Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Hingst til Sofia
Forfatter: 
Dato:  16-10-2013 13:46

Hej HN

 

Nej, Sofia skal ikke ifoles forløbigt, men jeg vil gerne allerede nu have et lille indblik i en mulig hingst til hende når den tid kommer.

 

Da hun som sagt har noget trakhener i sig, så vil jeg rigtig gerne have en trakhener hingst på hende. Gerne en, der kompenserer for hendes dårlige sider.
Andre hingste er også velkomne.

Jeg syntes at Sofia er lidt spinkel af bygning, så der må hingsten gerne være en smule mere harmonisk og robust af bygning - dog ikke alt for bred. Gerne med en nogenlunde bred hals.
Springtalent gerne.
Omkring de 170 i stg.
Gerne med en god galop

 

Jeg har søgt lidt, men syntes ikke rigtigt jeg kan finde noget - men jeg er også ny i det her fis.
Så det kunne være I havde nogle links eller bud på hvilken hingst, der ville klæde hende.


Billede







Billede




Billede
 

Sara Larsen

Du ved ikke hvad du har, før du mister det...

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-10-2013 14:25

Har du flere oplysninger om hende?

 

Afstamning, kåringsbeskrivelse/karakterer

 

Beholder/sælges

 

Hvordan springer hun selv

 


Sælges:

2 års hingsteplag e. Sunny Boy - DS hoppe

4 års vallak e. Laurino - DS hoppe, tilredet

1 års hoppeplag e. Laurino - DH hoppe (e. Painters Row xx)

Hingsteføl efter BH Zack - DS hoppe

0
0
Svar på denne tråd
 
 ismedfløde
Forfatter: 
Dato:  16-10-2013 14:28

Hun er 9 år, har noget trakhener i sig og eller vides det ikke. Ingen ved noget om afstamningen.
Hun er en beholder og det ville føllet sandsynligvis også blive, hvis det udarter sig ordentligt.
Hun springet selv rigtig fint, men kunne godt ønske mig noget mere "gummibold" over hende. Hvis du forstår?


Sara Larsen

Du ved ikke hvad du har, før du mister det...

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-10-2013 18:07

Jeg synes du skal gøre det det meget klart om føllet er en beholder eller skal sælges. Der er alt for mange heste på markedet uden stamtavle og du ville ikke kunne få særlig meget for et føl kun med kendt afstamning på farsiden. Os som avler heste med papirer kan endda ha svært ved at få penge ind på et føl når det sælges.

 

Men jeg forstår godt hvis du vil ha et føl til dig selv. Min egen hoppe er "kun" kåret i DS og der er da nogen som har sagt at de synes jeg burde sælge hende og købe en anden. Problemet hos min hoppe er at de kigge på hende og hendes kåringsgrad og ikke hendes gener, hendes afstamning og hoppestamme. Hun er nemlig født tvilling, så hun er kun "en bette @!#$" på 160 cm, men hun har en datter på 4 som allerede nu er godt 12-13 cm højere end hende og en søn på 2 som er 3-5 cm højere end hende. Så hvis folk tror hun avler som hun ser ud, kan jeg da godt se at jeg burde sælge hende, men ud fra det vi har fået ud af hende indtil nu, ser jeg ingen grund til det bare fordi hun er DS.


Sælges:

2 års hingsteplag e. Sunny Boy - DS hoppe

4 års vallak e. Laurino - DS hoppe, tilredet

1 års hoppeplag e. Laurino - DH hoppe (e. Painters Row xx)

Hingsteføl efter BH Zack - DS hoppe

3
0
Svar på denne tråd
 
 På Dansk varmblods
Forfatter: 
Dato:  16-10-2013 19:19

hjemmeside kan du slå op på hingstelisten og se karakterer for alle hingste; herunder galop.

 

Måske ikke helt let første gang, men du har jo hele vinter til at øve dig i det

 

Mvh Janni

0
0
Svar på denne tråd
 
 lacroze
Forfatter: 
Dato:  16-10-2013 20:35

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/235932/ - ham her er trakehner og springer godt :-)


I am not young enough to know everything (Oscar Wilde)

~

Brun Windsor elite 16,5" fit 4

0
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-10-2013 21:23

Ja han har godt nok fået 3 x 9, men han er af ren dressurafstamning, så hans springegenskaber gives ikke nødvendigvis videre.


Sælges:

2 års hingsteplag e. Sunny Boy - DS hoppe

4 års vallak e. Laurino - DS hoppe, tilredet

1 års hoppeplag e. Laurino - DH hoppe (e. Painters Row xx)

Hingsteføl efter BH Zack - DS hoppe

1
0
Svar på denne tråd
 
 Lacroze Selsø
Forfatter: 
Dato:  16-10-2013 22:48

Når vi snakker springegenskaber, så mener jeg at Lacroze's morfarsfar Enrico Caruso har startet S-spring, så det kan sagtens være derfra springegenskaberne kommer.

 

En hingst som Hirtentanz der som den første trakehner er blevet kåret i Holstenerforbundet alene på sine springegenskaber bærer ligeledes Enrico Caruso i 3. led.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Og Buddenbrock
Forfatter: 
Dato:  17-10-2013 08:10

Har da gået military ;)


 

Beklager taste og stavefejl

 

www.stenhedegard.dk

 

 

Halmpiller sælges

 

 

Nyt: horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

 

Ungheste sælges, 3 og 4 års drenge

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Okay min fejl...,;;o)
Forfatter: 
Dato:  17-10-2013 09:55

Jeg kender kun hingstene som dressurproducenter


Sælges:

2 års hingsteplag e. Sunny Boy - DS hoppe

4 års vallak e. Laurino - DS hoppe, tilredet

1 års hoppeplag e. Laurino - DH hoppe (e. Painters Row xx)

Hingsteføl efter BH Zack - DS hoppe

0
0
Svar på denne tråd
 
 tænk dig godt om
Forfatter: 
Dato:  17-10-2013 10:03

Hej Sara

 

Jeg synes du skal nyde din skønne hest, og ride så meget du kan på den, mens du har tiden og lysten til det. For det første er det overhovedet ikke sikkert at det føl du laver bliver sådan som du gerne vil have. Det er min erfaring at enten siger en hest dig noget eller også gør den ikke, og det er meget uforudsigeligt hvordan et evt. føl bliver. Men det vigtigste du skal tænke på er, at fra du ifoler og til du har en hest du rigtig kan ride på går der 5-6 år. Det er svært at vide om man har råd, tid og lyst til at prioritere 1 eller 2 heste på det tidspunkt af sit liv. Måske er du igang med en uddannelse og er på SU, måske har du små børn, måske vil du købe hus med din kæreste, men har ikke råd pga. heste, måske vil du gerne til udlandet og så står du der med en unghest, der skal betales for og rides på. Jeg kender intet til din situation eller dine planer for fremtiden, men jeg har selv gjort det samme som du påtænker og det er besværligt og begrænsende og det er ikke noget jeg ville råde min egen datter til at gøre, så tænk dig om og held og lykke med det du beslutter dig til. Venlig hilsen Ditte

5
0
Svar på denne tråd
 
 ismedfløde
Forfatter: 
Dato:  17-10-2013 18:12

Tak for råd alle sammen!

 

Baiul - Påtænker slet ikke ifoling inden for de næste par år. Sofia er kun redet i 1 år på trods af at hun er 9 år, så hun har en masse hun skal lære endnu og vi har en masse vi skal opnå. Det var mest fordi at jeg gerne ville se hvordan I vurderer en god hingst til hende, så jeg når den tid kommer, har noget at kigge tilbage på..


Sara Larsen

Du ved ikke hvad du har, før du mister det...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider