Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Manglende identitetsoplysning?
Forfatter: 
Dato:  08-02-2017 17:10

Hej.

vi har lige hentet en pony. Hun er mørkebrun med en hvirvel i panden og en lille hvid stjerne i panden også. Ingen andre aftegn! Hun er født i 2010 og ifølge passet på side 3 (identitetsoplysninger) står der at hun ingen stjerne har? Hun har i 2015 fået lavet grafisk signalement (side 7), hvor der heller ikke er tegner en stjerne? Burde jeg få kontaktet dyrlæge og tjekket hendes chip for at se om det stemmer overens med det, der står i passet?

 

venlig hilsen Christina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kontrol
Forfatter: 
Dato:  08-02-2017 20:48

Det ville jeg da helt sikkert gøre hvis jeg var dig... om ikke andet så for at få ro i sindet

 

Jeg har en enkelt gang set en hest "gro" en stjerne - den havde hakket hovedet voldsomt op i boksens overkant - og der kom der altså en plet med hvide hår efterfølgende (pga trykskade i rødderne formoder jeg). Denne hest havde dog andre aftegn så den var ikke til at tage fejl af...

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg ville..
Forfatter: 
Dato:  09-02-2017 08:34

jeg har ikke hørt om en hest der kan få en stjerne (og sandsynligheden for at den har slået hovedet som i Tinas tilfælde er nok lille) så jeg ville straks få tjekket chippen..

Der kan jo være tale om forbytning af af pas på et tidspunkt.. og så er det jo om at gøre noget straks..

 

havde du istedet spurgt om en stjerne kan forsvinde, så havde jeg straks sagt ja.. jeg har nemlig set en del hest hvor de havde store aftegn som føl, der nærmest er svundet ind til ingenting som voksne..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja...
Forfatter: 
Dato:  09-02-2017 14:32

 

 

Det er selvfølgelig altid en god idé at få tjekket chippen og se, om oplysningerne passer med ponyen.

 

Men min ene hoppe, som jeg selv har avlet, har 20 hvide hår i panden. Da dyrlægen lavede signalement til passet, sagde han, at de nok ville forsvinde, så de er ikke tegnet ind som en lille bitte stjerne...Men de er der altså endnu ;-) Jeg tænker, at noget lignende kan være sket.


Kh. Britt

 

med

den smukke welsh cob, Valhallas Abigail - kaldet Abby

og

hendes vidunderlige datter, Donwell Allegra (wpbr)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvad med andre
Forfatter: 
Dato:  09-02-2017 14:50

hvad med andre aftegn.. sokker, hvide striber, hvirvler eller andet.. er der ingen andre aftegn tegnet ind?


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Aftegn
Forfatter: 
Dato:  09-02-2017 18:45

Jeg har nu oplevet at aftegn forsvinder for så at komme igen. Dvs et føl der var født med en lille stjerne og en stribe på næseryggen. Dvs på det tidspunkt da der skulle laves papirer der havde den intet hvidt i hovedet. Det er siden kommet igen. Det er kun fordi jeg insisterede på at der var aftegn at de er tegnet ind i passet.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen andre aftegn
Forfatter: 
Dato:  09-02-2017 21:10

Jo, en enkelt hvirvel i panden. Men hun har ikke andre aftegn end det og der er heller ikke tegnet andre aftegn i passet. Men hun blev jo først tegnet som 5 års ifølge passet?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvordan gik det?
Forfatter: 
Dato:  10-02-2017 21:24

Hvad sagde dyrlægen så? Passede chipnr. til passet?

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke endnu
Forfatter: 
Dato:  10-02-2017 21:47

Vi har ikke haft dyrlæge ude endnu. Vi fik hende hjem i forgårs :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Få det nu gjort
Forfatter: 
Dato:  12-02-2017 17:48

Øh ja? Hvis jeg ringer til min dyrlæge i morgen-tlf.tiden, så kommer han da i løbet af dagen eller dagen efter - og hvis jeg stopper hesten i traileren og kommer til klinikken i løbet af den frie konsultation, har jeg svar med det samme. Hvis chippen sidder nogenlunde dér hvor den blev sat i, behøver du ikke engang læsse hesten af ;)

 

Lad nu være med at vente med den slags ting. Hvis du vitterligt HAR et problem, så skal det da opklares med det samme, så du kan beslutte dig for en løsning, inden du bliver alt for glad for kræet.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

1
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider