Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Min shetter har kastet idag.
Forfatter: 
Dato:  28-11-2012 23:05

 

Jeg har en shetter pony (min datters) Hun var blevet sat i fol i sommers så på nuværende tidspunk skulle hun være omkring 5 md henne.

Men for 3 dage begyndte hun at blive sløj, hun ville ikke spise sin mad og virkede fjern. Jeg havde dyrlægen ude første gang mandag aften da hun blev mere skidt, hun fik atibiotika da de mente at hun havde en mave infiktion. dagen efter havde hun det nogen lunde og ville gerne ha lidt af sin wrap men var stadig ikke på toppen og stod og hang. Ringede til dyrlægen igen og sagde at antibiotikaen lige skulle ha lov at virke og vi skulle se tiden an. Her til morgen blev jeg ringet op, at nu var den helt gal med min hoppe. hun smed sig og rullede og hun kunne næsten ikke få hende op. skyndte mig der ud og ringede igen til dyrlægen og sagde det var akut, men han kunne altså ikke komme før halv 11, det kunne jeg ikke vente på så ringede til en anden dyrlæge som var der i løbet af 10 -15 min, Lige som dyrlægen kom aboterede min lille pony. Følle var meget lille når man tænker på hvor langt hun var henne, vil skyde på den var 15 cm lang, men man kunne se det var en hoppe, føllet havde åben mave så man kunne se lidt af tarmene så det er klart hun er blevet dårlig.

 

 

Nå men mit spørgsmål er så, er der nogle af jer her inde der har været ude for det samme? Hvor længe skal jeg regne med at der går før min hoppe er helt sig selv igen med hensyn til ædelyst osv for hun har stadig ikke lyst til noget som helst at spise. Hun virker dog lidt mere kvikket op.

 

Billede

Her er lille følle

 


Billede



Min Meget trætte shetter pige efter hun har kastet.

0
0
Svar på denne tråd
 
 nååårhhh
Forfatter: 
Dato:  29-11-2012 02:42

Det er vel nok en trist historie.....

 

Forige år kastede min ene hoppe føllet 4 uger før termin... føllet var dødt.. Ædelysten kom dagen efter og hun var helt frisk 3 dage senere...


Mvh.

Louise Nielsen.

 

Venter Ulove Des Charmes føl med termin 11/06-13 !

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Æv :-(...
Forfatter: 
Dato:  29-11-2012 12:00

Øv, hvor trist.

 

Det er så træls når den slags sker- man har jo lige nået at gå og glæde sig til næste års føl :-(

 

Håber hun hurtigt kvikker op igen.

 

Giver dyrlægen hende noget, når hun har kastet? Jeg tænker i forhold til, at hun vel skal være ren, hvis du ønsker at ifole hende næste år igen?

 

 


Avl af typefulde welsh sec. A med prima temperament

Welsh-stutteri Cashella

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rigtig ærgeligt
Forfatter: 
Dato:  29-11-2012 16:56

ja det er rigtig ærgeligt, hun har idag været på fold men har stadig ikke rigtig nogen appetit i form af foder, wrap.. Men hun drikker og spiser græs så lidt kommer der ned.

 

Dyrlægen gav hende noget smertestillende og så havde jeg i forvejen noget antibiotika som hun var igang med at få, hun skal ha det sidste i aften..

 

Maria

0
0
Svar på denne tråd
 
 trøstekram
Forfatter: 
Dato:  29-11-2012 17:27

åh nej hvor trist, mange tanker til dig og hoppen


Senta xx venter føl i 2013, efter Mønsteds Hardcore DVH 1074

0
0
Svar på denne tråd
 
 puhhhhh
Forfatter: 
Dato:  29-11-2012 22:26

stakkels hoppe og stakkels dig, bliver helt skidt, håber hoppen hurtigt kommer ovenpå igen.

 

knus Naja

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stakkelt pony.
Forfatter: 
Dato:  30-11-2012 09:49

Hej.

Det er så trist og træls når det sker.

Min DV hoppe kastede sidste år ved jule tid, ca 6 måneder henne.

Vi opdagede det egentlig aldrig, så hun må have gjort det ude og måske ræven har været forbi. Men hun gik fra fodret i ca 3 dage og var bare mat og hang lidt, og derefter tabte hun sig hurtigt. Men jeg vil sige, inden for en lille uge, der var hun helt på toppen igen.

Så rigtig god bedring med din hoppe, hun skal nok komme sig snart.

 

June

0
0
Svar på denne tråd
 
 advar lige inden!!
Forfatter: 
Dato:  30-11-2012 19:47

advar lige folk inden du smider sådan en billed op

 

nå det så er sagt, så stakkels lille hoppe, det var synd :(

håber hun klarer den, og du kommer over forskrækkelsen :)


Mangler du en proffesionel hjemmeside til dit firma?

så kig forbi http://xtnd.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  30-11-2012 21:52

det goer mig ondt for baade dig, din datter og ikke mindst den lille hoppe.

 

Team Gandalf... det er et avlsfora med alt dertil hoerrende, billedet er laererigt for mange og oensker du ikke se billeder som det kunne du jo lade vaere at kigge paa traade om heste der har kastet... syntes det er uforskammet at smide sure smileys efter en ulykkelig traadstarter.


Little Arabians

Passion for classic Polish


http://www.littlearabians.com


0
0
Svar på denne tråd
 
 team gandalf
Forfatter: 
Dato:  01-12-2012 08:53

Prøv at luk din galle ud andetsteds. Det er særdeles upassende og meget uhøfligt.


Trådstarter har vel ikke gjort det for at provokere folk, så kik da andre steder i stedet for at være så uforskammet.

 

Øv for Trådstarter og hoppe. Håber I kommer godt over det. Men det er hårdt.


Rigtig god dag derude i kulden

0
0
Svar på denne tråd
 
 Øv altså
Forfatter: 
Dato:  01-12-2012 09:58

Jeg har også prøvet at finde sådan en lille en i boksen, det var så i juledagene, og vi havde lige nået at glæde os over at hoppen nu var synligt drægtig. Hun manglede kun 3 mdr til foling.

 

Men det er på sin vis mere øv, når man IKKE finder fosteret, for så glæder man sig for at måtte sande at der IKKE kommer noget føl meget tættere på termin.

 

Men jeg håber at dyrlægen har gjort alt, hvad der skal gøres for det kan være fatalt hvis der fx er infektion i børen. Jeg synes nemlig ikke jeg har oplevet at de har være sløje efterfølgende, oftest har vi jo ikke opdaget det.


Mvh. Charlotte


Avl er som en bustur,
ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.


Sælges:


Smuk 1-års hannoveranerhoppeplag

0
0
Svar på denne tråd
 
 slap lige lidt af..
Forfatter: 
Dato:  01-12-2012 10:17

kaster skam ikke mit "galle" ud nogen steder,

der er mange tråde om kastede føl og jeg har ondt af hoppe og ejer men jeg forventer dælme ikke at se døde fostrer. det er normal kotyme man advarer mod så stærke billeder..


Mangler du en proffesionel hjemmeside til dit firma?

så kig forbi http://xtnd.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Måske på Hyggesnak
Forfatter: 
Dato:  01-12-2012 10:57

Det er sikkert kotume at der advares på Hyggesnak, herinde er vi lidt mere rå, så det er et ganske naturligt billede og der vil aldrig blive advaret.

 

Det er jo det samme, hvis der er en tråd om sår, så kan man også forvente at se "ulækre" billeder.


Mvh. Charlotte


Avl er som en bustur,
ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.


Sælges:


Smuk 1-års hannoveranerhoppeplag

0
0
Svar på denne tråd
 
 bummelum
Forfatter: 
Dato:  02-12-2012 06:33

 

Æv, det er aldrig sjovt at miste følbasser.. Jeg håber din hoppe har fået det bedre de sidste par dage.

 

Jeg syntes det er meget spændende at du har valgt at komme et billede ind af fosteret, men det er nok mest fordi jeg er nysgerrig.


Lykkelig ejer af de skønherligste hoppeduller

 

 

 

Hingsteføl fra 2012 sælges:

Oldenborg efter "årets hoppe 2002"

0
0
Svar på denne tråd
 
 billerder
Forfatter: 
Dato:  02-12-2012 09:25

Finder det også intressant at se billedet, og synes faktisk det er flot at du viser det.

det gør mig ondt at du har mistet dit føl.

 

Det er jo desværre også den realitet der indimellem viser sig når man avler, og jeg synes det er rart på avl, at der også deles de hårde oplevelser.

Avl er jo ikke bare små lækre forårsføl der springer rundt på marken.

 

 


Senta xx venter føl i 2013, efter Mønsteds Hardcore DVH 1074

0
0
Svar på denne tråd
 
 Billedet
Forfatter: 
Dato:  03-12-2012 09:25

Jeg har aldrig set et kastet foster før, så for mig var det også "spændende" med et billede.

 

Så kan man være lidt forberedt på, hvordan sådan en lille én ser ud, hvis man en dag skulle være så uheldig at stå i samme situation .

 

 


Avl af typefulde welsh sec. A med prima temperament

Welsh-stutteri Cashella

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det gør mig ondt
Forfatter: 
Dato:  03-12-2012 13:58

Hvor er det trist, at din hoppe har kastet føllet. God bedring med hende.


Venlig hilsen


M

 

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

 

Nysynet Mitsubishi Carisma fra 1998 sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Den virkelige verden
Forfatter: 
Dato:  11-12-2012 14:36

Først vil jeg sende et trøstekram til ejeren af shetlænderhoppen. Det er rigtigt ærgerligt! Men samtidigt vil jeg også sige, at naturen nu engang er forunderlig. Præcis som med mennesker, sørger naturen for at "smide det ud", der ikke dur. Herunder fostre, som ikke vil være levedygtige.

 

Jeg synes, at det var meget interessant med et foto af det kastede foster, for det er sjældent, at man får lov til at se, hvordan det ser ud i det stadie. Ellers skal man jo på KVL eller Zoologisk Museum for at se fosterstadier i store glas med sprit.

 

Men der findes stadig rigtigt mange mennesker, som kun er vant til at se kød i nydelige pakker i Supermarkederne - og de ser vel også TV Avis med daglige indslag med krig, terror, død og ødelæggelse.....så ulækkert foto? Nej.


Yeguada La Colina del Sol

Avl af den rene spanske race

www.colinadelsol.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider