Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 En undren
Forfatter: 
Dato:  07-12-2015 23:01

Hvordan kan en hoppe, der er fremstillet til ridekåring i DV, og som formentlig ikke bestod, da hesten gik mere sidelæns end frem, stå registreret i hestedata, som om den ikke har været fremstillet til andet end eksteriørekåring??

 

Kan man selv vælge om man ønsker resultatet offentliggjort, eller er der særlige regler jeg ikke kender til??


Hilsen Sussi



Stald Perfect Match!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Alle....
Forfatter: 
Dato:  08-12-2015 08:48

...danskfødte heste står oplistet i hestedata. Det samme gælder for udenlandske heste, der har behov for registrering, f.eks. i forbindelse med stævnedeltagelse, kåring el. lign.

 

Det har således ingen betydning om hesten har bestået kåring eller ej, da man slet ikke kan tilmelde en hoppe til kåring uden den først er oprettet i hestedata.

 

Man kan heller ikke selv vælge om man vil have resultatet offentliggjort, det sker helt automatisk.


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

0
0
Svar på denne tråd
 
 en mulighed
Forfatter: 
Dato:  08-12-2015 10:42

hvis hesten rides ind men af en eller anden grund dommerne trækker den ud.. f.eks hvis hesten ikke er rentgående.. kan den på stedet godt blive eksteriørkåret, og vil stå som dette..

 


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

1
0
Svar på denne tråd
 
 Undrede mig
Forfatter: 
Dato:  09-12-2015 10:54

Min undren kom af, at den hest der blev redet samtidigt med min til kåring i sommers, ikke står registreret som ridekåret men kun som eksteriørekåret!

 

Da jeg googlede hesten, kunne jeg se i katalogerne fra årets øvrige kåringer, at den samme hest ligeledes var tilmeldt i en anden region tidligere på året.

 

Men har den været trukket tilbage af dommerne, så giver det bedre mening, at den heller ikke deltog i opgangering.

 

Jeg synes bare det var mærkeligt, at den gik en rideprøve, men kun står som eksteriørekåret i Hestedata.

 


Hilsen Sussi



Stald Perfect Match!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  10-12-2015 09:02

Ejeren kan også selv vælge at trække hesten, hvis de nu ikke vil have en rigtig dårlig rideprøve stående på hesten til tid og evighed. Jeg havde en ung hoppe til sadelkåring, og hoppen var virkelig ikke tryg på banen og havde en rigtig skidt dag. Så bed hun sig i tungen, og vi trak hende straks ud, hvilket vi nok havde gjort alligevel på grund af utrygheden.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak Reni
Forfatter: 
Dato:  10-12-2015 11:44

Det vidste jeg ikke, var en mulighed. Men det vil jeg da helt sikkert have i baghovedet fremover

 

Jeg troede nemlig, at når først man var "på banen", så fanger bordet, og det hesten viser er resultatet.

 

Det vil altså sige, at hvis man laver en dårlig rideprøve, kan man bare gå hen til dommerne og sige, at man trækker sig??


Hilsen Sussi



Stald Perfect Match!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  20-01-2016 17:04

Tjae, der skal vel være en årsag, fx. en hest der virkelig ikke vil rides, er meget utryg og knap vil rundt på banen eller lignende.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider