Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Følskue - igen
Forfatter: 
Dato:  08-06-2004 09:47
Jeg har skrevet et indlæg i tråden længere nede omkring følskue, men det lader ikke til, at der sådan lige er nogen, der følger med i den mere - så jeg skriver lige et nyt indlæg. Håber det er iorden. :)

Jeg har jo et bette føl, og har mulighed for at tage hende med til følskue d. 19. juni. Stedet er kun 3 km. herfra, og sidste år trak jeg hoppen derop for at få hende kåret, men den risiko synes jeg er for stor med et føl...

Og hoppen er bare helt umulig mht. trailere. Idag havde vi dem lige ude for at prøve det, og føllet var faktisk mere modig end hoppen... hun var oppe og stå på rampen med alle fire fødder, mens hoppen kun ville have forbenene en halv meter op. Og hvis vi skal til at bøvle for længe med læsning er jeg bange for, at det bøvl vil smitte af på følle. Sidst tog det 1½ time at læsse hoppen, og vi måtte nærmest bære hende op (vi var nødt til at "tvinge" hende - hun skulle hjem fra hingst, og vi skulle jo have hende hjem...).

Hvad ville I gøre? Jeg vil jo faktisk gerne have lille følle med, men... skal jeg trække dem evt.? Det er landevej men ikke særlig bred vej - hoppen er rimelig trafiksikker, skal det lige siges, men derfor er det jo stadig ikke rart at møde en bil/lastbil/traktor på en vej, hvor der ikke er mulighed for at komme længere ud i rabatten (tæt beplantet et par steder).

Har også mulighed for at trække igennem "byen". By og by, det er ihvertfald en meget lille by. Det kunne jeg jo også. Der er bredere vej, men selvfølgelig nok mere trafik. Men der er fortov/cykelsti hvis det bliver nødvendigt... Forresten er følle vænnet til at blive kontrolleret i et træktov. Men er det for stor en risiko at trække derop - og er det egentlig ikke for hårdt for følles ben og hove??

Ej, jeg ved det ikke, jeg synes, det er noget bøvl. Nogle gode råd?

Her er lige et billede af palominomor og ditto-følle:

*I am bored out of my pocket!* © VKH
Klik: Ibriiz Arabians! Opd.!

0
0
Svar på denne tråd

forslag
Forfatter: 
Dato:  08-06-2004 09:57
Nu får jeg nok høvl, men kan du ikke køre føllet og så trække hoppen? - hvis der nu sidder en i traileren ved føllet til at berolige lidt...

Nu ved jeg jo selvfølgelig ikke, hvordan de tar at være adskilt, men selv, kan jeg godt tage Mille fra Madison en god times tid - hun siger ingenting, han vrinsker lidt, men intet stort drama (han er en måned)

ellers må I jo ud på spadsuretæren med den lille?

mvh Maria

Lysten til at kritisere er omvendt proportiornal med evnen til at gøre det bedre selv 8-)

Stübben kombi sadel sælges. tjek min præs. for information.
0
0
Svar på denne tråd

Tjo...
Forfatter: 
Dato:  08-06-2004 10:40
Jo, i teorien vel... faktisk er der ingen specifik grund til at hoppen skal med, selvfølgelig udover at passe på følle. Hun blev nemlig kåret sidste år.

De er endnu ikke vant til at være adskilt, det er først noget jeg vil til at prøve på nu her.

*I am bored out of my pocket!* © VKH
Klik: Ibriiz Arabians! Opd.!

0
0
Svar på denne tråd

Hej...
Forfatter: 
Dato:  08-06-2004 11:19
Det var også mit forslag, det som Maria sagde... Men tror I ikke at hoppen går op hvis føllet står oppe i traileren...?

Men jeg ville nok satse på at gå med hoppen og så køre føllet.. Ellers trække dem begge... Men det er svært for mig at sige.. Håber du finder en løsning..

Kønne heste ellers... :-)

Hilsen Isabella
0
0
Svar på denne tråd

Tag hoppen med
Forfatter: 
Dato:  08-06-2004 18:19
Hejsa!

Jeg synes du skal prøve at skille hoppe og føl lidt ad inden følskuet.
Kør føllet i traileren og træk hoppen til følskue.
Jeg købte min hoppe sidste år. Føllet var solgt og afhentet da vi hentede hoppen. Han var på følskue nogle uger senere. Trods det at føllet var vennet fra var han "Palle alene i verden" til følskue (Han var på det tidspunkt over 6 mdr).
Det er noget helt nyt for dem og så er det da rart at have sin mor at støtte sig. Så få endelig dem begge afsted.

Charlotte
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider