Laila har nu ikke helt ret. Desuden er det jo også billigere for os vest for Storebælt at tage til Tyskland, end Sjælland 
Men der er faktisk en kåring i Rødekro i juli, og så er der en opsamlingsrunde i september/oktober, og den var sidste år på Sjælland. Jeg formoder de også tager opsamlingen på Sjælland i år. Jeg kan ikke huske den eksakte dato i Rødekro, men sidste tilmelding har været der, men prøv at kontakte Egon.
Der er vist en kåring her i maj i Tyskland, men der mener jeg også der har været sidste tilmelding, og så en i juni, men den er dog fortrinsvis, i alle fald med rideprøven, for hopper fra født efter første juni.
Jeg ved ikke om man bare kan møde op uden tilmelding, jeg har meldt til, men om andre bare møder op, det må jeg være dig svar skyldig.
Der er også opsamling i Tyskland i efteråret, september/oktober, bla. i Behrendorf ikke langt fra grænsen. Der regner jeg med at tage en hoppe med i år. Hun skulle egentlig have været enten til rideprøve i Holsten eller DV her i maj/juni, og eksteriør modsat, men pga. lidt vokseværk og det her med ifoling, er en "stor" ting for hende, så er tilridningen sat i bero indtil sensommeren/efteråret, og så bliver hun eksteriør kåret i begge forbund til efteråret, og går rideprøve eller DSA næste år.
De skal ikke løsspringe ved eksteriør kåringen i Holsten, og der er heller ikke nogen opdeling, så er det i alle fald nyt i mine øre 
Annette