Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Flytning af Frost sæd
Forfatter: 
Dato:  04-05-2017 15:24

Hej

Jeg ville høre om i har nogle erfaringer/ideer til hvordan jeg får fragtet frost sæd fra Mørkov til Nordjylland.

 

Jeg skal have lejet en beholder, og bestilt en transport af sæden.

 

Mange hilsner Jeanette


Jeanette Nielsen

 

http://www.ny-norregaard.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Den billigste løsning
Forfatter: 
Dato:  04-05-2017 19:49

Du kontakter den dyrlæge du vil bruge til inseminering, der kan du ofte låne en beholder gratis. Det billigste er at smide beholderen bag i bilen og lave en 1-dagstur til Sjælland, der er voldsomme gebyrer på transport af sådan en fætter.

 

Vi brugte frostsæd sidste år og der valgte vi at installere hoppen hos den dyrlæge som havde sæden liggende, i dette tilfælde en af DK's mest erfarne dyrlæger når det kommer til inseminering med frost.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pssssst....
Forfatter: 
Dato:  04-05-2017 20:48

...og lad så være med at blive snuppet i noget politikontrol - frostboksen er nemlig farligt gods

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen panik....
Forfatter: 
Dato:  04-05-2017 23:03

...Man må gerne transportere frostsæd i sin bil jvf. bekendtgørelse om vejstransport af farligt gods (BEK nr 1223 af 30/10/2015, afsnit, 3.5.1 (undtagne mængder)), så det var en lidt forkert udmelding af komme med...

 


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

0
0
Svar på denne tråd
 
 tusind tak
Forfatter: 
Dato:  05-05-2017 06:06

Så har jeg lidt at arbejde med


Jeanette Nielsen

 

http://www.ny-norregaard.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Farligt gods
Forfatter: 
Dato:  05-05-2017 15:41

...så er der da kommet nye regler - transport af beholdere med flydende kvælstof har da altid tidligere været underlagt farlig gods reglerne (men nu har jeg så også kun kørt med frostbeholdere i erhversøjemed...)

 

No matter - sørg for guds (eller rettere din egen ) skyld for at beholderen er spændt meget forsvarligt fast - ikke sjovt at ryge i grøften og opdage at "låget er røget af"

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjek lige....
Forfatter: 
Dato:  05-05-2017 18:54

BEK nr 788 af 27/06/2013

BEK nr 818 af 28/06/2011

BEK nr 617 af 26/06/2009

BEK nr 705 af 21/06/2007

BEK nr 437 af 06/06/2005

BEK nr 729 af 15/08/2001

 

Som er historiske bekendtgørelser om vejtransport af farligt gods. Der er ikke sket nogen ændringer i mange år = Man må gerne transportere frostsæd i sin bil og det måtte man også tidligere.

 


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

0
0
Svar på denne tråd
 
 Container....
Forfatter: 
Dato:  14-05-2017 16:21

Jeg har EU frostsæd på Nørlund, og jeg må selv hente det eller kunden må, bare den er plonberet og der er attest fra embedsdyrlæge.

 

Jeg har også frostsæd kun til brug i DK det kan jeg bare hente, der skal ikke gøres noget ved det, kun påfyldning af kvælstof.

Det er hvad jeg fik oplyst på Nørlund.

Her er min container.

 

Billede

 


Nu med araber drengen Apocalypso-D efter Ajman Moniscione

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider