Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Erfaringer med føl efter kastning
Forfatter: 
Dato:  24-02-2013 09:52

Hvad er Jeres erfrainger med hopper, der har kastet? Et de sværrere at ifole senere hen? Har de større risiko ved at kaste igen? Og er der ellers nogetn man skal være opmærksom på?

Det drejer sig om en 9 års hoppe, fået 5 føl på 5 år og kastet den 6. i december. Aldrig kastet tidligere og været i fol i første brunst 5 gange og i 2. brunst 1 gang

Forhandler af Horselux foder og halmpiller.

Opstaldning, ridning af hest, salg. www.hodsagerridecenter.dk

Læssetov sælges.

www.læssetovet.dk

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  24-02-2013 11:15

Jeg har en hoppe der kastede pga. snoet navlestreng d. 24 december 2011. I 2012 prøvede vi i en brunst med frostsæd, men det lykkedes ikke (er aldrig lykkes på denne hoppe, har prøvet flere gange). I brunsten efter ringede jeg i stedet efter transportsæd, og hun fik 1 gang så var hun drægtig.

www.stutterikrone.dk

Til salg: Gennemavlede dressurheste, 6-års velgående hoppe uddannet til M, god avlshoppe drægtig med BH Zack

0
0
Svar på denne tråd

årsag.
Forfatter: 
Dato:  02-03-2013 17:11

Jamen det kommer jo an på hvorfor hoppen har kastet.

Men umiddelbart ville jeg ikke være bekymret over en enkelt gang, det kan have rigtig mange årsager.

Jeg fik min gamle hoppe aflivet i efteråret. 8 forsøg blev kun til 3 føl, det var simpelthen for lidt. Men årsagerne har været forskellige. En gang kastet i 5.-6. måned, en gang ville hun bare ikke i fol, en gang folede hun 2½ måned før med tvillinger, to gange har hun absorberet mellem 18. dagen og 90. dage.

Hun fik de tre føl indimellem, at det gik galt, og da årsagerne var forskellige blev jeg ved med at prøve.

Måske var hun bare uheldig? Måske var der noget galt indeni? Men da hun absorberede for anden gang imellem 18.-90. dagen var det slut.

0
0
Svar på denne tråd

i fol igen..
Forfatter: 
Dato:  03-03-2013 07:49
I julen 2011 kastede min hoppe, og i foråret 2012 prøvede vi alt for at få hende i fol, hun blev drægtig,men kastedeigen. Vi kender ikke årsagen..Hun har fået ekstra tilskud her i vinter og håber på drægtighed i år..
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider