Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Ifoling af Wels Cob hoppe.....
Forfatter: 
Dato:  06-06-2004 12:27
Hej!

Jeg har en nyligt indkøbt Welsh Cob sec. D hoppe. Hun skal muligvis ifoles.

Er der nogen der kan svare mig på, om man i Welsh Cob avlen bedækker naturligt eller ved insemination?

Hvis føllet skal blive f.eks en sec. F , hvilke racer er så godkendt udover Welsh? Kan jeg f.eks. bruge en spansk hingst?

Hilsen May-Britt.

0
0
Svar på denne tråd

Bedækning
Forfatter: 
Dato:  06-06-2004 14:47
Jeg tror faktisk at alle Welshponyer bedækker naturligt.

Du kan i princippet vælge alle hesteracer, dog skal hingsten godkendes af Welshforeningen. Det skal være en hingst der er godkendt til avl ellers skal den besigtiges. Det koster 300 kr for at få hingsten optaget på hingstelisten.

Men prøv at kigge her: Welsh foreningen
0
0
Svar på denne tråd

Tak :-)
Forfatter: 
Dato:  06-06-2004 18:43
Hej Charlotte.

Tak for det.

Jeg har bare svært ved på siden at gennemskue hvilke regler der så gælder - og hvem der evt skal besigtige hingsten - og også hvilke krav der så skal være til ham.

Men jeg har en dejlig PRE hingst jeg vil bruge - jeg tror føllet vil blive meget dejligt så ;-) Og kan jeg få papirer på det, vil det jo absolut være en fordel.

Hilsen May-Britt.

0
0
Svar på denne tråd

Hingstevalg
Forfatter: 
Dato:  06-06-2004 19:21
Jeg vil tro at den skal være godkendt i Spanien til avl for at de vil godkende den.

Men prøv at ringe til Marianne Seidenfaden, det er hende der står for godkendelse af hingste til avl af sec. F. Tlf.nr. står på den side der hedder "Kontakt adresser".

0
0
Svar på denne tråd

Hm.......
Forfatter: 
Dato:  06-06-2004 19:29
Ja - det kan jeg jo prøve ;-) Det er jo iøvrigt hende der har avlet min hoppe :-)

Desværre kommer den spanske kåringskommision først til sept. så vidt jeg har forstået - så der vil der jo være for sent, hvis det skal være i år.-

Tak for hjælpen :-)

Hilsen May-Britt.

Dejlig, shetlandshoppe kan lånes til godt hjem øst for bæltet. Se min præs.
0
0
Svar på denne tråd

welsh avl
Forfatter: 
Dato:  07-06-2004 23:43
hingsten skal hver kåret så få du lu papir på den, ellers til accepter i welsh avl er du nyt til læser regler på deres side..www.welshponyer.dk

men er det ikke bedste at brug en cob hingst til hin, de fleste er naturlig bedækning, og os også med vores hingst...

www.welshcobs.dk

welsh cob hoppe med hingste føl til salg
0
0
Svar på denne tråd

mere og mere
Forfatter: 
Dato:  08-06-2004 13:51
Det er desværre begyndt at vinde mere og mere ind med insemenering i Welsh avlen.

Den eneste welsh hingst på fyn er gået over til unaturlig bedækning. ØV. ham skulle jeg ellers have brugt til min hoppe.

0
0
Svar på denne tråd

Ved eftertanke......
Forfatter: 
Dato:  08-06-2004 19:01
og gode råd, har jeg besluttet, at en god welsh hingst må være det eneste rigtige ;-) Det bliver så først til næste år - da han jo skal vælges med omhu.

Min hoppe er faktisk så godt bygget og uden fejl - så det vil være dumt ikke at lave et godt racerent føl.-

Hilsen May-Britt.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider