Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Useriøse købere!
Forfatter: 
Dato:  01-08-2011 13:46

Er jeg den eneste der har oplevet dette?

Jeg havde lagt en tilredet 3 års hoppe på nettet i håb om at sælge den. Der var to henvendelser næsten med det samme, - dejligt!

Den første skulle videre samme dag og se på flere heste, men var interesseret i min hoppe, og i øvrigt en person man havde lyst til at sælge til.

Den næste kommer et par dage efter. Han prøver hoppen og da vi snakker bagefter bliver vi enige om en pris, da han gerne ville købe den. Han ville ovenikøbet hente den i samme uge, så det kunne ikke passe meget bedre.

Dagen før det aftalte afhentningstidpunkt ringer han og siger at han bliver nødt til at vente med at hente den til weekenden. Det var også helt ok, det var kun tre dage det drejede sig om.

Den weekend skulle han være hos os ved middagstid, og da klokken er NOGET mere, spørger jeg om der er problemer...

Jeg får at vide at han er på skadestuen og han kontakter mig når han kan.

Der går næsten en hel uge, hvor jeg intet hører fra ham, og det føltes som evigheder!!

Endelig ringer han. Han havde været ude for et mindre uheld, og spurgte nu om jeg var i stand til at levere hoppen. Der var "kun" 80 km hen til ham, så det kunne jeg godt. Vi aftager dato og tid for en cirka ankomst.

Da det så bliver dagen hvor jeg skal afsted, sender jeg en sms tidligt om morgenen, for at sikre mig at han er klar til at jeg kommer med hesten.

5 minutter før vi havde læsset hoppen og var kørt afsted skriver han. Han er ikke klar, han har ingen penge og er lige blevet fyret! Det var ovenikøbet en søndag hoppen skulle leveres!

Manden var omkring 35 år, er det bare mig der ikke kan fatte at så "gammel" en mand kan være så useriøs?

Jeg ved virkelig ikke hvad jeg havde gjort hvis jeg var kørt hele vejen derover også havde fået at vide han ingen penge havde.

Har i prøvet noget ligende eller måske noget der er værre???

0
0
Svar på denne tråd

Useriøse købere
Forfatter: 
Dato:  01-08-2011 14:08

Ja det er vist mere reglen end undtagelsen, desværre.

Tror der er mange der kan fortælle lignende historier. Om man er seriøs har ikke noget med alder at gøre.

Der er en stigende tendens til at "shoppe" og bagefter undlade at melde tilbage/springe fra i sidste øjeblik.

Hvad med den første køber vendte han/hun tilbage??

Kirsten

se vore salgsheste på www.stutteriskoven.dk

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  01-08-2011 15:24

Hvad så med dem der ringer og aftaler en dag de vil komme og et tidspunkt, men dukker bare ikke op????? Det forstår jeg altså bare heller ikke. Det er da helt ok hvis man har fortrudt, eller har fundet en anden hest i mellemtiden, men HVORFOR giver man så ikke besked????? Det fatter jeg bare ikke... Det syntes jeg også bare er så tarveligt... Bare min mening... Kunne aldrig selv finde på nogen af tingene....

Hilsner fra Mette

Oldenborg hingsteføl e. Nando

Oldenborg hoppeføl e. Urfürst af Hvarre

Tjek www.jokkesminde.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  01-08-2011 15:34

Der er bare ikke noget mere træls end sådanne folk..

Har også prøvet med nogen hvor de bød på hesten og det var fint med mig, så de ville gerne have den.

Men så hørte jeg ikke mere til dem..

Anja
STALD SØGAARD
WWW.STALD-SOGAARD.DK

FØL SÆLGES: Hoppe e. Magic Dancer H, Hingst e. De Noir, Hoppe e. Prince Perfect, Hoppe e. Stevie Wonder.

