Jeg har skrevet et indlæg i tråden længere nede omkring følskue, men det lader ikke til, at der sådan lige er nogen, der følger med i den mere - så jeg skriver lige et nyt indlæg. Håber det er iorden.
Jeg har jo et bette føl, og har mulighed for at tage hende med til følskue d. 19. juni. Stedet er kun 3 km. herfra, og sidste år trak jeg hoppen derop for at få hende kåret, men den risiko synes jeg er for stor med et føl...
Og hoppen er bare helt umulig mht. trailere. Idag havde vi dem lige ude for at prøve det, og føllet var faktisk mere modig end hoppen... hun var oppe og stå på rampen med alle fire fødder, mens hoppen kun ville have forbenene en halv meter op. Og hvis vi skal til at bøvle for længe med læsning er jeg bange for, at det bøvl vil smitte af på følle. Sidst tog det 1½ time at læsse hoppen, og vi måtte nærmest bære hende op (vi var nødt til at "tvinge" hende - hun skulle hjem fra hingst, og vi skulle jo have hende hjem...).
Hvad ville I gøre? Jeg vil jo faktisk gerne have lille følle med, men... skal jeg trække dem evt.? Det er landevej men ikke særlig bred vej - hoppen er rimelig trafiksikker, skal det lige siges, men derfor er det jo stadig ikke rart at møde en bil/lastbil/traktor på en vej, hvor der ikke er mulighed for at komme længere ud i rabatten (tæt beplantet et par steder).
Har også mulighed for at trække igennem "byen". By og by, det er ihvertfald en meget lille by. Det kunne jeg jo også. Der er bredere vej, men selvfølgelig nok mere trafik. Men der er fortov/cykelsti hvis det bliver nødvendigt... Forresten er følle vænnet til at blive kontrolleret i et træktov. Men er det for stor en risiko at trække derop - og er det egentlig ikke for hårdt for følles ben og hove??
Ej, jeg ved det ikke, jeg synes, det er noget bøvl. Nogle gode råd?
Her er lige et billede af palominomor og ditto-følle: