Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

hvilken hingst?
Forfatter: 
Dato:  11-10-2012 14:36

hej,

jeg har brugt Zonyx OX til min ds hoppe Tanholms Mirabell, F: BH Zack MF: Midt Vest Ibi-light. jeg vil gerne prøve noget nyt, men det skal helst være en lille hingst og uden alt for meget fylde for hvis det bliver en kæmpe som sin mor så får jeg bare et godstog. hendes gang er helt kalrt hendes bedste side, men da hun var ude af form og meget tynd til kåreing fik vi kun 7 i helhed og en anden plads. stadig stolt og dommeren sagde at jeg skulle stille op til næste år og få hende dh kåret. hun er ca. 178 høj men nok nærmere 180 de målte ret lavt.

jeg er helt vildt med temtation og prinz k3 men synes de er for høje til at jeg tør smide dem på hvis de har en tendes til føl i den høje ende. havde tænkt på sonny-boy eller de noir men har de noir ikke dårlig ryg og gier det vidst videre?

Billede

højde forskel på hende om min vallak på 175, det her er fra sidste år.

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

og her af hendes hoppe føl fra i år. efter Zonyx. hun har fået hende temperament og hendes fantastiske store trav, dommerne var ret vilde med hende. hun minder virkelig om sin mor på mange områder, hun har dog meget mere temperament og meget mere hoppet, hvor moren er det blideste lam.

Billede

få timer gammel.

Billede

på for hånd tak for hjælpen :)

Frederikke Marcher

Heste bokse tileje fra 700kr ved Havrebjerg. Du skal kun ha foder med og muge selv. 20x60m drænet ridebane med lys.

Prima Frøgræs sælges fra 1. slet sælges, skriv.

0
0
Svar på denne tråd

De Noir
Forfatter: 
Dato:  11-10-2012 14:59

Man kan sige meget om De Noir, men på en hoppe som din tror jeg det ville være et godt match! Jeg tror netop De Noir skal bruges på store hopper med god bagbensaktion, hvilket jeg formoder din hoppe har.

Jeg vil gerne henlede opmærksomheden på den 4 års, Lohmanns Lilo, der opnåede Guldmedalje til eliteskuet i år, som var en De Noir/Midt-West Ibi-Light.

Sonny Boy kunne også sagtens være et godt bud. Han skal gerne bruges på hopper med en god (stor) front, der ved jeg så ikke hvordan din ser ud, når den er i mere normal huld/stand...

Sådan én som Jørgen Steens Estados er heller ikke forfærdentlig stor (endnu), 166 cm. som 3 års. Ligeledes kunne Jørgen Steens Placido Domingo være et bud, idet han indeholder så meget trakhener og blod, at han må formodes at avle elegant/ædelt og ikke alt for stort.

Lipas Horses tilbyder tilridning/ridning/kommission i hjertet af Jylland.

Opstaldning i idylliske omgivelser.

Salg af kvalitets dressur-føl/plage/ungheste 3-4 år.

Se mere på:

www.lipas-horses.dk

0
0
Svar på denne tråd

trakhener :/
Forfatter: 
Dato:  11-10-2012 15:14

hun er ikke en stor hoppe bare meget høj. der er ikke ret meget brede på hende så enlig kunne man smide alt på, bare ikke hvis du avler stort. også skal man jo passe på man ikke finder en hingst der trækker traven og galoppen ned.

en af de andre avler sagde godt til hoppe kåringen at jeg skulle prøve noget trakhener blod men synes bare ikke at de alle er lige kønne at kigge på :)

Frederikke Marcher

Heste bokse tileje fra 700kr ved Havrebjerg. Du skal kun ha foder med og muge selv. 20x60m drænet ridebane med lys.

0
0
Svar på denne tråd

Placido Domingo
Forfatter: 
Dato:  11-10-2012 15:14

ham der Placido Domingo er dog enlig ret køn og har ogs en pæn gang :)

Frederikke Marcher

0
0
Svar på denne tråd

De Lor
Forfatter: 
Dato:  11-10-2012 17:46

Du kunne også se på Katrinelunds De Lor, han er også en fiks sag, som jeg ikke tror kommer til at avle stort.

Prinz K3 synes jeg nu heller ikke virker til at avle stort? Ham og Placido Domingo har samme mor.

Lipas Horses tilbyder tilridning/ridning/kommission i hjertet af Jylland.

Opstaldning i idylliske omgivelser.

Salg af kvalitets dressur-føl/plage/ungheste 3-4 år.

Se mere på:

www.lipas-horses.dk

0
0
Svar på denne tråd

avler ikke stort
Forfatter: 
Dato:  11-10-2012 19:32

De Lor er ogs en fin en men jeg hælder mest mod ham der Placido Domingo da han enlig har samme afstamning som prinz k3. han har jo bare k2 som farfar og ikk far og ja samme mor :) også er han forælderen hvor at med den jeg har avlet er forælder og har bare læst at forældre er bedre at avle på end at ride men ved ikke om det passer :)

men nu valgte en meget lav hingst for at næsten at være sikker på en mindre hest. og hende fra i år er faktisk lidt lavere end jævnalderne men tro faktisk at hun skyder i vejret her snart også krydser jeg fingre for at hun ikk bliver kæmpe.

jeg har en mistanke om at hoppen ikke avler særlig stort :) heldigvis!

Frederikke Marcher

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider