Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Kliklyd hos føl
Forfatter: 
Dato:  10-07-2012 11:50

Kære HN.

Nu spørger jeg lige til råds. Dyrlægen er bestilt til en af de nærmeste dage til anden anledning, så de kommer ind over.

 

Sagen er den, at jeg har et 4 uger gammelt hingsteføl.

Sund og rask, ukompliceret foling og hurtigt på benene.
Ingen problemer indtil nu.

 

I går aftes, da hestene er lukket ind hører jeg så flere "klik" fra bagparten af føllet.

Jeg har ikke helt kunnet differentiere, om det stammer fra bækken, hofte eller knæ ( eller længere nede?).

Det er høje hørbare klik, nærmest som når vi mennesker knækker fingre/nakke eller knæ. Bare lidt højere i lyden.

Umiddelbart ser det ikke ud som om, han er mærket af det.

Klikkene kommer, når han feks har stået lidt i samme position og så vender sig rundt, eller bare flytter på et bagben. De kommer ret hyppigt, hørte omkring 10 klik på 15 min.

Han havde ikke problemer her til morgen med at rejse sig i boksen, og da jeg lukkede dem på fold, løb og sprang han rundt som altid. Bukker og stejler og anvender alle gangarter lige.

Spiser og drikker og virker iøvrigt helt upåvirket.

Jeg kan trykke alle steder på ham uden at få en reaktion.

 

Så kære HN. Hvad er det, og har i oplevet noget lignende.

Og skal jeg være bekymret.

 

Mvh. Susanne.

0
0
Svar på denne tråd
 
 kliklyd
Forfatter: 
Dato:  12-07-2012 09:51

Hej

 

Det kan være vækst, min plag fik en kliklyd i kæben da hun var ca 4 mdr. Den blev fikset af Charlotte Frigast, men da hun gik i vækst igen kom den igen, så nu får den lov til at være i fred til hun er færdig med at gro

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-07-2012 10:44

Jeg har lige læst en anden tråd om emnet kliklyde og ifgl svarene er det ikke farligt.Men godt dyrlægen kommer ind over, heller en gang for meget end for lidt. Se link

 

www.heste-nettet.dk/forum/5/631919/ 631919/

 

Vh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider