Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Gang og springevner
Forfatter: 
Dato:  08-05-2004 23:26
Jeg leder efter et hingsteemne til min hoppe. Jeg vil helst have en skimmel, med super gang og springevner. Den skal helst være kåret i DV eller Trakhener forbundet, men andet har også interesse.

Kender du sådan en hingst? Så er du meget velkommen til at skrive hvor jeg kan finde den henne (tlf. by osv.)!

Billeder og kåringsbeskrivelse er meget velkomne (mest billeder)...

På forhånd tusind tak ;-).

Venlig Hilsen Lisette

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tænkte...
Forfatter: 
Dato:  09-05-2004 00:45
...umiddelbart Carano, men måske du kunne give os lidt flere oplysninger om din hoppe?

;-D Chris, Fjederfoden & Grislingen

Alle er vi krummer i livets store kagedåse - undtagen mig, jeg er en lille lækker chokolademarengs
- Garfield
0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  09-05-2004 01:41
Evt. Carano (Capitol I - Cor de la Bryére - Fasolt), Calato (Capitol I - Landgraf I - Calypso I),
Cardino (Carthago - Landgraf I - Napoleon)
Cassini I-II (Capitol I - Caletto I - Mahmud), Coronado I-II(Corrado I - Rebel Z - Lagos) eller Clearway (Capitol I - Lord - Ramiro Z).... er godt nok alle holstenere (skimle) men alle avlsgodkendt i DV og i besiddelse af gode springevner (og springgener) samt middel, hvis ikke i nogle tilfælde gangarter over middel.
De fleste af hingstene kan du finde på Holsteiner Verband under Hengste - verbandshengste.

Carano kender de fleste danske avlere jo, er bl.a. årets hingst 2004 i DK, har lavet mange gode afkom herhjemme, og selv vist gode takter på banerne under Henrik Gundersen.

Carano, fra Holsteiner Verband's hjemmeside.

Calato var også en overgang stationeret i DK, havde succes med Jennifer Fogh Pedersen ved de danske og nordiske mesterskaber, er bl.a. far til Cöster som blev individuel- og hold-europamester med Christian Ahlmann 2003.

Calato, fra HV's hjemmeside.

Cardino, bliver redet af Lars Bak Andersen i internationale GP'er, med flere gode placeringer, tidligere redet af Bo Kristoffersen.

Cardino, fra HV's hjemmeside.

Cassini I, bl.a. vinder af flere internationale GP'er, 4. i Weltcup i London med Franke Sloothaak. tidligere vundet Nationspris for DK i Helsinki, deltager ved EM i Mannheim i ´97 med Bo Kristoffersen.

fra HV's hjemmeside.

Cassini II, helbroder til ovenstående.
fra HV's hjemmeside.

Coronado I, placeret i flere S-klasser under Peter Luther, skade satte stopper for karrieren. bl.a. far til den kårede hingst Cajus.

Coronado II, nykåret i DV, står til afbenyttelse hos Højagergård
Coronado II, billedet er sakset fra deres hjemmeside.

Clearway, med Lars Bak Andersen i international springsport, vinder af flere s-klasser og bl.a. placeret i Grosser Preis von Neumünster 2003.

Clearway, billedet er fra Holstenerforbundets hjemmeside.

Der findes naturligvis et utal af hingste der passer på dine kriterier, disse var blot et par af dem jeg kender, jeg er desværre ikke så meget inde i trakehner avlen og kan derfor ikke gi' nogle forslag i den retning. Hvis du skulle ændre dine kriterier lidt, og en brun holstenerhingst (kan med tilladelse bruges i DV) evt. også kunne komme i betragtning, så kig min præsentation.

Mvh Flo

~Live fast and die young~
0
0
Svar på denne tråd

Iiihhh
Forfatter: 
Dato:  09-05-2004 09:32
mange tak (y). Det er til min ox hoppe. Ja det lyder lidt utraditionelt, men hun har en god ridebygning, men er bare lidt lille (150 cm). Så jeg ville gerne lave min næste ridehest på hende, med en varmblodshingst, for så kan afkommet også blive kåret i DV.

Hun står lidt fransk foran men har ellers ingen fejl, så hingsten skal have en perfekt benstilling. Hun har selv en god gang, men mangler lidt elastik, og haseaktion er altid velkommen!

Flo: Mange tak for de flotte billeder!

Venlig Hilsen Lisette

0
0
Svar på denne tråd

Corratus
Forfatter: 
Dato:  09-05-2004 09:37
Corratus efter Corrado I / Cantus har både springegenskaber, gangarter og ædelhed helt i top. Han er kun fire og der er vist kun født fire føl af ham indtil nu.... men Waouuu... venter selv en lille Corratus til juni og forhåbeligt to mere til næste år.

Corratus står på Højagergaard v. Randers og kan ses på følgende hjemmeside: www.hoejagergaard.dk

Coronardo II står også på Højagergård... han avler store højtstillede ædle føl med gode gangarter og man må formode,. at han ligesom sin helbror avler kanonspringkapacitet.... ligesom han selv.

Indsætter lige et par billeder:
Corratus april 2004

Coronardo II april 2004

Ellers er der jo også Willemoes der er A-hest i spring og B-hest i dressur.
Han avler også ædle højtstillede føl med super gangarter.

Her er mit Willemoes føl fra 2003, han er tre uger gammel på billedet

MVH Nanna
0
0
Svar på denne tråd

Kåret??
Forfatter: 
Dato:  09-05-2004 10:31
JEg troede ikke du kunne kåret et føl i DV uden at moderen var kåret? Men ved det ikke. Der er skrevet en del om det herinde, så du kan jo eventuelt søge på DV eller lignende.

MEd hensyn til hingst. kan jeg kun anbefale Carano. Han laver store føl, med rigtig god skridt og endnu bedre galop. Traven er ikke altid helt i top. Men det er jo den gangart der er lettest ar ride ind i dem. De springer fint og har god forståelse for det. Der sidder et hoved af guld på de fleste caranoer.
Overlinien kan godt være lidt svag, med en lidt lang og flad lænd. denne kræver jo meget remonderidning, men gør det letter for hesten at strække sig i luften.

Du kan eventuelt se min Carano/Lagano/goldfinger på min præs.
0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  09-05-2004 10:49
Sakset fra DV's hjemmeside:
§ 1.
Afstamningskrav til stambogens hovedafsnit

For at en afstamning til Dansk Hovedstambog (DH) kan godkendes kræves mindst 3 fulde led af varmblods‑, fuldblods eller araberafstamning.

Det betyder vel at afkommet fra min ox hoppe og en kåret DV hingst, kan kåres i DV, eller har jeg misforstået noget?

Venlig Hilsen Lisette

0
0
Svar på denne tråd

Hingstevalg
Forfatter: 
Dato:  09-05-2004 10:52
Jeg ville nok også vælge Carano DVE 521., så for du også lidt højde + det meste af det du søger

Hvis du fremstiller din hoppe til ekstriør kåring i DV, kan føllet mærkes med krone og bølge, ellers bliver føllet kun registret i LU og vil blive mærket med årstallet den er født i.

Carano står hos ejer i Ribe- Stutteri Lundgaard..
0
0
Svar på denne tråd

Kåringsbeskrivelse
Forfatter: 
Dato:  09-05-2004 13:44
Er der nogen som ved hvor jeg kan finde Caranos kåringsbeskrivelse?

Venlig Hilsen Lisette

0
0
Svar på denne tråd

Araberhoppe
Forfatter: 
Dato:  09-05-2004 15:02
En araber-/fuldblodshoppe skal selv kåres for at afkommet bliver fuldstammet. Ellers kan afkommet kun optages i bilaget.

Hvis vi snakker TAF skal hoppen også kåres ellers kan afkommet slet ikke godkendes.

0
0
Svar på denne tråd

aahh nu fandt jeg det
Forfatter: 
Dato:  09-05-2004 15:57
jeps det er rigtigt, hun skal til eksteriørkåring.

Men det må hun jo bare komme så. Men kan jeg nå det i år, når det er den 6 juli?

Venlig Hilsen Lisette

0
0
Svar på denne tråd

Panik...
Forfatter: 
Dato:  09-05-2004 16:06
Skal de rides til eksteriørkåringen??? Hun er ikke tilredet... For det er vel eksteriørkåring hun skal meldes til eller hvad? Der står en masser klasser på tilmeldingsblanketten, men man skal vel bare vælge den ens hoppe skal vises i, ikk?? Kan man ikke bare få hende bedømt og mønstret, også er det det (så hun ikke skal rides)?

Har ikke en skid forstand på DV's kåringer, håber virkelig der er nogen der kan hjælpe!!!

Venlig Hilsen Lisette

0
0
Svar på denne tråd

kåring
Forfatter: 
Dato:  09-05-2004 16:33
Hej Lisette

Jeg mener at sidste tilmelding til eksteriørkåring er i morgen d. 10. juni.

Du skal også huske, at du skal være medlem af DV for at stille en hoppe til kåring.

Prøv at ringe til DV (8747 5400). De kan hjælpe dig med dine spørgsmål.

Men skal du have hende afsted i år er det vigtigt du ringer i morgen. Hvis din hoppe skal efteranmeldes koster det dobbelt.

Du kan også vælge at kåre din hoppe med føl ved siden... altså til næste år.

Til en eksteriørkåring skal hoppen ikke rides. Den bliver vist på fast bund og løs.

Held og lykke med det.

MVH Nanna
0
0
Svar på denne tråd

Carano
Forfatter: 
Dato:  09-05-2004 16:41
Du kan læse mere om Carano på www.stutteri-lundgaard.dk

Jeg mener du kan finde hans kåringsbeskrivelse på www.horse.dk.

MVH Nanna
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider