Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Drægtig hoppe opfører sig som hingst
Forfatter: 
Dato:  12-06-2011 21:06

Jeg har en hoppe, som er ca 2 måneder henne med føl. Er scannet drægtig d.18.05.Hun har ikke vist tegn på brunst over for hingsten i hegnet ved siden af.Hun går sammen med 4 andre hopper, hvoraf de to er i brunst nu. Dem snuser hun til som en hingst, op med mulen,vrinsker på en besynderlig måde, kan også finde på, hvis en af dem lige har skidt, at gå hen og tisse en tår der på.

Er der andre , som har den erfaring ? Måske hun danner for mange hormoner. Sidste år var hun også scannet ifol, men viste brunst i januar.

Tror da vist lige, jeg skal have scannet hende igen.

Conni Sønderstrup Lynge

Stald Lykkebo

www.stald-lykkebo.dk

Nu med to medaljehopper med "R"

Reserver dit næste DSP-føl nu.

0
0
Svar på denne tråd

hingsteadfær
Forfatter: 
Dato:  12-06-2011 21:40

Vores ene hoppe udviser hingste adfær når hun er drægtig med et hingste føl ;) hun brummer, og skaber sig, og ja prøver også at bedække de andre hopper :( med hoppeføllene har hun aldrig udvist sådan adfær ;) held og lykke med det :) mvh Gitte

www.stutteri-ejstrup.dk Det er sjovt og tage shettier seriøse, vil du udstille sælges flere gode føl.

0
0
Svar på denne tråd

Hoppe loppe
Forfatter: 
Dato:  12-06-2011 23:11

Hej Connie

Jeg har sådan en hoppe som du beskriver fra hun er 2-3 måneder henne i sin drægtighed udviser hun en hingstet adfærd, som bla. i år også har udmøntet sig i at hun ville bedække de 3 årige hopper da de beyndte at komme i brunst i marts/april måned.

Jeg valgte at lade hende drægtighedsundersøg i maj måned for en sikkerheds skyld, men hun var ifol og jeg vil tro at hun går med det skønneste lille føl inden denne uge er omme .

Men det er klart at man bliver i tvivl om hoppen nu også er drægtig, og jeg fik da faktisk også denne hoppe undersøgt sidste år i september da hun var godt 90 dage henne, og så igen i maj i år da hun stadigvæk troede hun var en hingst.

Karina

Engang Fjordhest altid Fjordhest

www.stutteri-moldrup.dk

Smuk 5 års rødgul hoppe på 146 cm sælges.

Hingsteføl fra 2011 efter Mosegårdens Splint sælges billigt.

0
0
Svar på denne tråd

Min hoppe
Forfatter: 
Dato:  13-06-2011 00:23

prøvede at bedække en anden hoppe sidste år da hun 40 - 50 dage henne i drægtigheden.

Jeg var derfor også spændt på om hun var med føl, men jo den var god nok.

Op til folingen i år var hun pludselig vældigt interesseret i de to vallakker der går på nabofolden, så hvis det ikke var fordi hun var en ordentlig matrone - skulle man tro hun var i brunst.

Selv den vallak vi har mistænkt for at være bøsse måtte tilsidst overgive sig og rulle "tisseleif" ud

Ak ja de kære heste, hvad de ikke finder på af tossestreger....

Mvh Janni

0
0
Svar på denne tråd

Hoppe...
Forfatter: 
Dato:  13-06-2011 09:32

Min hoppe gjorde det samme sidste år, da hun var et par måneder henne i drægtigheden, hun både brummede som en hingst og prøvede også at ville bedække en anden hoppe, men det er åbenbart meget normalt for nogle hopper, og jeg fik et hoppeføl i april måned i år, så den med at de venter hingsteføl når de opføre sig sådan, den holdt ikke stik på min hoppe.

Jeg kan huske der var en tråd om samme emne sidste år.

Mvh Rikke

www.rideklub-vestsjaelland.dk

Klubben uden grænser

Ingen bønder = ingen mad.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-06-2011 12:37

Jeg har også en hoppe, som udviser hingsteadfærd, når hun er ifol, og gerne bedækker de hopper, som er i brunst. Men det gør hun altså i alt fald, når hun venter hoppeføl. Hun har hidtil ikke fået hingsteføl overhovedet.

Så den med at de venter hingsteføl, den holder ikke her heller.

Mvh

Tina

www.linnerup-skovgaard.dk

DVH 571 Lionell på Linnerup Skovgaard

Cremello varmblodshingst af super afstamning og røntgengruppe 1 til rådighed fra 2011.

0
0
Svar på denne tråd

1245589
Forfatter: 
Dato:  13-06-2011 12:56

Hej.. Har oplevet dette 2 gange, med at hopperne opfører sig som hingste. Min gamle hoppe som vi fik 4 føl efter, gjorde det da det blev et hoppeføl. En anden hoppe jeg har redet gjorde det samme og fik ligeledes et hoppe føl.

Så tror ikke der er grund til bekymring.. De har nok bare en masse hormoner og bliver lidt forvirret som de fleste andre gravide kvinder (som forhåbentlig ikke tror de er mænd )

MVH Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-06-2011 17:42

Spændende!

Er der nogen der kan finde frem til den gamle tråd igen?

Jeg har netop i lørdags hentet min hoppe hjem fra hingst, og jeg synes altså allerede hun opfører sig sjovt overfor den hoppe vi har gående på sommergræs hos os.

Igår var vi ude og skridte en lille tur på vores to heste, og den tredje havde så været alene tilbage. Da vi kom hjem brummede min hoppe på en måde jeg ALDRIG havde hørt før, da hun så den anden hoppe. De snusede og hun hylede lidt. Da jeg trak hende ind i indhegningen tissede hun lidt.

Jeg håber selvfølgelig at det betyder at hun er drægtig :-)

- Cecilie

A woman needs two animals - the horse of her dreams and a jackass to pay for it.

0
0
Svar på denne tråd

Hopper...
Forfatter: 
Dato:  13-06-2011 19:04

Her er tråden fra sidste år

www.heste-nettet.dk/forum/4/261931/ 261734/

Mvh Rikke

www.rideklub-vestsjaelland.dk

Klubben uden grænser

Ingen bønder = ingen mad.

0
0
Svar på denne tråd

hingste adfærd...
Forfatter: 
Dato:  13-06-2011 19:38

Min hoppe har vist hingste adfærd alle tre gange hun har været drægtig.... Alle tre føl har været hopper

Føl 2011:

BH Romanov - Lauries Crusador xx (Hingst f. 11/2) Til salg.

Tailormade Temptation - Crelido (Hoppe f. 23/5)

0
0
Svar på denne tråd

Tja min hoppe
Forfatter: 
Dato:  13-06-2011 20:11

stoppede hurtigt med adfærden.

Og jeg fik så et hingsteføl

Billede

Mvh Janni

0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  13-06-2011 20:20

unskyld jeg lige går ind i jers samtale men kan en hoppe også have den opførsel vor hun ikke er ifolet, min lille hoppe går nemlig og hopper op på de ander når de er hengste gale. gitte

gitte og hendes et og alt
0
0
Svar på denne tråd

Gittesvend..
Forfatter: 
Dato:  13-06-2011 21:19

Gittesvend: Ja, det kan de godt. Vores nye hoppe gør det samme overfor en anden hoppe. Ved ikke hvor normalt det er. Har aldrig set før ellers. Mistænker hoppen har kuk i hormonerne. Noget jeg indtil videre har tilskrevet adfærden..

0
0
Svar på denne tråd

ja.....
Forfatter: 
Dato:  14-06-2011 14:59

Ja, det kan de. Jeg var i stald med en hoppe, som bedækkede min hoppe. :) Den lod sig også gerne "bedække" af andre, både hopper og vallakker.

Gad vide, om sygdommen @!#$-addiction også kan ramme heste??

The world is my paddock - Mira

0
0
Svar på denne tråd

Genoplivning af tråden:-)
Forfatter: 
Dato:  13-07-2011 16:59

Jeg genopliver lige tråden, og spørger om det kan følges af tisseri?

Jeg har i dagevis gået og grinet af min hoppe fordi hun opfører sig som en hingst - hun går på den aller bagerste mark, og når jeg åbner om aftenen inden jeg tager hingsten ind blæser hun ned til hegnet til ham, løber frem og tilbage, knejser i nakken, pisker med halen og brøler af ham. Når jeg om morgenen trækker min gamle hoppe ud skal vi holde hendes bagende op mod hegnet mens vi løsner tovet i hende for ellers prøver den anden hoppe at bedække hende.

Igår opdagede jeg så pludselig at hun stod og vandede så jeg tog hende ind og testede hende og det SPRØJTER ud med sjams - ikke den tykke konsistens som brunst normalt giver - som har det flaterende navn brunstslim, men noget mere vandagtigt noget, mere som urin. Hun ville dog overhovedet ikke kendes ved hingsten - skreg, brølede og piskede med halen, og da vi lige ville prøve forsigtigt til udenfor med hingsten og ville sætte halebeskytter på slog hun efter mig 2 gange ved den blotte berøring i den ende. Selvfølgelig slog hun absolut og meget bestemt fra på hingsten som jeg dog holdt i meget sikker afstand...

You tell me...

Fortsat i fol???

Og nej - hun kan IKKE scannes. Hun har besluttet at numsen er beregnet til at der skal komme noget UD af - ikke ind!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider