Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Det vil bare ikke i år
Forfatter: 
Dato:  10-07-2011 10:30

Øv øv øv

vi har nu forsøgt 3 gange at få lavet en Boney M på Keep og det vil bare ikke lykkes

Sidste gang sendte hun 2 æg afsted og på onsdag skal vi retur til højelse - men det bliver spild af tid, for her til morgen dryppede der udflåd fra skeden. Nej hvor er jeg bare ked af det.

Jeg var ellers sikker på at hun var i fol, for hun har været så sløv at ride (absolut unormalt for Keep, som er meget fremadgående).

Så nu forsvandt mine håb om en Boney M følle næste år

Jeg forstår det ikke, hun er kontrolleret og alt er ok - de 2 passer åbenbart bare ikke sammen.

Jeg drømte også om et Boney M føl sidste år, men blev overtalt til at prøve en anden hingst, så jeg er rigtig ærgelig.

Nå jeg trængte bare til at brokke af - for jeg er så skuffet.

Hilsen Schack

Spælsau får, lammekød, dyr til levebrug eller skind.

se www.stroeyer.dk

0
0
Svar på denne tråd

ffffffff
Forfatter: 
Dato:  10-07-2011 11:59

Det er så frustrerende sådan noget!

Har selv en hoppe der nu er på 4. runde i år.. :(

www.granlyridecenter.dk

Til Salg:

1 års hingst (BH Rosoff/May Sherif/Arsenal)

3 års vallak (Triple Tree´s Prince Perfect)

4 års vallak (Pluto Vlll Roma)

4 års hoppe (Connery/Schwadroneur)

0
0
Svar på denne tråd

Også her..
Forfatter: 
Dato:  10-07-2011 13:17

Vi har forsøgt tre gange i år at ifole vores hoppe med All Inclusive , desværre uden held Så nu har vi skiftet hingst og prøver istedet med Weltjunge , vi har netop insemineret færdig i fredags og håber at der er gevinst denne gang

Vores anden hoppe fik vi sent , så den er vi også først lige startet på i denne uge , så vi krydser alt hvad der krydses kan , for at der er held med dem begge

Mvh. Nadja

.. nu med prinsen og det halve kongerige ..

Firde van de Kerkweide

Stutteri Jestis Alekxandra DH

Darcia ERDH

0
0
Svar på denne tråd

øv hvor træls
Forfatter: 
Dato:  13-07-2011 08:35

mine vil heller ikke i år. Rosa er i gang med 2 brunst nu og Achita 3 brunst. suk.

2011 sælges: hoppeføl efter Stevie wonder/Lorentin2 pris 30.000.

http://www.stald-egebjerg.dk

0
0
Svar på denne tråd

Øh....
Forfatter: 
Dato:  13-07-2011 08:50

Jeg er nødt til at spørge - hvorfor rider du hende?

Jeg har ifolet min hoppe i år, og jeg fik anbefalet at give hende fri til, at ægget havde sat sig fast. Det betød en tidlig sommerferie til tøsen (indtil hun var scannet på 35. dagen) - men nu rider vi videre, indtil hun skal på barsel ;-)

Så hvis du prøver igen i år, vil jeg da foreslå dig at give hoppen fri i de få uger...

Kh. Britt

Valhallas Abigail "Abby"

og

"Sveske"

Mine to sorte skønheder

0
0
Svar på denne tråd

britthn
Forfatter: 
Dato:  13-07-2011 09:06

hvem spørger du? mine avlshopper bliver ikke redet?

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  13-07-2011 09:12

Aulbjerg: Sorry, kan godt se, at det kunne skabe forvirring. Trådstarter skriver, at hendes hoppe var sløv at ride - hvilket den ikke plejer. Så går ud fra, at den bliver redet...Hvilket jeg personligt ikke ville gøre, når den ikke kommer ifol. Det er jo forsøget værd at give den en lille pause ;-)

Kh. Britt

Valhallas Abigail "Abby"

og

"Sveske"

Mine to sorte skønheder

0
0
Svar på denne tråd

ok den v
Forfatter: 
Dato:  13-07-2011 09:14

det havde jeg ikke lige set :)

0
0
Svar på denne tråd

Britthn
Forfatter: 
Dato:  13-07-2011 10:46

fordi jeg har en hoppe som absolut ikke trives, hvis hun ikke bliver redet. Så går hun fra maden og bliver sur og tvær at have med at gøre. Og min hoppe er altid til den tynde side, så dr. dyr siger at hun skal bruges 3-4 gange om ugen - og det gør vi så.

Vi rider indtil hoppen selv siger fra og begynder at skridte ture igen 4-6 uger efter foling.

Og i dag er hun scannet drægtig med Boney M - HURRA

Hilsen Schack

se www.stroeyer.dk

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  13-07-2011 10:56

Tænkte nok hun var drægtig ud fra det du skrev ;-)

Selv er vi i gang med 6. brunst på en hoppe. Og formentligt også sidste. Så jeg går og spekulere på om jeg 'gider' gemme hende til næste år eller om hun bare skal slagtes hvis hun ikke bliver drægtig nu.

Beklager taste og stavefejl

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Ungheste sælges, 0, 1 og 2 års drenge

0
0
Svar på denne tråd

Det forstår jeg godt
Forfatter: 
Dato:  13-07-2011 12:04

Metjen - jeg havde også mistet modet.

Det er bare så ærgeligt når det ikke vil lykkes - jeg håber at i også får en positiv overraskelse.

Vi skal retur til højelse lørdag - for at være sikker på at der ikke er 2. Det er selvfølgelig bøvlet - men nu ved vi jo at det kan lykkes.

Jeg har ikke planer om flere føl, så det er også lidt vemodigt.

Og jeg forstår godt hvis du opgiver din hoppe - det er mange penge og meget tid der går til projektet.

Hilsen Schack

se www.stroeyer.dk

0
0
Svar på denne tråd

Her kan jeg.......
Forfatter: 
Dato:  13-07-2011 16:28

desværre også være med. Carina har åbenbart ikke kunne tåle Lambrusco Ask. Hun har sat væske begge gange og første gang kom der to æg. Vi ventede desværre vil jeg nok sige, til at starte i april månede. Så nu har vi ikke mange forsøg tilbage. Hvis vi er heldige kan vi nå to brunster. Men den sidste bliver på et mulehår da sæsonnen jo stopper 15. august. Har dog snakket med Kaj Rosenlund på Stutteri Ask og det gik nok hvis vi havde brug for sæd lidt over d. 15. Men nu skifter vi til Farvorit Ask og så håber jeg at hun bliver ifol i første forsøg med ham.

Knus fra Lene

www.123hjemmeside.dk/stutteri- kronlykke

Avl af stjerne spring- og militaryheste samt fuldblod.

Fuldblod er bedst.

0
0
Svar på denne tråd

øv altså
Forfatter: 
Dato:  15-07-2011 09:50

det er så ærgeligt når vi når sidst på sæsonnen.

Jeg prøvede det med Solange for nogle år siden - der skulle 5 forsøg til før det lykkedes og da føllet så endelig kom klarede hun ikke folingen

Det er nok det hårdeste jeg nogensinde har prøvet.

Men det er jo heldigvis sjældent !

Hilsen Schack

se www.stroeyer.dk

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  15-07-2011 21:56

ja jeg er ogsaa med i oev klubben.... min ene hoppe er ved hingst i sydengland, det har hun vaeret i snart 3 maaneder... hun var draegtig men foster saa ikke korrekt ud og selvfoeldig var det vaek paa naeste scanning, saa hun er netop blevet spreojtet i brunst for at forsoege igen :( .... det kommer til at koste en arm i opstaldning

Little Arabians

Passion for classic Polish

http://www.littlearabians.com

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider