Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Afvænning af føl
Forfatter: 
Dato:  02-04-2017 12:37

Hej,

jeg har en hoppe og et føl, han bliver flyttet i morgen. Har ikke haft mulighed til at fravænne dem, og vil gerne lige høre nogle gode råd til hvordan jeg tackler (staves) det. Skal Frida stå i boks? Hvor lang tid? Skal jeg tage hende ud en gang imellem? På fold eller i ridehallen? Jeg håber at jeg kan få lidt hjælp ???

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hoppe...
Forfatter: 
Dato:  03-04-2017 06:08
En hoppe hvor føllet tages fra vil jeg lade gå så meget på fold som overhovedet muligt.. yveret bliver spændt og der kan motion hjælpe lidt..
Foder jeg fodrer ikke med korn eller meget kraftfoder så har ikke haft behov for at fjerne krybbefoderet hos hoppen.. men afhængig af foder kan det være en fordel at sætte hende ned i foder.. masser af stråfoder...
Og så skal du holde øje med yveret ikke bliver varmt.. men ikke begynde at malke.. mælken skulle gerne efter en dag eller to begynde at svinde...

Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Takker
Forfatter: 
Dato:  03-04-2017 09:37

Tak, så du vil ikke foreslå at hun skal være i boks? Er lidt bange at hun vil rende igennem, men kunne selvfølgelig være ude ved hende.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ikke boks..
Forfatter: 
Dato:  03-04-2017 12:31

nej ikke boks, men så meget let motion som muligt...og ja hun kan jo være bekymret over sit manglende føl.. men kan hun ikke se eller høre det ved hun heller ikke hvor hun evt. skal lede.. er der mad udenfor kan det jo tænkes hun bliver beskræftiget af det..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider