Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

tvillinge føl ?
Forfatter: 
Dato:  21-05-2004 20:12
Hej er der nogen af jer der ved hvor tit en hoppe foler tvillinge føl og hvor stor er chancerne for at de begge overlever ?? og hvor fínder jeg mere information om emnet ? - tak ?:-)
0
0
Svar på denne tråd

Kan måske hjælpe
Forfatter: 
Dato:  22-05-2004 09:59
Hej.
Du skriver ikke om din hest HAR fået tvillinger, så det må jeg gå ud fra at den har. Hvis du har brug for en ammehoppe, har min venindes hest her til morgen folet, men føllet måtte aflives, desværre.... Så hun vil gerne stille sin hoppe, som stadig er fuld af råmælk, til rådighed.Ring 40962532... Bettina
0
0
Svar på denne tråd

om igen
Forfatter: 
Dato:  22-05-2004 12:46
Har talt med hoppens ejer, som ved en hel del om heste, hun siger at chancerne for at begge føl overlever er lig 0, men det er heldigvis ikke ret tit at de får tvillinger..
0
0
Svar på denne tråd

Bettina...
Forfatter: 
Dato:  22-05-2004 13:45
Det er jo ikke helt rigtigt, - for det er jo set, at tvillingeføl har overlevet. Så chancen må jo være der, - omend den ikke er særlig stor.

Mette (Fjolle)

Søges: Kvalitetstrense, gerne Stübben el. tilsvarende, havannabrun el. lign., str. full
0
0
Svar på denne tråd

Tvillingeføl
Forfatter: 
Dato:  22-05-2004 15:00
Hej der er lige født tvillingeføl her i Sakskøbing for ca. 3 uger siden fra en DV- hoppe begge føl overlevede og havde det godt et par uger (to hoppeføl) de var ligestore men små. På tragisk vis fik morhoppen desværre trådt på den ene og den fik ødelagt sit knæ, den blev aflivet i søndags!
Mvh. pia
0
0
Svar på denne tråd

Tvillinge drægtighed
Forfatter: 
Dato:  22-05-2004 15:22
Tvillinge drægtighed er ikke ønskeligt, alt for stor risiko for at et af dem dør, eller at hoppen går til under folingen.
Kender flere tilfælde hvor det ene føl enten er blevet vraget af hoppen og har måttet flaskes op, eller er blevet aflivet pga et brækket ben.
Det føl vi venter i år er den ene af en tvilling, hvor den anden blev opdaget ved skanning og det lykkedes vores dyrlæge at få klemt det ene foster.
Hilsen
Yankee

Er du til fart og fest
så er travere bedst.
0
0
Svar på denne tråd

Tvillinger hver gang
Forfatter: 
Dato:  22-05-2004 15:48
Min gamle hoppe Chilli var tvilling (hvor de begge overlevede).
Hendes tidligere ejer avlede 3 føl på hende og hver gang var der tvillinger, hvor det ene foster blev klemt.
Jeg kender stadig hendes første føl, og hun avler også tvillinger.
Så jeg tror det er noget arveligt.
Ikke fordi det var så meget hjælp på dit spørgsmål, men en lille sjov livshistiorie. Og når man nu ved at de avler tvillinger hver gang er det jo ikke noget problem!

Hilsen Marethe
0
0
Svar på denne tråd

Tvillinger
Forfatter: 
Dato:  22-05-2004 18:04
Min hoppes mor er tvilling - de overlevede begge - min hoppes mor der blev 171 cm i stang og en hingst der blev knap 160 cm. Ingen af dem har haft problemer, og hoppen blev ret gammel... Men de kom også til verden i slutningen af 70'erne, og der gjorde man det formentlig ikke så meget i scanninger o.lign...

Min hoppe fik tvillingefostre forrige år, men tabte dem desværre efter 1½ måned (kunne ikke klemme dem, da de lå for tæt, så vi scannede hver uge og pludselig var de væk)...

Har faktisk spekuleret på om anlæget er arveligt ligesom hos mennesker? Noget tyder på det...

Nogen der ved om hormonbehandlinger (fx sprøjtes i brunst) kan forøge risikoen for tvillinger?
Det er jo ofte at hormonbehandlede mennesker for tvillinger...

Spændende emne :-)

mvh. Heidi, Hekla & High-Line

Stutteri High

0
0
Svar på denne tråd

Tusind tak...
Forfatter: 
Dato:  22-05-2004 19:21
for jeres hjælp og opmærksomhed. Min hoppe er sat til at skulle fole d. 19.juni og er førstegangsfolende og jeg er bare vildt spændt... :-D
0
0
Svar på denne tråd

harj...
Forfatter: 
Dato:  23-05-2004 20:01
harj.......! vores hoppe minnie fødte to tvillinge hopper og de døde begge 2 snøft..... :{-(
0
0
Svar på denne tråd

Tvillinger
Forfatter: 
Dato:  24-05-2004 18:14
Hejsa

Min hoppe har født tvillinger 2 gange, hvoraf den første var inden vi begyndte med scanninger og den anden var hvor det andet foster "gemte" sig under scanning, der var i hvert fald kun et at se. Begge gange døde begge føl eller var døde.

Sidst hun var ifol var der også tvillinger, som blev sprøjtet væk, og derefter kom hun ikke i fol igen.

Så hun har helt bestemt anlæg for tvillinger, men hun foler altid 2 mdr. før termin, hvir mindst et af føllene er dødt, og det andet kunne ikke overleve.

Har læst om nogle hopper der får overlevende føl, men tror stadig at hovedparten ikke klarer det.
0
0
Svar på denne tråd

Tvillinger
Forfatter: 
Dato:  24-05-2004 18:22
Jeg har set ihvertfald 3 hold tvillinger hvor begge overlevede og blev voksne. Men selv som voksne er tvillinger mere udsatte for fx. sygdomme med dødelig udgang.

Men selvfølgelig har jeg hørt om mange flere hvor det er gået galt.

0
0
Svar på denne tråd

En overraskelse
Forfatter: 
Dato:  24-05-2004 19:55
Da Thorkild havde LaraPinta det første år ringede han til mig ved nytårstid og spurgte efter gjordmålene fra de tidligere folinger. Han syntes nemlig at hun var noget rund allerede nu. Og hun var da også rundere end de foregående år,.

Og ganske rigtigt kom hun 2. påskedag med 2 fine føller.

De er i dag 4 år - og til salg hvis nogen skulle være interesseret i et par tvillinger. Hoppe og vallak.

/Mia.
Reality is a crutch for those who can't handle drugs..
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider