Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Syg efter virusabortvaccine?
Forfatter: 
Dato:  01-12-2012 17:56

Hej allesammen

Jeg har for første gang i mit liv en hoppe i fol, så derfor har jeg ikke selv nogen erfaringer at trække på.

Men har I oplevet at hoppen blev syg efter at have fået virusabortvaccinationen?

Min hoppe fik den første virusabortvaccination i tirsdags. Onsdag kunne hun næsten ikke gå ud af boksen. Som om benene slingrede og så ud til at kunne knække sammen under hende. Jeg ringede til dyrlægen, som sagde, at det godt kunne skyldes vaccinen. Det skulle så gerne fortage sig inden for 48 timer.

Jeg synes dog stadig, hun virker lidt sløj og går med nogle små korte skridt i dag.

Er det sådan nogenlunde normalt?

Jeg skal måske tilføje, at jeg ringede til dyrlægevagten onsdag aften, der sendte en anden dyrlæge ud. Han mente helt sikkert også, det var vaccinen, men tog for en sikkerheds skyld en blodprøve. Svaret fik vi i går, og alle tal ser fine ud.

Hoppen blev dog også håndprøvet og scannet i tirsdags, da en anden dyrlæge egentlig havde sagt, at hun 100 % sikkert var tom på 70-dagen. Jeg syntes så bare, at hun begyndte at ændre form nu her og valgte at få hende tjekket igen. Så i tirsdags kunne jeg stå og se det lille føl på scanneren, selvom jeg egentlig havde accepteret, at der ikke ville komme noget føl denne gang. Men jeg kan ikke lade være med at spekulere på, om al den roden rundt mon kan have gjort nogen skade på hoppe eller foster?

Hoppen har i øvrigt fin appetit - som hun plejer :-)

Åh altså, jeg kan bare ikke lade være med at bekymre mig for hende og lille følle i maven, som jeg så gerne vil have bliver der.

Venlig hilsen

Anna

0
0
Svar på denne tråd

Syg hoppe
Forfatter: 
Dato:  01-12-2012 20:14

Mener det er Charlotte herinde der har haft en hoppe der blev meget syg af vaccinen.

jeg vaccinerer ikke mod abort da min dyrlæge mener det er spild for mit vedkommende.

Beklager taste og stavefejl

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Nyt: horselux hestefoder

Ungheste sælges, 0, 1, 2 og 3 års drenge

0
0
Svar på denne tråd

jeg har
Forfatter: 
Dato:  01-12-2012 20:51

også haft en hoppe der blev syg. Hun virkede noget mat og slingrede lidt da hun blev lukket på fold om morgenen. Det blev dog værre og værre op ad dagen, og jeg ringede til dyrlægen sidst på formiddagen for der var jeg sikker på at noget var helt galt. Dyrlægen var en times kørsel fra mig og jeg kunne ikke flytte hesten så meget som et eneste skridt ude på folden. Da dyrlægen kom fik hesten noget smertestillende og vi var 3 om at få hende ind i boksen. Næste dag havde hun det mærkbart bedre og kom på fold, men hun gik meget stille rundt. Der skete ikke noget med føllet som kom til verden til rette tid og fuld af liv. Men siden har jeg ikke vaccineret mod virusabort.

Med venlig hilsen

Lene

0
0
Svar på denne tråd

ingen prob her
Forfatter: 
Dato:  02-12-2012 07:57

men håber da din historie ender godt.

Kan også huske om flere historier -prøv at google herinde

Skovturshest/avlshoppe sælges/udlånes pga særlige omstændigheder.

14 år og 167 stg.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-12-2012 13:12

Jeg fik to afkom i 2011 - begge hopper blev vaccineret uden problemer.

Jeg har til gengæld oplevet heste blive syge (helt som du beskriver) ved alm. vaccine.

Hilsen Jannie

Øgårdens Sammie RDH

Wendy Klint ERDH

Sydvillegaards Fiona

Sydvillegaards Zander (til salg)

GRAFIKER

www.nokke.dk

HESTENE
www.sydvillegaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Vaccine
Forfatter: 
Dato:  02-12-2012 18:57

Nå, den lille dame virker lidt bedre i dag. Nu går hun lidt mere frisk og med længere skridt igen. Så håber hun snart er tilbage i sin helt normale form. Men det tager da godt nok lidt lang tid. Noget mere end de 48 timer, som dyrlægen sagde i telefonen.

Hun har faktisk tidligere reageret allergisk med hævelse i halsen efter den normale årlige vaccination.

Hører gerne fra flere :-)

Venlig hilsen

Anna

0
0
Svar på denne tråd

Vi har også oplevet
Forfatter: 
Dato:  04-12-2012 10:21

at en hoppe blev temmelig sløj efter vaccinen. Dyrlægen mente det var hjælpestofferne i vaccinen, hun var allerisk over for.

Føllet fejlede intet.

Med venlig hilsen Lene

www.hestebamserne.dk

FIRST RIDER dukke, anvendelig til tilridning,tilvænning til vægt, udlejes på ugebasis

HENRA 1½ HESTES TRAILER UDLEJES I KALUNDBORG.Total vægt 1300 kg.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-12-2012 09:51

Min hoppe blev tilbage i 2006 virusabortvaccineret, og det er første og sidste gang jeg gør det ved nogen af mine heste... Hun kunne ikke gå, havde hævede ben, kunne næsten ikke få luft og slog ud over hele kroppen.

Det vil jeg ikke byde min hest en gang til, og vil heller ikke råde andre til at vaccinere mod det..

:-(

Mette

Højvangs Lumina

Elbækgaards A'moon

Elbækgaards Roma Nova

Mor til Mie d. 9/3-2010

Mor til Ditte d. 15/9-2011

0
0
Svar på denne tråd

Lille update
Forfatter: 
Dato:  11-12-2012 14:34

Jeg synes lige, at jeg vil komme med en lille update.

Min hoppe er heldigvis blevet helt frisk igen (og lidt til her i det kolde vejr ;-)).

Hun var dog kort gående i næsten 10 dage, synes jeg. Hun var også helt varm, hård og hævet på bringen, hvor hun fik vaccinen. Men heldigvis forsvandt det slinger med bagbenene efter ca to døgn, det var ikke så sjovt at se på.

Til gengæld kan man altså virkelig se hendes mave allerede, selvom hun kun er i 6. måned nu. Hun må jo være sådan en, som viser det tidligt.

Men jeg er godt nok meget i tvivl om hun skal have de to andre vacciner. Jeg vil jo ikke risikere, at der sker noget med hende. På den anden side betyder det også rigtig meget for mig med føllet, og min hoppe går sammen med min unghest, som gerne skulle ud til stævner her i foråret og måske kan slæbe virus med hjem ...

Det er for resten den smukke dame her

Billede

Venlig hilsen

Anna

0
0
Svar på denne tråd

Abortvirus
Forfatter: 
Dato:  11-12-2012 17:56

De fleste tror fejlagtigt, at deres hest er fuldt dækket ind, hvis de vaccinerer mod abortvirus. Det er ikke tilfældet. Med en hoppe der har reageret så kraftigt på vaccinen ville jeg nok vende det med et par dyrlæger, inden jeg gav hende endnu en vaccine.

0
0
Svar på denne tråd

Dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  11-12-2012 18:53

Jeg vil selvfølgelig vende det med dyrlægen, når tiden for den næste vaccination nærmer sig.

Men jeg synes det er rart nok at have undersøgt det og tænkt efter selv på forhånd.

Venlig hilsen

Anna

0
0
Svar på denne tråd

så vidt jeg er blevet
Forfatter: 
Dato:  24-12-2012 12:47

oplyst så skal ALLE heste i stalden have vac før man kan være sikker på at der ikke er nogen der slæber noget med hjem! Så hvis du skal have fuld effekt så skal din unghest vel også vac, i hvert tilfælde hvis man spørger min dyrlæge!

Pura Raza Española

http://www.staldrohan.com

LÆS MED PÅ BLOGGEN

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider