Jeg ville nok også betænke mig noget ved frostsæd til en første gangs hoppe 
En anden ting man skal huske, er at lige så betagende Diarado selv er, så er han´s afkom altså noget svingende, og ikke helt så imponerende som ham selv.
Typemæssigt falder de ud til alle sider, nogen er helt super, og andre der tænker man bare "uha".
En del af han´s afkom, har også en tendens til at være noget stive i overlinien når de springer. At der så er nogen af dem der har så meget kapacitet, så de kan kompencerer for det, er jo bare dejlig.
Man skal også huske, at han´s jo har en tendens til at avle meget stort til tider, og så ind i mellem kommer der også nogen små nogen fra ham. Men generelt stort.
Nu kender vi jo ikke din hoppe, og kan derfor hverken sige fra eller til 
Carmargue er for mig en ren klassehingst, og også på min liste til lige netop en første gangs hoppe i år. Jeg har lavet to andre afkom med ham, og jeg kan kun sige jeg er super tilfreds.
Både Diarado og Carmargue kommer jo begge ud af stærke hoppestammer.
Det er forskelligt fra hingsteholder til hingsteholder. Men generelt ja, så er det sådan at man har det sæd til rådighed man skal bruge, og anden rate forfalder på 70 til 100 dagen, nogen er så også begyndt ved levende født føl.
Annette