Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Kåring i Holsten
Forfatter: 
Dato:  06-05-2011 09:50

Hej

Er der nogle, der er meget inde i hvordan en kåring i Holsten foregår?

Jeg har en 4-års hoppe, som jeg gerne vil have kåret i år. Hun har tyske holstener-papirer (Carano-Grundymann XX-Cor de la Bryere).
Min plan er, at sætte hende til eksteriørkåring i Holsten, og sadelkåring i august i DV.

Jeg er så ikke helt vild erfaren i kåringer, specielt ikke i Tyskland. Er der mon nogen, der kan hjælpe med følgende spørgsmål?

Tilmelding: Kan det passe, at man bare skal møde op med hesten, og så tilmelder man sig dernede?

Fremvisningen: Foregår det som i DV? Skal de løsspringes- det syntes jeg ikke at det så ud til iht hjemmesiden..

Bliver de opdelt i hhv. spring og dressur som i DV?

Er der andre der skal til kåring i Holsten her i maj?

Håber der er nogle eksperter, som vil hjælpe :-)

Mvh Lene

4-års vallak efter BH Armano sælges.

Smart model med gode gangarter- let tilredet

0
0
Svar på denne tråd

*overskrift*
Forfatter: 
Dato:  06-05-2011 18:57

Hvis du vil være fri for at køre hele vejen til Tyskland, kan du vente til september, der kommer de til Danmark.

MVH Laila

Holstener hingsteføl Casillas x Leandro født 2010 sælges

Opstaldning tilbydes nær Roskilde

Se mere på www.staldlaurberg.dk

0
0
Svar på denne tråd

I Danmark?
Forfatter: 
Dato:  07-05-2011 14:29

Hej Laila.

Det kunne passe ret fint at få hende kåret i DK i stedet. Jeg kunne ikke lige finde noget på hjemmesiden om det, hvor har du set det henne?

Mvh Lene

4-års vallak efter BH Armano sælges.

Smart model med gode gangarter- let tilredet

0
0
Svar på denne tråd

*overskrift*
Forfatter: 
Dato:  07-05-2011 21:41

Det er der hvert år samtidig med de bedømmer og mærker føllene.

Det plejer at være i september, det kommer nok til at stå under kalender på GHH's HP www.ghh.dk , sidste år var det hos Hestedoktoren i st. Merløse på Sjælland.

Det er rart man bliver fri for den lange køretur, samt det er langt mere økonomisk :)

MVH Laila

Holstener hingsteføl Casillas x Leandro født 2010 sælges

Opstaldning tilbydes nær Roskilde

Se mere på www.staldlaurberg.dk

0
0
Svar på denne tråd

Kåring
Forfatter: 
Dato:  08-05-2011 14:16

Laila har nu ikke helt ret. Desuden er det jo også billigere for os vest for Storebælt at tage til Tyskland, end Sjælland :-)

Men der er faktisk en kåring i Rødekro i juli, og så er der en opsamlingsrunde i september/oktober, og den var sidste år på Sjælland. Jeg formoder de også tager opsamlingen på Sjælland i år. Jeg kan ikke huske den eksakte dato i Rødekro, men sidste tilmelding har været der, men prøv at kontakte Egon.

Der er vist en kåring her i maj i Tyskland, men der mener jeg også der har været sidste tilmelding, og så en i juni, men den er dog fortrinsvis, i alle fald med rideprøven, for hopper fra født efter første juni.

Jeg ved ikke om man bare kan møde op uden tilmelding, jeg har meldt til, men om andre bare møder op, det må jeg være dig svar skyldig.

Der er også opsamling i Tyskland i efteråret, september/oktober, bla. i Behrendorf ikke langt fra grænsen. Der regner jeg med at tage en hoppe med i år. Hun skulle egentlig have været enten til rideprøve i Holsten eller DV her i maj/juni, og eksteriør modsat, men pga. lidt vokseværk og det her med ifoling, er en "stor" ting for hende, så er tilridningen sat i bero indtil sensommeren/efteråret, og så bliver hun eksteriør kåret i begge forbund til efteråret, og går rideprøve eller DSA næste år.

De skal ikke løsspringe ved eksteriør kåringen i Holsten, og der er heller ikke nogen opdeling, så er det i alle fald nyt i mine øre :-)

Annette

Kvalitets avl af springheste

Super avlshoppe og ungheste sælges. Se hjemmeside

Safemate folingsalarmer udlejes

Ny hjemmeside

www.stutteritaldorf.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider