Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

HJÆLP - valg af hingst?
Forfatter: 
Dato:  18-03-2014 20:45

Hej

Jeg har købt denne hoppe, der pt. er ifolet med Blue Hors Zee Me Blue, og jeg er nu ved at overveje, hvem der skal ifoles med i år, når hun har folet.

I kan se nogle billeder af hende via dette link

www.hestegalleri.dk/galleri/219939- dansk_varmblod_mrs_capri_girl

og afstamning på min profil

Jeg har selv overvejet Blue Hors Zack, men der er så mange hingste at vælge imellem

Jeg vil gerne have at afkommet får tilført højde, men derudover synes jeg hoppen har mange gode kvaliteter, og jeg har tidligere haft en af hendes afkom, der var yderst ridelig og godt gående, men den var desværre heller ikke større end knap 160

Jeg hører gerne, hvis I mangler nogle oplysninger omkring evt. hingstevalg eller gode råd til, hvordan jeg kan komme mit valg nærmere

1
0
Svar på denne tråd

Tidligere afkom
Forfatter: 
Dato:  18-03-2014 20:50

Her er lidt billeder og video af tidligere afkom efter Blue Hors Diamond Dancer, der er lige en hest efter min smag, men jeg kan desværre ikke skaffe sæd efter den hingst

www.hestegalleri.dk/galleri/160046- dansk_varmblod_amaryllis_rohr

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/292148/

1
0
Svar på denne tråd

Diamond Hit
Forfatter: 
Dato:  19-03-2014 07:22

Det er da muligt at få sæd fra Diamond Dancer's far Diamond Hit, og hvis man synes han er for dyr, så har han masser af andre avlsgodkendte sønner.

1
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  19-03-2014 13:04

hej

Og tillykke med din hoppe

hvordan er din hoppe kåret

er det en beholder?

venter føl efter sezuan den 22/5/2014

SAFEMATE FOLE ALARM MED GMS MODUL UDLEJES

0
0
Svar på denne tråd

Vedr kåring
Forfatter: 
Dato:  23-03-2014 12:17

Ja har godt set på Diamond Hit, men jeg er egentlig ikke så begejstret for den hingst men måske jeg skulle se på nogle af de andre sønner - kan du anbefale nogen? Give mig nogle navne?

Min hoppe er egentlig ikke kåret så godt, men jeg ved, at hun avler ganske godt for ellers ville jeg nok ikke have ladet hende indgå i avlen

Her er kåringen:

Krop: 7 - 6 - 6 - 7

Lemmer: 6 - 6

Bevægelse: 6 - 8 - 7

Helhed: 7

En ædel, lidt smal hoppe. Knap i format. Rummelig bevægelse i trav.

Hun er 157 cm i stang

Om føllet fra i år skal beholdes ved jeg ikke helt endnu men det kommer an på udfaldet men så bliver hun ifolet igen, når jeg engang har valgt en hingst

0
0
Svar på denne tråd

Diamond Hit-sønner
Forfatter: 
Dato:  23-03-2014 18:42

Der findes et hav af gode Diamond Hit-sønner, eksempler kunne være

Don Diamond www.gestuet-birkhof.com/en/hengste/ DonDiamond.php

Dr Watson landgestuetcelle.de/cms/ front_content.php?clie...idart=2293

Den Haag www.hengststation-schult.de/hengste/ denhaag/index2013.html

0
0
Svar på denne tråd

Valg af hingst
Forfatter: 
Dato:  24-03-2014 22:35

Tak for det

andre gode råd?

0
0
Svar på denne tråd

sir donnerhall
Forfatter: 
Dato:  26-03-2014 10:38

Hvad har folk af erfaringer / meninger om Sir Donnerhall og Sir Donnerhall II

Har overvejet at bruge særligt Sir Donnerhall II på min hoppe?

Og ved I hvad prisen er på sæden? Der står nemlig ikke noget på hjemmesiden

0
0
Svar på denne tråd

SD og SDII
Forfatter: 
Dato:  26-03-2014 11:24

Du kan få frostsæd efter Sir Donnerhall II via Støvring hingstedepot: hingstedepotet.dk/DK/Hingste/ Sir%20Donnerhall%20II%...01093.aspx

Pris ser du her: hingstedepotet.dk/DK/ Betingelser.aspx

Det er så ærgerligt at SDII kun er på frost nu, men man kan da håbe at han vender stærkt tilbage i avlen med kølesæd igen, for os som ikke er til frost.

Og du kan via Euro Hingstesæd rekvirere sæd efter Sir Donnerhall,ligesom at katrinelund i år også tilbyder sæd efter Sir Donnerhall. Prisen er vist nogenlunde den samme ca. 15.000 kr.

Katrinelund:

katrinelund.dk/DK/Hingste/ Sir%20Donnerhall.aspx

Euro hingstesæd:www.euro-hingste-saed.dk/ side2.php?p_id=4&horse_id=103&ref=/ side7_liste_hingste.php?p_id=11

Med venlig hilsen

Sanne

...............................

0
0
Svar på denne tråd

Kommentarer til tanker
Forfatter: 
Dato:  02-04-2014 12:06

Jeg har nu kigget nettet tyndt for en masse forskellige muligheder med hingste, og jeg vil gerne høre jeres kommentarer over mine overvejelser og de par hingste som jeg overvejer mere nøje til min hoppe

Da jeg ikke er en erfaren avler, så har jeg besluttet mig for, at den hingst, som jeg vil benytte skal være på en hingstestation eller lignende og det skal være anvendelse af frisk sæd, sådan at min hoppe kan blive afleveret på stedet, og at de står for det hele, sådan at jeg har nogle erfarne at læne mig op af i forbindelse med insemineringen, da jeg heller ikke kender hoppen i forhold til hendes brunst, da jeg har købt hende ifolet i år.

Jeg har forespurgt Gørklintgård om at de kan være behjælpelig med inseminering, da jeg overvejer at bruge Gørklintgårds Santos, da han opfylder mine kriterier til en hingst, og jeg har en super dejlig 3 års efter ham også.

Den næste hingst som jeg har kigget på er Blue Hors St. Schufro, da jeg synes, at han er super spændende, og jeg vil gerne have Donnerhall blod i mit føl.

Min hoppe foler først sidst i juni, så jeg skal være hurtigt ude, så hun kan blive ifolet igen og så bliver hun nok nødt til at gå tom næste år, hvis det lykkes mig at ifole i år, så det ikke bliver alt for sent, at hun får føl. Der er for og imod md at bruge følbrunsten, men jeg har besluttet mig for, at det skal prøves af på hende i år, så jeg har et par forsøg med inseminering inden, at bedækningssæsonen slutter.

Jeg hører meget gerne kommentarer til mine overvejelser, da jeg skriver her for at lære !?

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  02-04-2014 15:05

Det er meget sjældent at navlen er FULDSTÆNDIGT ophelet på et føl når hoppen er i følbrunsten, og så må føllet ikke transporteres.

§ 5. Dyr, der påregnes at skulle føde under transporten, eller som har født inden for de nærmeste forudgående 48 timer, samt nyfødte dyr, hvis navle ikke er fuldstændig helet, anses ikke for egnet til transport.

Så hvis du vil have hende insemineret i følbrunsten skal det oftest ske derhjemme.

Sælges: Drægtig hoppe, 9 år gammel, sort, kåret i DV, avler rigtig godt, afkom kan ses. Hoppen er efter De Noir/National Zenith xx, og ifolet med Tailormade Attention

www.stutterikrone.dk

1
0
Svar på denne tråd

vedr. transport
Forfatter: 
Dato:  07-04-2014 13:26

Tak for info - vidste ikke det med navlen

Andre der har kommentarer til hingstevalg / mine tanker?

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider