Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Scannes drægtig hvornår?
Forfatter: 
Dato:  14-05-2017 16:53

Hej igen igen og undskyld alle mine spørgsmål ? Men der kommer lige et til ? Kan det passe, at en hoppe kan scannes for drægtighed allerede 16 dage efter inseminering?


Venlig hilsen

 

M

 

 

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Scanning
Forfatter: 
Dato:  14-05-2017 17:53

Der er lige så mange meninger om hvornår man scanner som der er hoppeejere/reproduktionsdyrlæger.

 

Hoppen kommer normalt i sin næste brunst efter 16 dage og har ny ægløsning efter 20-22 dage. Dvs hvis du skal have mulighed for at inseminere igen, så skal der scannes inden der. Embryoen kommer ned i børen/livmoderen ca 5 dage efter ægløsning/befrugtning, men skal have en vis størrelse inden den kan ses på en scanner.

 

Nu har vi teaser-hingst, så vi foretrækker at scanne på 18-19 dage, da vi så har fået tjekket om hoppen er kommet i brunst. Men havde vi ikke det, så ville jeg vælge at scanne på 16 dage. Vi har et par gange haft hopper med dobeelt ægløsnng og de skal scannes på 15 dage, så er det nemmest at klemme den overskydende hvis hoppen er drægtig med tvillinger.

 


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar :)
Forfatter: 
Dato:  14-05-2017 18:16

Så hvis hoppen scannes på 16. dagen, så kan hun insemineres igen i kommende brunst - såfremt hun ikke er drægtig?


Venlig hilsen

 

M

 

 

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Inseminering
Forfatter: 
Dato:  14-05-2017 20:02

Ja, så vil du kunne nå at få insemineret igen.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Drægtig
Forfatter: 
Dato:  31-05-2017 17:37

Hoppen er scannet drægtig og hentet hjem ?? Det gik jo overraskende nemt med ifoling, da hoppen så endelig kom i brunst efter sprøjtning.

Bare mærkeligt, at den ikke selv kom i brunst.


Venlig hilsen

 

M

 

 

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider