Jeg har nu kigget nettet tyndt for en masse forskellige muligheder med hingste, og jeg vil gerne høre jeres kommentarer over mine overvejelser og de par hingste som jeg overvejer mere nøje til min hoppe
Da jeg ikke er en erfaren avler, så har jeg besluttet mig for, at den hingst, som jeg vil benytte skal være på en hingstestation eller lignende og det skal være anvendelse af frisk sæd, sådan at min hoppe kan blive afleveret på stedet, og at de står for det hele, sådan at jeg har nogle erfarne at læne mig op af i forbindelse med insemineringen, da jeg heller ikke kender hoppen i forhold til hendes brunst, da jeg har købt hende ifolet i år.
Jeg har forespurgt Gørklintgård om at de kan være behjælpelig med inseminering, da jeg overvejer at bruge Gørklintgårds Santos, da han opfylder mine kriterier til en hingst, og jeg har en super dejlig 3 års efter ham også.
Den næste hingst som jeg har kigget på er Blue Hors St. Schufro, da jeg synes, at han er super spændende, og jeg vil gerne have Donnerhall blod i mit føl.
Min hoppe foler først sidst i juni, så jeg skal være hurtigt ude, så hun kan blive ifolet igen og så bliver hun nok nødt til at gå tom næste år, hvis det lykkes mig at ifole i år, så det ikke bliver alt for sent, at hun får føl. Der er for og imod md at bruge følbrunsten, men jeg har besluttet mig for, at det skal prøves af på hende i år, så jeg har et par forsøg med inseminering inden, at bedækningssæsonen slutter.
Jeg hører meget gerne kommentarer til mine overvejelser, da jeg skriver her for at lære !?