Som Ann, synes jeg også det er meget underligt og useriøst indlæg "Nadja" kommer med.
Som Ann også siger, så har Henning faktisk ry for at være en af dem man skal sende problem hopper op til, og han er da også en ufattelig rar mand, så ham kan jeg da dårlig forstille mig, man kan rave sig uklar med.
Til trådstarter, så kan jeg ikke lige finde ud af hvad du mener med højden er interessant, er det fordi du ikke vil have afkommet stort eller hvordan ?? Jeg er lidt forvirret 
Jeg var lige lidt inde og kigge på din hoppe og kan se at hendes mor har lavet afkom lige fra 162 til 172, så hun spreder lidt i højden. Da hun jo længere bagud er hollandsk, er det jo lidt svært at vide hvor store eller små de andre er bagud. Så jeg ville nok ikke være for sikker på din hoppe avler stort, hvis jeg var dig. Men igen, jeg kender dem ikke bagud, det ville jo gøre det lidt nemmere 
Cosmeo er en dejlig hingst, jeg har selv et afkom gående efter ham, men jeg mener også klart han skal bruges på hopper der tilfører højtstillethed og i mine øjne også ædle hopper. Det afkom jeg har gående efter ham, er rigtig godt, og hun har også været på Eliteskuet og solgt der, så det er under ingen omstændigheder nogen dårlig hest, og den har den helt rette indstilling og gå på mod, men det kommer så også meget fra morsiden.
Selvom den er højstillet, ædle og modernet, så er det er klart det føl på hoppen, som har været "mindst højtstillet" (hvis man kan sige sådan om et føl som er højstillet
). De to hun har lavet efter Cajus og Escapology T, har været mere ædle og højstillet begge to.
En hingst som Touluse fra Schou har jo i mine øjne nogen super bagben, men de få afkom jeg har set efter ham, synes jeg har været lidt stramme i overlinien. Men jeg har ikke set mange, så det siger ikke så meget. Jeg kender heller ikke så meget til det blod, men han er klart selv super bagtil, og på ridelig hopper tror jeg ikke han vil være dum.
Carmargue har jo i mine øjne en helt fantastisk galop og overlinie, og springer med kæmpe overskud af kapacitet og med stor teknik. Jeg mener her vi har en af de hingste i landet med den bedste galop og overlinie, hvilket jo også gør at han er rigtig god bagtil også. Jeg har generelt svært ved at se den hingst fejl.
Jeg har selv lavet to super afkom efter ham, ædle og modernet, super springende, og med en god og smidig galop, samt høj arbejdsindstilling. Jeg har hørt andre nævne, de har set knap så modernet afkom efter ham, men de fleste af dem jeg har set, har altså været modernet nok. Men klart med Cassini brødrene, skal man altid tænke over dette.
En yngre hingst, vi ikke har set føl efter endnu, men som jeg også mener er super bagtil, og har en dejlig regulerbar galop, masser af udtryk og vilje, er Cavall Ask. Han er under ingen omstændigheder blevet ringere af at få rytter på, og hans far og morfar er jo også hingste vi har set mange gode afkom efter, og han er ud af en interessant hoppestamme. Om han kommer til at avle lige så modernet og ædelt som ham selv, det må vi jo se. Hans far kan lave nogen store heste, men for det meste også modernet heste.
Af ældre hingste, er Cajus sådan lige den eneste jeg kan komme på, dog er jeg lidt i tvivl om det kan blive for kraftig og gammeldags til din hoppe. Men han avler i alle fald god galop, og faktisk også mange velgående i trav, og heste med lyst og evne til at springe.
Var det min hoppe, så ville jeg nok tænke lidt modernet og ædelt, hun har en forædling på ca 37 procent, det er sådan lige lidt i underkanten til mig, til DV er det jo indenfor det optimal, som er 25 til 50 %. Personligt vil jeg gerne have dem op over de 40 %, og så bruge hingste, som også minimum er derover.
Her tror jeg faktisk Cavall Ask ville kunne gøre det godt, eller hvis du tør tage chancen med en hel ny og modernet hingst, nemlig Clifton Ask. Både hans far og morfar avler modernet heste, og det er han jo også selv. Hans far er jeg personligt helt vild med.
Ellers er der jo muligheden for at tage en hingst med lidt mere fuldblod i, og her er der bla. Heart Throb BS, som jo har Barnaul xx som morfar og samme mor som Coulthard. Eller Mønsteds Hardcore, som jo også er efter Heartbeat, og så med Come Fast xx og Ladykiller xx i andet og tredje led. Dog skal du nok have i baghoved, at din hoppe´s mor, med Heartbeat´s far, Heartbreaker, har lavet et afkom på 162.
I den forædlet afdeling, vil jeg tillade mig at nævne et af mine egne afkom, selvom det jo ikke hører sig til, nemlig Escapology T, som er efter Esteban xx og Linaro. Han er ud af en rigtig stærk hoppestamme, med mange præstationer på, og har en god galop, smidig overlinie, og masser af vilje, lyst og mod. Du kan se mere om ham på min hjemmeside, så skal jeg nok lade vær med at skamrose ham her på siden 
Annette