Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Valg af spring/military hingst
Forfatter: 
Dato:  30-05-2016 15:49

Hej :)

Jeg har en Hollandsk varmblods spring hoppe, som jeg overvejer at sætte i fol. Hun er lidt kort af bygning, men ellers godt sat sammen. Hun er en vågen dame, der godt kan se spøgelser ind i mellem, men er meget forsigtig og rør meget sjældent bommene. Hun er tilpas ædel, så dette kræves ikke af hingsten. Hingsten skal være minimum 169-170 cm, gode gangarter (ikke kun galoppen), være meget cool med al ting, og selvfølgelig have gode springegenskaber.

Afkommet er tænkt til mig selv og skal gå ridebanespringning og military, så det kræver et rigtig godt temperament og masser af mod.

 

Har i nogle forslag til hvilke hingste der kunne bruges?

 

Havde selv tænkt på en cool robust holsteiner, men det er svært at gennemskue hvilke der er cool i hovedet ;)

 

Hoppens stamtavle:

Far: VAILLANT (For Pleasure)

Morfar: FARMER (Voltaire)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Party Dance
Forfatter: 
Dato:  31-05-2016 10:00
Jeg ville kigge på hingsten Party Dance, han avler nogle rigtig dejlige afkom, han har selv gjort det rigtig godt og har super temperament.

Merete Bertelsen

www.lucard.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  31-05-2016 21:33

Nu har jeg ikke voldsomt meget forstand på det der hop-halløj, jeg er mere til spjæt med forben...

 

 

Men herhjemme har jeg set et særdeles velgående føl efter Heinsgårds Christa. Jeg synes også Escaology T har noget spændende og relevant blod, der er en god portion XX (Estaban XX) på farsiden og på morsiden er der holsteiner med top heste i både spring og dressur.

 

Skulle man kigge til udlandet, synes jeg Hermes De Lux og Humprey er spændende. Man kommer jo ikke helt udenom lidt blod, selvom hoppe er tilpas ædel, når man skal bruge dem til det formål du har i tankerne.

 

Ellers har jeg altid haft en svaghed for hingsten Ibisco.


Sælges:

3 års vallak e. BH Zack

2 års hoppe e. BH Zatchmo

 

Mor er bl.a helsøster til A-hest i dressur

 

se præsentation

1
0
Svar på denne tråd
 
 blod skal der til
Forfatter: 
Dato:  31-05-2016 22:14

i hvert tilfælde hvis du vil have en der kan gå lidt større military. det behøver ikke at være rent fuldblod. Men blod giver mere end bare ædelhed. Det giver også udholdenhed, hurtighed og intelligens. Fuldblod er varme på en anden måde end varmblod, så det kan ikke helt sammenlignes.

 

Der er jo ikke så mange hingste i dk med stor blodandel. Jeg kan sådan lige huske Escapology T, Grim st. Clair, D'accord (den aner jeg ikke hvor er blevet af), Mønsteds Hardcore. Alternativt er der ren fuldblod, Itsbrahma har lavet et par gode militaryheste, det har Baccarat også. I udlandet er jeg ret pjattet med Albaran.

 


 



Med venstre hånd
Line

 

 

http://linebergmann.dk/ - CassiusCam

 

http://militaryhesten.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tusind tak :)
Forfatter: 
Dato:  14-06-2016 10:34

Tak alle sammen - dejligt med nogle nye spændende foreslag at kigge på :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Casir Ask
Forfatter: 
Dato:  14-06-2016 13:07

Casir Ask har ry for at lave cool afkom, jeg har selv haft en efter ham, og var den mest fornuftige hest jeg nogensinde har haft. Ville elske at få en efter ham igen, selvom han er en ældre herre. Rockland skulle og være cool og overføre det til afkommet.

 

Når det er sagt, så rider jeg selv military, og må indrømme at jeg gerne vil have noget fuldblod, for det giver en anden udholdenhed, men man kan jo sagtens ride military på nationalt niveau på en hest uden meget fuldblod, det giver bare noget andet.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Blod skal der til
Forfatter: 
Dato:  20-06-2016 22:43

Jeg er enig med de andre om at der skal blod til!

 

Jeg har brugt Duke of Hearts XX til min trakehnerhoppe (Latimér/Kennedy), med tanke på military, allround og fræs på stubmark. Hun er blev scannet drægtig i dag i øvrigt

 

Duke of Hearts XX er godkendt i 4 forskellige avlsforbund, og har lavet en del military-afkom.

 

http://www.soederhof.de/duke.html

 


Gribaldi/Latimér-vallak fra 2009 sælges.

169 cm, sort, yderst velgående.

 

Se www.Dyrhave.com for info

 


Fotografering af heste, equipager og dyr. 400 kr+kørsel

skriv PB for info

0
0
Svar på denne tråd
 
 holstener
Forfatter: 
Dato:  29-06-2016 21:24

Nu har jeg en unghest efter Casir ask, og carano til mf, så han er af ældre blod, men bestemt højstillet og stor (172). Lange gode ben uden de bliver voldsomme eller for spinkle.
Rider selv military, og ham her virker som en rigtig god kandidat.
Han er min første unghest så det har bare været super vigtig med et godt hoved, hvilket han virkelig har. Får meget ros for hans sind, ridelighed, og sin udvikling i spring og gangformåen.

Kender ikke rigtig andre hingste, end dem der er nævnt. Så vil bare give din min personlig erfaring til en medrytter i militarysporten :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dit valg?
Forfatter: 
Dato:  27-12-2016 20:15

Hvad endte du med, Sara? :)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider