Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Helgstrands Fürst William overraskende døm
Forfatter: 
Dato:  09-03-2015 18:35
Indsat fra nyheden Helgstrands Fürst William overraskende dømt ude af DV:

 

En af de absolut mest interessante unghingste ved sidste uges hingstekåring i Herning Fürst William e. Fürst Wilhelm/Lord Sinclair blev til stor overraskelse for mange sorteret fra af avlskommissionen. Begrundelsen fra Poul Graugaard lød på at hingsten savnede rammer og at de ikke kunne lide hestens mekanik som de ikke fandt ideel.

 

Helgstrand Dressage, der ejer hingsten, har udstedt følgende pressemeddelse:

 

"Vores 3-årige hingst fürst William har siden vi har vist ham offentligt, ved hingstefremvisningen ved Zuchthof Klatte i Tyskland, været på rigtig manges læber. Vi har siden da haft utrolig mange henvendelser fra avlere i hele verden, som ønsker at bruge ham i avlen. I efteråret 2014 blev han kåret som 1. Reservesieger i Meckelburg i Tyskland.

I denne uge har han været til kåring i Dansk Varmblod. Dansk Varmblod valgte ikke at godkende ham, hvilket vi er meget kede af og meget ærgerlige over, og ikke mindst syntes vi det er utrolig ærgerligt for de danske avlere. Det er vigtigt for os at understrege at Fürst William, har ingen veterinære problemer eller skavanker.

Repræsentanter fra det tyske Oldenburger Verband, har også været tilstede under kåringen i Herning, de var til gengæld, utrolig begejstrede for de kvaliteter Fürst William har vist under kåringen i Herning. Afkom efter Fürst William vil uden problemer kunne registreres i det tyske Oldenburg Verband.

Vi glæder os til at betjene alle de hoppeejere som vil bruge ham. Vi vil selvfølgelig være behjælpelige, hvis danske hoppeejere ønsker at få afkommet registreret i OLD. Vi har under hele kåringen i Herning, oplevet en utrolig interesse fra avlere på denne skønne unghingst."

 

Se video af den ridelige og bevægelsesstærke unghingst under rytter her

 

Billede

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  11-03-2015 09:28

 

Godt nok er jeg ikke DV ejer, Men på mig virker det som om, DV vil give Andreas en afklapsning over møgsagen med Akeem Foldager.

 

Tyskerne er jo netop kendt for at være meget mere kritiske end feks. DV så derfor undre det her mig altså en del!

 

Men det er jo ikke første gang at jeg undre mig over noget som sker i DV!

 


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

7
5
Svar på denne tråd
 
 undrer mig også..
Forfatter: 
Dato:  11-03-2015 09:42

Jeg undrer mig også - det var den eneste hingst jeg havde udset på forhånd hvor jeg bare tænkte wow!

 

Godt jeg ikke skal lave et føl i år :)


- Jannie Baggesgaard Jensen -

 

Baggesgaards Amazing

(i fol med Vincent Maranello)

Baggesgaards Floriziana

Sandie Ravnskov

 

Sponsor: valsoe-horses.dk

 

2
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  11-03-2015 12:09
Jeg på ingen måde tilhænger af AH. Jeg forstår dog heller ikke hvorfor den hingst ikke gik videre.
Jeg tror dog ikke at der ligge andet bag end at de ikke syntes han har hingste format, hvilket også er rigtigt. Men jeg syntes de andre kvaliteter han ser ud til at besidder overvejer det. Men altså AH han fik flere hingste Kåret også en ocd hingst. Så at det skulle være en personlig afklapsning den tror jeg ikke på
3
0
Svar på denne tråd
 
 enig med Tina
Forfatter: 
Dato:  11-03-2015 16:14

Jeg er fuldstændig enig med Tina. Det har INTET med personfnidder at gøre.

Jeg har på ingen måder indtryk af at DVs avlsledelse har noget i mod AH, hans ridning eller hans heste.

Det kunne jo faktisk være, at de ikke synes denne hest, havde potentiale, som avlshingst. Så kan vi jo være uenige eller ej. Har den formatet, så får den helt sikkert chancen igen ( hos dommerne), men så længe beholder AH den næppe. Han har sjældent hingstene så længe, at vi avlere har mulighed for, at udlede hvordan hans hingste avler og hvilke hopper de fungerer på. Men det gør jo ikke hingstene dårligere. De gør bare ikke den store forskel i dansk avl.


MVH Britt


med dressurhesten "Camelina Kilen" :)

3
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider