Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Kåring uden trense?
Forfatter: 
Dato:  23-10-2015 21:22
Har en 3 års der brækkede kodesenebenet som føl. Hun skal eksteriørkåres i næste uge men det holder lidt hårdt at vænne hende til trense/bid. Hun smasker stadig som var det første gang selvom hun nu har haft trensen på.en del gange, og hun bliver direkte bange når jeg trækker en tur med hende og stopper hende blidt i trensen/biddet. Øv da, er det virkelig nødvendigt? Synes det er synd for hende, og eftersom hun ikke skal tilride, også temmelig unødvendigt. ...må man virkelig ikke stille til kåring uden bid?

Folealarm udlejes.

Trailer udlejes på Fyn.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-10-2015 12:16

Det tvivler jeg på, at du får lov til, hvis vi taler om DV. Men de eneste, der kan svare på dit spørgsmål er DV.

Mvh

Tina

Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os?

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

Kvolsbæk's Amazing Aqua DH og HB1 kåret cremello varmblod

1
0
Svar på denne tråd

DV....
Forfatter: 
Dato:  25-10-2015 16:40

Som Tina siger - så er det kun DV der kan give dig et svar du kan bruge...

MEN - da jeg skulle have mit føl med til følskue, skrev jeg til dem for at høre om jeg måtte tage en ekstra hoppe med da min egen stod med en ret alvorlig seneskade og derfor IKKE måtte trave. Det sagde de god for uden problemer

MEN - nu er det jo også et spørgsmål om sikkerhed og "ensartethed" at de skal vises i trense, så om de er lige så velvillige her tør jeg ikke sige - jeg har til dato ALDRIG set nogen fremvise i grime...

Kunne det evt. lade sig gøre at have et sæt tøjler i, og så et træktov i næsebåndet som der bruges primært?

Trine (Faxa)

1
0
Svar på denne tråd

Spørg DV
Forfatter: 
Dato:  25-10-2015 20:26

Som de andre siger så kontakt DV, men jeg tror ikke det er noget problem hvis du forklarer sagen for dem. Tidligere har de ihvertfald været ret flexible, min mand red fx Egnethedstest i jodphurstøvler og leggins, da han havde haft et uheld.

Mvh. Charlotte

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

Welsh Mountain hoppeplag og føl sælges

3-farvede hunkillinger bortgives

1
0
Svar på denne tråd

tænder
Forfatter: 
Dato:  26-10-2015 10:06

Jeg tænker om du har fået hende tjekket i munden, der sker ret meget på de unge heste, og måske er der en årsag til hendes reaktion.

Har du evt prøvet med et andet bid ?

evt fjerne næseremmen, indtil hun er tryg ved biddet ?

Held og lykke med kåringen

Enjoy Horses v/ Jessie Bech Ditlevsen

følg os på Facebook

www.facebook.com/ jbdstutterirosengaarden

2
0
Svar på denne tråd

kdidskebrb
Forfatter: 
Dato:  27-10-2015 22:00
Tak for svar allesammen, vi har nu gået nogle ture med trensen på og det virker som om det går en del bedre, hun er stadig utryg men har fattet hun ikke dør😛 God ide med snor i næsebåndet, det må være sådan vi kommer igennem det. Det er på lørdag på Ask så kryds lige fingre for at hun opfører sig anstændigt☺

Folealarm udlejes.

Trailer udlejes på Fyn.

1
0
Svar på denne tråd

Opfølgning...
Forfatter: 
Dato:  04-11-2015 17:59

...var bare nysgerrig efter at høre om det hele gik som det skulle på Ask?

Trine (Faxa)

0
0
Svar på denne tråd

jdigdlemflof
Forfatter: 
Dato:  04-11-2015 21:05
Mange tak for forespørgslen. Ja det gik faktisk over al forventning. Hun var så stresset og nysgerrighed på det hele at hun glemte trensen☺

Folealarm udlejes.

Trailer udlejes på Fyn.

1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider