Hej allesammen
Jeg har for første gang i mit liv en hoppe i fol, så derfor har jeg ikke selv nogen erfaringer at trække på.
Men har I oplevet at hoppen blev syg efter at have fået virusabortvaccinationen?
Min hoppe fik den første virusabortvaccination i tirsdags. Onsdag kunne hun næsten ikke gå ud af boksen. Som om benene slingrede og så ud til at kunne knække sammen under hende. Jeg ringede til dyrlægen, som sagde, at det godt kunne skyldes vaccinen. Det skulle så gerne fortage sig inden for 48 timer.
Jeg synes dog stadig, hun virker lidt sløj og går med nogle små korte skridt i dag.
Er det sådan nogenlunde normalt?
Jeg skal måske tilføje, at jeg ringede til dyrlægevagten onsdag aften, der sendte en anden dyrlæge ud. Han mente helt sikkert også, det var vaccinen, men tog for en sikkerheds skyld en blodprøve. Svaret fik vi i går, og alle tal ser fine ud.
Hoppen blev dog også håndprøvet og scannet i tirsdags, da en anden dyrlæge egentlig havde sagt, at hun 100 % sikkert var tom på 70-dagen. Jeg syntes så bare, at hun begyndte at ændre form nu her og valgte at få hende tjekket igen. Så i tirsdags kunne jeg stå og se det lille føl på scanneren, selvom jeg egentlig havde accepteret, at der ikke ville komme noget føl denne gang. Men jeg kan ikke lade være med at spekulere på, om al den roden rundt mon kan have gjort nogen skade på hoppe eller foster?
Hoppen har i øvrigt fin appetit - som hun plejer 
Åh altså, jeg kan bare ikke lade være med at bekymre mig for hende og lille følle i maven, som jeg så gerne vil have bliver der.
Venlig hilsen
Anna