Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

HJÆLP
Forfatter: 
Dato:  01-03-2001 18:58
Er der nogen der hved hvad en golhoppe er??
Jeg bliver mega glad hvis der er nogen der svarer
0
0
Svar på denne tråd

Re: HJÆLP
Forfatter: 
Dato:  01-03-2001 20:37
Mig bekendt er det en hoppe der ikke er i fol.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  01-03-2001 21:46
Er det ikek en hoppe der er forsøgt fået i fol, men som ikek kom det?
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  01-03-2001 21:56
En gold hoppe er en hoppe som går gold d.v.s. uden føl i maven, det kan være enten fordi hun ikke blev med føl eller har tabt det
jytte
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  02-03-2001 08:08
Vil det sige at en hoppe kun kan være en golhoppe hvis man har forsøgt at få den i fol??
Hvad så med en hoppe der aldrig har været det??
Er det for gammelt hvis en hest får sit første føl som 9-årig??
Håber i kan hjælpe.
Lena
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  02-03-2001 08:45
En goldhoppe er, som også skrevet ovenfor, en voksen hoppe (over 3 år), der ikke er i fol, eller har føl ved siden. Om den er gold fordi den ikke er blevet bedækket, eller fordi bedækningen ikke lykkedes, er fuldstændig ligegyldigt.

Sif
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  02-03-2001 09:11
En hoppe kan kun udstilles som gold hoppe, hvis den har været forsøgt ifolet, har tabs fællet eller har haft føl året før (ældre ende 4 år) og mange steder kan goldhopper glet ikke udstilles.

jytte
0
0
Svar på denne tråd

Re: Jytte
Forfatter: 
Dato:  02-03-2001 10:39
hej Jytte

Her må jeg altså lige erklære mig uenig med dig: sidste sommer udstillede jeg begge mine hopper på dyrskue, og ingen af dem var forsøgt ifolet. På de mindre dyrskuer vil de gerne have så mange heste med som muligt, så de stiller ikke så mange krav. Det her var på Aalestrup Dyrskue, som ikke er ret stort.
Jeg var i øvrigt heste-assistent på Aars Dyrskue, hvor der var godt og vel 100 heste, og her var også åbent for goldhopper. Der bliver overhovedet ikke spurgt, om de er forsøgt ifolet, så det spiller ingen rolle.

De bedste hilsener, Sif
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  02-03-2001 10:43
i Roskilde kan slev ikke udstilles Goldhopper, og i odense er reglerne som jeg skrev, jeg ved godt at på de små durskuer er de glade bare der kommer nogle heste, og det er vel også bedre at få bedømt så mange heste som muligt (for avlen) mener jeg. Derfor har vi jo også lavet vallak klasser her til vores egen Frederiksborg dag (det har desværre ikke smittet af på hele landet endnu).

jyttte
0
0
Svar på denne tråd

Hey Sif
Forfatter: 
Dato:  02-03-2001 10:44

Ved du hvornår der er Kimbre Skue i Års i år....er det ikke engang til oktober???

Hilsen
AnneMarie
0
0
Svar på denne tråd

Re: Hey Sif
Forfatter: 
Dato:  02-03-2001 10:56
Hej AnneMarie

Jo, det er midt i oktober. Datoen for i år hedder 13.-14. oktober - hvis altså det bliver til noget. Som mund- og klovsygesituationen er lige nu, er alle dyrskuer aflyst, og det er jo ikke til at vide, hvordan det ser ud til den tid.

Sif
0
0
Svar på denne tråd

Re: SIF
Forfatter: 
Dato:  02-03-2001 11:20
Jeg har lige talt med Jørgen finnerup og med Landboforeningen her på fyn og indtil nu er der ikke aflyst nogen dyrskuet til sommer. man afventer situationen og regner med svar inden for de næste 14 dage. og kredsdyrlægen sagde OK til at jeg kunne lave hingsteparade 1 april. !!
jytte
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  02-03-2001 11:42
Uha - lad os så håbe, at det ikke bliver nødvendigt at aflyse nogen...

Jeg skammer mig godt nok lidt, for det eneste jeg har "i klemme" er gode oplevelser, mens det for landmændene kan betyde knald eller fald - men derfor ville jeg alligevel ærgre mig grusomt over at gå glip af sommerens dyrskuer.

Sif
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  02-03-2001 12:12
Pernille skulle gerne have sin 2 års hingste plag med til Odense, så vi håber, hun har godtnok flere chancer indtil kåringen i September, men det er godtnok at få ham med ud nogle gange inden.

jytte
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  02-03-2001 17:29
Hej

I landsbaldet fra i dag (Kommer til landmænd hver fredag).
Stod der at indtil vidre ville man fortsætte planlægningen af de tre stor landsdelsskuer dvs. Herning, Odense og Roskilde. Og man ville kun aflyse så frem man fik besked her om fra Fødevaredirektoratet.

Hilsen Karina
0
0
Svar på denne tråd

navn
Forfatter: 
Dato:  03-03-2001 10:44
Kunne du ikke sætte noget bag dit navn, så vi ikke bliver forvekslet?

lena
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider