Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Galop og ridelighed
Forfatter: 
Dato:  25-03-2017 08:10
Vil ifole min Dicardo/Frühling hoppe i år.
Jeg mangler galop og lyst til at være ride hest.
Føllet behøver ikke blive over 170 heller😁 da det er til mig selv.
Hoppen er 167, endnu ikke kåret. Meget smidig men savner galop og måske noget mere wau i bevægelsen generelt.

Jeg har forelsket mig lidt i BH St. Schufro men om det kunne være noget? Han virker funktionel og ikke voldsomt stor💪🎉

Opstaldning søges til kommende avlshoppe. Skal være med fuldpasning og helst et sted hvor der også avles. Gerne indenfor en radius af 50-60 km fra Fredericia/Vejle

0
0
Svar på denne tråd
 
 generelt
Forfatter: 
Dato:  27-03-2017 09:31

generelt når man siger ridelighed, så siger man også gerne tysk blod..

Blue hors St. schufro kan være et bud, jeg har dog hørt at hoppen bør have et yndigt hoved, da afkommene kan få et lidt stort hoved.. hvis hvis alt andet er i top, så har det jo ikke betydning for at få en god ridehest..

 

Blue hors Dancetto, synes jeg virker til at være et godt bud på at forvente at få et afkom med gode gangarter og han bliver netop beskrevet som med en god galop med op ad bakke tendens, samt stabil, samarbejdsvillig og opmærksom på rytterens hjælpere..

 

Quaterhit står også med yderst letridelig, særdeles samarbejdsvillig og med stor gålyst. Galop rummelig, elastisk og velbalanceret med stor bæring og op ad bakke tendens..

 

det er to unge herrer men jeg synes godt man kan bruge ti dags testen til at få en god ide til hvad hesten indeholder.. netop fordi de er unge og derved burde de endnu ikke være ret meget påvirket i gangarterne af rytteren..

 

Afkommene efter Hesselhøjs Donkey Boy, synes jeg også arter sig rigtig fint.. han har også hvad du søger...

 


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider