Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Ikke drægtig når føl v siden!!
Forfatter: 
Dato:  31-03-2014 20:44

Hej Folkens

Nogen som har erfaing med hopper, som ikke kan blive drægtig med føl ved siden? Ikke min, men en venindes... Laver fine æg og gode brunster, dog uden held. Den får derfor kun føl hvert andet år.

Regumate har været på tale?

Håber på gode forslag

www.stutteriholmen.vpweb.dk

"Stutteri Holmen"

0
0
Svar på denne tråd

Det har vi oplevet
Forfatter: 
Dato:  31-03-2014 20:58

Når man får insemineret så hurtigt som muligt efter foling, er der bedste chance for ifoling. Vores hoppe malkede som en rød malkeko, og efter halvanden måned, var der ikke overskud til nyt føl i maven.

Med venlig hilsen Lene

www.hestebamserne.dk

FIRST RIDER dukke, anvendelig til tilridning,tilvænning til vægt, udlejes på ugebasis

HENRA 1½ HESTES TRAILER UDLEJES I KALUNDBORG.Total vægt 1300 kg.

2
0
Svar på denne tråd

Regumate
Forfatter: 
Dato:  01-04-2014 18:07

Regumate får jo ikke en hoppe drægtig men holder på drægtigheden så vidt jeg ved.

Men dernæst skal siges at vi har en hoppe som skal have regumate dagen efter sidste inseminering og efter oxytoxin dvs aldrig regumate og oxytoxin samme dag. Mange dyrlæger vil dog først give det når hoppen er konstateret drægtig på 16 dagen men det er for sent for vores . Fik med nød og næppe overtalt dyrlægen til at give mig regumate til 10. dagen og ganske rigtigt på 16. dagen var der en drægtighed på vej væk. men nu havde jeg jo så regumaten og kunne gøre som min erfaring sagde. Så næste brunst fik hun regumate på 1. dag efter inseminering og nu venter jeg føl om 3 uger :)

Du er velkommen til at kontakte mig hvis du vil vide mere

Mvh.

Bente

Stald Helios

5 års Romanov/Schufro/Fruling hoppe sælges samt helbror på 4.

Er begge i ridning

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  01-04-2014 21:23

Helios/ Bente

du kan da sparer en LILLE smule penge saa, for Regumate har INGEN effekt hvis du giver foer dag 5 efter insiminering/ bedaekning, saa vent bare et par dage, hoppen skal slet ikke bruge progesteron foer dag 5... og igen efter dag 120-130 er der andre hormoner der holder paa draegtigheden saa at give regumate herefter er igen bare kosteligt men uden effekt

Little Arabians

Passion for classic Polish

http://www.littlearabians.com

0
0
Svar på denne tråd

Little Arabians
Forfatter: 
Dato:  02-04-2014 15:17

Det er så ikke rigtigt med denne hoppe: Dyrlægen kan ikke sige hvorfor hun har brug for det. Blodprøverne siger at det ikke er nødvendigt men denne hoppe SKAL bare have det. Tro mig vi har prøvet i 5 år inden vi fandt ud af at det er det som skal til for at hun holder på drægtigheden så jeg sparer ingen penge for at igen stå med en tom hoppe.

Mvh.

Bente

Stald Helios

5 års Romanov/Schufro/Fruling hoppe sælges samt helbror på 4.

Er begge i ridning

0
0
Svar på denne tråd

Takker
Forfatter: 
Dato:  02-04-2014 19:31

Jeg siger det videre, tror Regumate kunne være en løsning :-)

"Stutteri Holmen"

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-04-2014 07:55

hej

Jeg ville acceptere at hoppen kun bliver drægtig hver anden år. Ville ikke bruge penge på at prøve mere. Der er bare nogle hopper der kun får føl hver anden år.

MVH Hanne

1
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  06-04-2014 14:35

Den her hoppe avler top føl og embryo har også været på tale. Derfor ville det jo være dejligt med føl hvert år ;-) Prisen er ikke så vigtig i dette tilfælde...

"Stutteri Holmen"

0
0
Svar på denne tråd

Regumate.
Forfatter: 
Dato:  07-04-2014 13:51

Jeg bruger regumate for at få mine hopper i fol. Bruger det til alle mine gold hopper. 10 dage i foderet, sprøjtes på 10 dag, derefter inseminers på 16 og 18 dag. Har endnu ikke haft nogen der ikke er kommet i fol i første hug. Kan varmt anbefales, det er 500,- kr. der er givet godt ud.

Heidi Rasmussen

Stutteri Birkegården

Avl af Dansk Varmblod

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er nok modsat
Forfatter: 
Dato:  07-04-2014 14:23

Jeg ønsker ganske enkelt ikke avle på problemhopper, ihvertfald ikke unge problemhopper. For problemhoppers afkom bliver oftest problemhopper, så det er en ond cirkel. Fertilitet skal være en meget vigtig parameter når man selekterer i sine hopper.

Jeg elsker min Welsh Mountainhoppe, hun er nu 13 og venter sit 10. føl på lige så mange bedækninger. ALDRIG har hun snydt.

1
0
Svar på denne tråd

Min hoppe
Forfatter: 
Dato:  07-04-2014 14:33

Hej

Hej

Min hoppe kommer ikke ifol når hun har føl ved siden

og det er altså ligemeget hvad vi og dyrlægen gør.

Det samme var tilfældet ved tidligere ejer.

Så vi lytter altså efter hoppen og fremover bliver hun kun

sat ifol hver andet år. Det andet er kun penge ud af vinduet

for det vil ikke lykkedes.

VH Tine

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider