 Behandling
Forfatter: 
Dato:  21-06-2017 18:37

Jeg har lidt svært ved at finde hoved og hale i det du skriver.

 

Men når man sprøjter ægget af, så skal man helst gøre det når folliklen er 35-40 mm, det giver det bedste resultat. Så vil ægget gå indenfor 12-24 timer, så vidt jeg har forstået. Hvis folliklen er større vil der gå længere og ofte har sprøjten ingen effekt.

 

Fra ægløsning går der 5 døgn inden det befrugtede æg når ned i børen, dvs man 3-4 dage hvor man kan efterbehandle hoppen.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 mange tak
Forfatter: 
Dato:  23-06-2017 08:23

ja det blev lidt rodet:)

jeg fik en fin snak med dr dyr, hoppen er under behandling. skal have sidste gang antibiotika idag lagt op. den var meget inficeret på svaber.

ægget var fint rundt 35 mm ca. så vi krydser, dog sagde de det gik indenfor 36 til 48 timer.


OLDENBORG

Avlshingst Renti´s Zeus OLH 794

tilbyder bedækning

kun 3000kr plus attest.

lev længe- lev vel :)

Uafhængig lifewave distributør

vil du også have en bedre hverdag?, så send pb :)

0
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider