Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Ældre hoppe i fol
Forfatter: 
Dato:  17-07-2011 22:33

Hej alle.

Har en DV hoppe der lige er blevet 17 og som jeg enormt godt kunne tænke mig at få i fol. Hun har ikke haft føl før, men hun er sund, rask og i god form. Hun går i løsdrift, og bestemt ikke en sart dame! Har aldrig fejlet noget!

Er der nogen der har nogen erfaringer med at få ældre hopper i fol? Evt, hvad der er af risiko? Udover, at det selvfølgelig kan være svært at få hende i fol..

Mvh. Ditte

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-07-2011 22:39

Det er da en smule sent for en førstegangsfødende. Men hvis ellers hoppen er sund, rask og glad, så ser jeg ikke noget problem i at forsøge at få hende ifol. Jeg har selv et par ældre damer, der er ifol. Og de stortrives.

Mvh

Tina

www.linnerup-skovgaard.dk

DVH 571 Lionell på Linnerup Skovgaard

Cremello varmblodshingst af super afstamning og røntgengruppe 1 til rådighed fra 2011.

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  17-07-2011 23:23

min veninde koebte en 19 aaring XX som aldrig havde haft foel, hun er nu som 22 aarig i fol for 3 gang.

Little Arabians

Passion for classic Polish

http://www.littlearabians.com

0
0
Svar på denne tråd

altså min
Forfatter: 
Dato:  18-07-2011 08:15

gamle hoppe. prøvede man at sætte i fol da jeg solgte hende som 14 årige. det lykkes dog ikke. hun fik et nyt hjem derefter og kom i fol som 17 årige ved et uheld. det klarede hun selv til UG. og her som 19 årige købte jeg hende hjem igen. og hun er nu i fol igen og så i første forsøg endda.

min dyrlæge sagde at så længe hun var frisk og i go form og selvfølgelig kunne komme i fol. så skulle det ikke være noget problem.

jeg skal dog holde hende ved lige med ridning, træk ture osv for at gøre hendes fødsel nemmere, og for at holdes hendes muskler vedlige.

så hvis din dyrlæge siger go for det så skulle det ikke være noget problem.

held og lykke med din hoppe.

0
0
Svar på denne tråd

Tusind
Forfatter: 
Dato:  18-07-2011 15:10

Tak for svar! Er glad for at høre sådan nogle dejlige historier om ældre hopper. Har haft hende i 13 år, og hun er den bedste hest jeg nogensinde har haft, så det skønneste ville jo være et levende minde om hende den dag hun ikke er her mere!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider