Ja jeg har jo en dejlig hoppe på 12 år. Og har købt mig en 3 års som skal til eksteriørkåring til oktober. Derfor var jeg inde på Dansk Varmblods hjemmeside og rode rundt, da jeg aldrig har været en ørn til at alt det der med kåring osv. 
Her så jeg et ansøgningsskema til at få et R og udfra hvad jeg kan læse og forstå, så burde min hoppe på 12 have haft et R, eller hvad?
Således står der:
4 årige hopper får tildelt "R", hvis de har opnået 700 point i springning eller dressur.
Hopper der har opfostret føl i min. 3 måneder samme år som egnethedstesten
foregår, tildeles forlods 25 point i springning eller dressur. Føllet skal være indberettet
til Landscentret Hest.
Og hendes resultat fra hendes egenthedstesten, hvor hun blev 3. bedste springhest på dagen og udtaget til finalen på Vilhelmsborg.
Ident 9900026 Hestens avlsforbund DV Land ... GODTHAABS WILD ONE
Bedømmelse Egnethedstest springning Avlsforbu... Dato 12- 10- 2003 Kortvis BESTÅET...rtvis
Kåringsdato: 12-10-03 Kåringsplads: Ikast Teknik løsspr. 7 Kapacitet løsspr. 8.5 Galop løsspr. 7.5 Balance løsspr. 8 Teknik m.rytter 8 Kapacitet m.rytter 9 Galop m.rytter 8 Ridelighed m.rytter 8.5 Samlet resultat 824.2Så kære HN, hvad er det jeg misforstår??