0
0
Svar på denne tråd

træls..
Forfatter: 
Dato:  01-08-2011 20:59

oplevelse, vi har også oplevet flere gange det med, at de ikke dukker op, så sidder man en hel dag hjemme for ingenting :(

Der var også en ude at se på en plag jeg havde for nogle år siden, hun var vild med ham, og var næsten sikker på hun ville have ham, men hun ville lige tænke det hele igennem og så ringe - og tja, hun har sørme stadig ikke ringet :P

Til samme plag var der en sød familie ude at se ham, og de ville meget gerne have ham, vi aftalte pris, endda en billig pris, da jeg indvilligede i at forhandle lidt ned, i den ovenikøbet billige pris, da jeg rigtig godt kunne li' familien, de ville så finde ud af hvornår de kunne få ham, vi skulle så vidt jeg husker også levere ham, da de lige skulle finde ud af hvornår de havde en ledig boks der hvor han stod. vi ventede og så fik vi endelig en dato, fint nok, de ringer og udskyder den, og siger at de nok lige skal ringe ang. hvornår de så har mulighed for det. Efter en månedstid hvor man intet hører, ringer vi dem op, de havde ikke lige pengene alligevel :O

Godt man ikke solgte til dem alligevel - til den pris de ville ha' fået ham for, ville deres budget da være helt i bunden når de skulle betale opstaldning, dyrlæge og smed på dyret...

Heidi Elkjær

Stadil Arab - HE-Photo

"Allah created the Arabian Horse from the four winds: Spirit from the North, Strength from the South, Speed from the East and Intelligence from the West"

0
0
Svar på denne tråd

kender det alt for godt..!
Forfatter: 
Dato:  03-08-2011 11:53

Jeg har gennem tiden haft mange salgsheste og der har været mange seriøse henvendelser og tilbagemeldinger som har ført til mange gode handler. Men når det så er sagt ....

så synes jeg at tiderne har ændret sig drastisk ... Der har i den sidste tid været flere "meget seriøse" og kigge på mine salgsheste. Nogle var meget henrykte og ville gerne købe... andre skulle liiige hjem og tænke.... Fælles for dem var at INGEN meldte tilbage som lovet. Man går da og venter på en tilbagemelding - gør man ikke ??

Til gengæld har jeg netop haft kontakt til en særdeles dygtig og kendt dansk berider. Han var her og se mine to unge Zack drenge. Han holdt vores aftale til mindste detalje OG meldte tilbage kort efter med en besked jeg kunne bruge til noget...

Så bortset fra den sidste meget positive oplevelse, synes jeg efterhånden at det er reglen uden undtagelse at folk bare helt bliver væk, når man har en aftale eller kommer sjoskende meget for sent, for derefter ikke at melde tilbage, på trods af at de var henrykte ved fremvisningen af hesten og lovede- under alle omstændigheder- at vende tilbage.

Stald-Amazing, sydfyn

26134242

Sælges : 2 helbrødre, vallakker 1 og 2 år

BH Zack/ Natiello xx/ Bolero.

Det dejligste sind og suveræne gangarter.

0
0
Svar på denne tråd

nu.....
Forfatter: 
Dato:  03-08-2011 15:33

Nu er det ikke i forbindelse med hestekøb, men jeg svarer tit, at jeg gerne vil tænke over det, og så evt. vender tilbage, hvis jeg ønsker varen.

Jeg kunne forestille mig, folk er ligeså mange heste igennem, som jeg var igennem sadler ex. Jeg forventer ikke selv, folk ikke vender tilbage, hvis svaret er "nej". :)

Men klart, det er det høfligste, når det handler om en hest.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-08-2011 15:47

Om folk vender tilbage eller ej, kommer jo an på hvad man aftaler. Det er almindelig høflig pli og opdragelse at give en tilbag melding hvis det er det der er aftalt. Jeg har endnu ikke (selv) oplevet nogen der er blevet sure over et nej. Tværtimod (og vel egentlig lidt trist, misforstå mig ret...) er der nogen der er blevet overraskede over at jeg har ringet retur med svar også selvom det ikke har været i sælgers favør - og selvfølgelig også glade for at få et svar, så kan de "komme videre" med deres salg af enten hest, sadel eller for den sags skyld noget helt tredje.

Desværre lader det til at tiderne har ændret sig sådan at helt almindelig respekt for andres tid er blevet noget der fløjtes højt og flot på. Men hvis alle os som læser tråden her, er foregangsmænd for at det ikke sker fremover, tror i så ikke at vi kan lave sådan verdensomspændende ændring så aftaler fremover bliver overholdt

Venlig hilsen

Terese

www.designhorses.dk

Til salg:

Hingsteføl e.Fassbinder/Romancier/Bellucci

4 års vallak e.Don Schufro/Romancier/Bellucci

(brødre går hhv. Grand Prix og Intermediaire)

0
0
Svar på denne tråd

den der
Forfatter: 
Dato:  04-08-2011 07:59

med tilbagesvar har jeg også oplevet nogle gange..

de gange folk har meldt tilbage at de evt ikke er interesseret eller har købt noget andet.. har jeg altid svaret tilbage med et tak for tilbagemeldingen..

jeg havde en gang en hest til salg, hvor der pludselig var 3 interesseret, da hun var under salg.. da hun så var solgt og afhentet ringede jeg pænt til de interesserede og meddelte at nu var hun solgt.. her fik jeg alle tre gange et tak...

så når der skal kløjes med de useriøse må vi huske at pleje de seriøse ....

hingsteføl efter Prinz K3/BH leredo til salg.

0
0
Svar på denne tråd

Tilbagemelding
Forfatter: 
Dato:  04-08-2011 12:10

Terese og Lene

Lad os håbe at denne tråd kan ændre tendensen bare en lille smule..!

Det der med tilbagemelding gælder selvfølgelig begge veje Hellere en melding for meget end én for lidt.

Mange sommerhilsner

Stald-Amazing, sydfyn

26134242

Sælges : 2 helbrødre, vallakker 1 og 2 år

BH Zack/ Natiello xx/ Bolero.

Det dejligste sind og suveræne gangarter.

0
0
Svar på denne tråd

fjnesoæø
Forfatter: 
Dato:  06-08-2011 10:23

Jeg har tit brugt den metode at jeg siger at har de ikke hørt noget fra mig inden dagen efter kl. 12.00, så er jeg ikke interesseret. Sælger har et begrænset tidsrum at vente i, og jeg slipper for at forklare sure sælgere hvorfor jeg ikke gider give penge for deres gedebuk - for NEJ, det er bestemt ikke alle der stiller sig tilfredse med et "din hest er ikke lige det jeg søger"...

Har jeg haft købere så får de at vide at hesten ikke reserveres - kommer der en anden inden de giver besked, så er det bare to bad! Jeg VIL ikke stå og afvise interesserede købere fordi folk ikke kan tage en beslutning. Hesten er til salg for at blive solgt FÆRDIG!

Trine (Faxa)

KLIPNING AF HESTE/PONYER

I NORDJYLLAND TILBYDES

SE PRÆSENTATION FOR PRISER

0
0
Svar på denne tråd

Af skade bliver man jo klogere...
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 14:10

Jeg har netop haft holdt min store dejlige varmblodshoppe tilbage i laaaaaang tid, til en som ikke helt vidste om hun havde råd eller ej.

Hun ønskede sig brændende en STOR hest og hjemmet lød rigtig godt Damen vidste, hvad hun ville have, (det er faktisk ikke altid det er tilfældet!) hvad hun skulle bruge hesten til og hvad den skulle kunne! Hun startede dog med at byde mig mere en 55% under mit prisforlangende, men accepterede en pris tættere på udgangspunktet.

Ventetiden blev så afsluttet med, at hun alligevel ikke ønskede at købe min hest, da den var for stor...!!! (Den er 166 cm i stg. så det ER en kæmpe hest!)

Jeg har mest lyst til at komme den i fryseren så den ikke skal udsættes for flere af den slags personer! Dog er det en ung, smuk og dejlig hest så det kan være den bare skal have en stor plads i stalden, lige som den har en stor plads i mit hjerte

~ Anette

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider