Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Inspiration spring/dressur-hingst
Forfatter: 
Dato:  05-01-2011 13:15

Hej allesammen

Jeg skal have min hoppe ifolet til foråret og søger lidt inspiration.

Hoppen er en DV-hoppe:

F: Bøgegardens Lantano

MF: May Sheriff

MMF/MMMF: Alibi/Ibicus

Den bliver brugt til spring og dressur og går pt LA5/LA samt let military og jagt, da det er en afløser til mig selv (regner jeg med) vil jeg gerne have "all round-genet" videreført - jeg tænker altså lidt en hingst som viderefører såvel dressur som spring egenskaber.

Men mangler lidt inspiration :-) Havde egentlig overvejet Solos Landtinus - men tager med kyshånd mod forslag :-) Da markedet jo er stort og lidt nyt er jo altid godt.

Hoppen i sig selv er ikke en super spinkel type, men det er heller ikke i min smag.

Lidt billeder af hoppen det drejer sig om, de er desværre et par år gamle men de nyeste jeg har på denne computer:

0
0
Svar på denne tråd

Solos Landtinus
Forfatter: 
Dato:  05-01-2011 13:31

er i USA, så hvis du vil bruge ham må det være med frostsæd.

Mvh Janni

0
0
Svar på denne tråd

Landtinus
Forfatter: 
Dato:  05-01-2011 13:32

Jeps, det er derfor jeg skriver jeg har overvejet ham, men nu søger ny inspiration :-)

0
0
Svar på denne tråd

Crelido
Forfatter: 
Dato:  05-01-2011 13:45

Det er ingen hemmelighed at jeg har et godt øje til Crelido, og jeg tror bestemt han ville kunne gøre det godt på din hoppe.

Ellers er det jo bare at kigge efter velgående springhingste, dem synes jeg der er en del af.

Spændende hvad du vælger, held og lykke.

Mvh Anne

Dansk Varmblod

Krone og Bølge

Hjemmeside: anne-sj.dk

Byttes:

Jeg har hoppestambøger: 12 til 24 (begge inklusiv)

Jeg mangler hoppestambøger: 32, 35, 36, 39, 40

0
0
Svar på denne tråd

Lancelot
Forfatter: 
Dato:  05-01-2011 17:09

Hvis du tør bruge en ung hest, er der jo også Tailormade Lancelot som er af springafstamning, men har fået flotte gangartskarakterer i unghestechamp og blev nr. 3 i finalen. Det vides jo ikke endnu, hvorvidt det primært er spring- eller dressuregenskaberne der slår igennem hos afkommene, men det kommer jo også helt an på hoppen. Synes dog de føl jeg har set efter ham, har set meget lovende ud. Jeg har selv brugt ham og venter således føl efter ham her i 2011.

Mvh. Linea Fogh Pedersen

Stutteri Levita - avl af DV og DSP

Opstaldning tilbydes

Heste tages i ridning/tilridning/kommission

0
0
Svar på denne tråd

desværre..
Forfatter: 
Dato:  06-01-2011 00:13
Valget blir desværre ikke aktuelt - min skønne hoppe blev påkørt og aflivet her til aften :-( :-(
0
0
Svar på denne tråd

Øv da også
Forfatter: 
Dato:  06-01-2011 00:18

Det gør mig ondt !

Hvordan kunne sådan en frygtelig ulykke ske ?

Mvh Janni

0
0
Svar på denne tråd

godt spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  06-01-2011 07:02
Godt spørgsmål og sjovt nok også det der blir ved at rumstere i mit hoved lige nu - kunne jeg ha gjort noget anerledes. Men nej, de går på en fin størrelse vinterfold - vel en lille tønderland - to heste. Der er jordvold, træer og nyere 1,5 meter højt hegn på 3 sider og stald på den sidste bortset fra vel to gange ti meter vej på hver side af stalden. De har en stor udeboks med masser hø halm og vand - selvfølgelig med lyset tændt efter halv fire og en wrap på folden så de i hvert fald ikke mangler noget. De nærmer sig normalt aldrig hegnet, men brød i aftes igennem - nker de må være blevet bannge for noget selvom jeg ikke lige ved hvad det skulle være.. En flink mand fra byen og naboen har set de er gået ude - og har i god mening forsøgt at jage dem over i naboens maskinhal. Desværre resultere det i de render. kunne de så bare have taget alle andre veje så var de kommet på marker, småveje eller til stranden - men de er desværre løbet denne vej og drejet fra to gange til hovedvejen en lille kilometer væk :-( )antana blev ramt i bagparten og brækkede højst sandsynligt noget i ryggen - var i hvert fald lam i bagbenet og blev aflivet på stedet. Den anden - min første hest på 29 tog ingen skade, men er selvfølgelig lidt oppe at køre. Hvor er det uretfærdigt. Jeg har selv avlet og redet den til og glædet mig til hun skulle have føl næste år :-( mistede på uheldigvis hendes mor for 4 år siden et år ældre 8 år gammel så er lidt trist i dag : -(
0
0
Svar på denne tråd

Nej nej nej
Forfatter: 
Dato:  06-01-2011 09:37

Hvor er det dog bare uretfærdigt.

De bedste tanker herfra.

Dansk Varmblod

Krone og Bølge

Hjemmeside: anne-sj.dk

Byttes:

Jeg har hoppestambøger: 12 til 24 (begge inklusiv)

Jeg mangler hoppestambøger: 32, 35, 36, 39, 40

0
0
Svar på denne tråd

Øv altså
Forfatter: 
Dato:  06-01-2011 09:42

Det er så bittert/sørgeligt når den slags sker. For selvfølgelig kan man købe en anden, men det er ikke helt det samme som at have avlet den selv. Heldigvis har jeg ikke prøvet det selv, men jeg kan alligevel godt sætte mig ind i hvordan du har det lige nu.

0
0
Svar på denne tråd

Sørgeligt
Forfatter: 
Dato:  06-01-2011 13:23

Øv, hvor er det dog trist, det der er sket med din hoppe. Sikke et mareridt

Medfølende tanker herfra.

Mvh. Linea Fogh Pedersen

Stutteri Levita - avl af DV og DSP

Opstaldning tilbydes

Heste tages i ridning/tilridning/kommission

0
0
Svar på denne tråd

føler med dig
Forfatter: 
Dato:  07-01-2011 05:17

Det var dog et rigtig trist uheld. Det gør mig virkelig ondt at høre.

Og du mistede også hendes mor. Hvor sørgeligt. Øv.

Håber dog du finder en ny hest der kan "erstatte" deres plads, når du er klar til det.

Selvom jeg godt kan forestille mig at det virker lidt tomt ligenu.

Mvh

Anita Nielsen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider